Tijdens mijn vakantie ga ik altijd langs bij juweliers om wat horloges te bekijken, jullie kennen dat wel. Het waren dit keer voornamelijk Breitling dealers waar ik langs ben geweest en horloges heb gepast ( ik deed verschillende steden aan en op de boot was een Breitling dealer met een uitgebreide collectie) Ik heb de Superocean Heritage II gepast (in de door mij gewenste uitvoering en maat en kwam er achter dat 44mm ook kan) een Omega Constellation, Longines Spirit Zulu time en als laatste, de Chronomat 40 GMT. Gedeeltelijk toevallig staan ze allemaal in het blauw. Van sommige wist ik dat en de andere kwamen er toevallig bij. Ik vond de Longines en Omega te dik/hoog op de pols daar ik al diverse modellen heb (waaronder de Chronomat B01 42) die wat hoger zijn dus ben op zoek naar een dunner model. Van de GMT van Breitling viel mij op hoe dun deze was en was ter plekke verliefd op de ijsblauwe. Ik mocht er op Aruba gewoon mee naar buiten lopen om deze te bekijken in de zon en was bijna verkocht. Ik denk er aan deze aan te schaffen, maar dan in een andere kleur omdat ik het prijsverschil van €2000 voor de kleur en slechts een rubberband te hoog vind. Wat mij tegenstaat is de prijs voor een standaard uurwerk, het is immers geen in house uurwerk en geen echte GMT voor wat betreft instelling van de urenwijzer. Wanneer jullie het met lezen tot dit gedeelte hebt volgehouden denken waar blijft die Tudor nou? Dat zit zo… ik heb nog steeds twee Black Bays in mijn hoofd. De Rootbeer en de Chrono. De rootbeer is mooi, maar ik heb immers al een goud stalen Chronomat. De panda Chronomat spookt al jaren door mijn hoofd, maar hik een beetje tegen de knoppen aan, die vind ik minder, en weet niet hoe de hoogte is. Als Breilting fan heeft het wel weer als voordeel dat er een B01 uurwerk in zit.
Om een lang verhaal kort te maken. Welke zouden jullie nemen? Breitling Chronomat GMT 40, Tudor blackbay Chrono of de Blackbay GMT steel and gold ( Rootbeer)
Ik neig ook naar de Breitling. Standaard uurwerk is jammer, maar mijn 23 jaar oude Chronomat loopt ook nog steeds met een Standaard uurwerk. Daarnaast lekker slank model.
Ik sluit me aan bij Sanderbbb. Altijd als ik een Tudor zie denk ik aan een “net niet Rolex”. Breitling heeft een mooi eigen identiteit. Maarja, 1000 mensen, 1000 meningen. Het gaat er uiteindelijk om wat jij vindt en waar jij gelukkig van wordt!
Probleem is dat ik van alle bovenstaande horloges gelukkig word. Ik probeer mijzelf met hulp van jullie er van te overtuigen dat ik er gelukkig mee blijf en geen spijt krijg.
Ik ben een furieuze Tudor fan. Nee geintje dat valt ook wel mee, maar kan met drie stuks in de collectie toch wel zeggen dat ik fan ben
Maar ik zou gaan voor een breitling chronomat. Fijne maatvoering, iconische bracelet, uniek ontwerp en daarmee horloge.
Ik wilde deze altijd al erbij hebben. Vind hem nog steeds heel erg mooi op een mesh band, maar toen ik hem omhad vond ik hem iets te dik. Daarbij komt dat ik al een duiker heb die ik bijna dagelijks om heb. Ik ben eigenlijk op zoek naar een horloge dat onder mijn mouw past.