Breitling of niet?

Ik ben al jaren aan het kijken naar die mooie Breitlings.
In de jaren 90 was de Chronomat mijn grote favoriet maar het model lijkt me een beetje achterhaald en nu is mijn zin iets meer gezet op een diver model zoals die Superocean I en II, deze laatste is wel heel mooi.

Maar ik las in een draadje hier dat je eigenlijk meer betaalt voor de naam en marketing dan dat je eigenlijk waar krijgt voor je geld, waaronder het belangrijkste deel, het kaliber zelf.

Jullie weten dat ik momenteel nog mijn SARX035 en SKX007 heb en dan is mijn vraag eigenlijk zijn die ETA kalibers dan maar te vergelijken met die 6R15C zoals van de SARX of zit er toch wel een groot verschil op?

Of wacht je nog beter even en kijk je dan verder uit naar een Omega PO bijvoorbeeld?

Het is inderdaad een grote investering en dit doe je niet zomaar eventjes.

1 like

Dit is met elk merk zo, het is niet rationeel om een horloge te kopen van 200+. Het gaat om de beleving die je krijgt van het merk en het gevoel dat je hebt als je het horloge om hebt.

Als ik jou was zou ik gewoon kijken of je de super ocean 1/2 mooi vindt staan op je pols en anders opzoek naar iets anders :slight_smile:

3 likes

Gewoon kopen wat je graag ziet !! Als die zever rond calibers en jewels… Gaan voor die Breitling !

3 likes

Hoi Ryan,

Ik ben het grotendeels met @anon55799749EV eens, maar wil er wel graag nog aan toevoegen dat ETA uurwerken zeer goede uurwerken zijn. Het is niet voor niets dat zeer veel serieuze merken uit het midden- en hogere genre deze uurwerken gebruiken.

Ondanks ik nu riskeer om verwoestende kritiek van sommige leden te gaan krijgen, durf ik toch wel te stellen dat ETA uurwerken van een hogere kwaliteit zijn dan b.v. de Seiko 6R15C die jij noemt en ook beter dan heel veel andere Zwitserse uurwerken. Succes met je zoektocht!

Groet :slight_smile:

4 likes

Ja, ETA is goed en Breitling is MOOI, dus gaan ervoor! :slight_smile: :+1:

1 like

Inderdaad. gewoon kopen wat je aanspreekt.

Natuurlijk zit er verschil in uurwerken maar hoe duurder het horloge , des te meer je in verhouding ook voor het merk betaald.

http://www.caratandchrono.com/wp-content/uploads/2014/03/untitled312.jpg

Als je dat ervoor over hebt dan doen en gewoon die droom Breitling kopen. Niks mis met ETA.
Het geeft ook een gevoel van geluk/luxe. Het is tenslotte een sieraad en daarvoor betaal je natuurlijk ook voor de ontwerper en het verhaal erachter en niet enkel voor het gewicht in metaal zoals bij een gebruikte ring.

3 likes

Breitling is een prima keuze als je al jaren naar dit merk kijkt. Persoonlijk zou ik gaan voor een model met een ETA/VJ uurwerk en geen manufacture uurwerk als de B01. Deze zijn duurder in aanschaf en onderhoud, en ik hoor soms wat gevoeliger voor problemen. Alle ETA uurwerken zijn Top-grade en je krijgt een C.O.S.C certificaat dus afwijking max. 3 seconden per dag wat gewoon goed is. Geniet je van net zo’n mooi horloge voor minder geld (tenzij juist het uurwerk je interesse heeft)

Nieuwe SuperOcean of SuperOcean Heritage modellen in Duitsland zijn te koop vanaf 2500,- euro.

Veel succes met je keuze!

2 likes

Geef mij maar n goeie quartz zoals een colt of n aerospace, om de 4 jaar batterijtje erin en klaar is kees, als ik de onderhoudskosten van een automaat hoor…

1 like

Mijn vader had vroeger eerst ook een Aerospace, vond ik ook mooi hoor.
Maar ik heb meer een klik met die automaten.

Colt bestaat toch ook als automatic?

Misschien is de service van een eta bij een universele horlogemaker nog wel goedkoper dan een superquartz batterij bij breitling…

2 likes

Dat zou zo maar kunnen! Het voordeel van de ETA’s is dat iedere goede horlogemaker ze kan servicen :slight_smile:

1 like

ik bedoel voor alle duidelijkheid niet alleen de onderhoudskosten van een breitling automaat…

2 likes

Een SuperQuartz eet gewoon standaard knoopcellen van een paar euro, het wordt wel duur als je de speciale batterij in een Emergency moet laten vervangen.

Colt Superquartz altijd goed😉

4 likes

Gewoon doen :smile::+1:

6 likes

Gewoon kopen wat je aanspreekt - navitimer is ook erg gaaf

1 like

Breitling :+1:
Automaat :+1:
ETA :+1:
Ik begrijp de vraag niet… :wink:
Gewoon lekker doen!!!

2 likes

Breitling :+1:
Automaat :+1:
ETA :+1:
Ik begrijp de vraag niet… :wink:
Gewoon lekker doen!!!

1 like

De eerste Superocean’s hebben toch wel nog steeds dat typische Breitling uiterlijk, de moderne modellen hebben een andere bezel.

1 like

Chronomat '90 was vroeger(toen ik 15 was) altijd mij droomhorloge…

Sinds ik hem een jaar geleden heb aangeschaft is het een van mijn horloges die de meeste draagtijd krijgt, hij is namelijk niet te groot.

Gewoon een keer passen en misschien kom je dan terug op het feit dat hij ‘‘achterhaald’’ is.

P.s. het is het horloge waar ik de meeste positieve reacties op krijg van mensen, misschien dus toch chronomat ipv superocean.

Succes met je zoektocht!

2 likes