Ik weet het. Daarom ook een beetje dit topic. Ik twijfel heel erg tussen een GMT en de Tudor met een wat geavanceerder uurwerk (van Breitling) in dezelfde prijsklasse.
Heel mooi gefundeerd en eerlijk antwoord. En dat van een Tudor fan!
Tudor een net niet rolex noemen vind ik flauwekul … buiten dat zijn het wel heel verschillende horloges
Naast je chronomat zou ik denk ik zeker ook nog even naar tudor kijken … de chronomat gmt zou denk ik mijn eerste keus zijn maar … je hebt de chrono al …
Ach welke het ook wordt, je kunt het niet verkeerd doen … succes
Ja, ik kan mij daar ook niet in vinden. Alsof iedere Tudor bezitter eigenlijk een Rolex wilde hebben. Ik moet wel toegeven dat de Rootbeer in mijn vizier kwam nadat ik de Rolex Rootbeer gepast had. Ik was min of meer op de chronograaf functie uitgekeken, maar de Tudor in panda uitvoering heb ik altijd mooi gevonden en stond altijd hoog op mijn verlanglijstje. En een beetje beste van twee werelden. Tudor met Breitling hart.
Ja enige is dat je al een chronomat hebt. Ik zou dan niet snel een andere versie erbij nemen.
En deze?
Of een omega aqua terra
De Breitling premier vind ik ook zeer geslaagd.
De gewone en de chrono
Ik kijk meestal langer naar de Tudor vitrine dan de Breitling vitrine.
Ik wil oprecht begrijpen waarom mensen ze mooi vinden en er hier zoveel fans zijn. Nog niet gelukt tot nu toe.
Breitling uiteraard!
Tudor is een mooi merk maar in mijn opinie een (goedkopere) tussenstap naar Rolex. Heb je in beginsel wel 10K dan koop je een Rolex Submariner een geen Tubor Black bay.
Een Breitling is daarintegen wel for life!!!
Mee eens. Ik word blijer van een Breitling wijzerplaat. Maar soms wil je er wat rustigers bij.
Begrijp ik wel. Daarvoor heb ik een Junghans en een Seiko MM200.
Op de een of andere manier kan Omega mij niet (voor langere tijd) bekoren alhoewel ik de aquaterra 150m heel mooi vind.
De Tudor Chrono’s zijn gewoon fantastische horloges. Super goed B01 uurwerk.
Een blok kwaliteit.
Alleen geen horloge voor dames polsjes.
Tudor met een B01 (Breitling!!) uurwerk.
Inderdaad een hoge kast, deze BB chrono. Ik stoor me er niet aan en vind deze zeer draagbaar. De wijzerplaat is simpelweg onverslaanbaar
Zeer scherpe prijs. Kan geen Breitling tegenop
https://www.horlogeforum.nl/t/tudor-black-bay-chrono-panda-3800/486042
Nee, hele mooie prijs en de juiste kleurstelling. Had deze en de blauwe GMT al op mijn radar staan. Vandaar dit topic.
MT5813 in-house in samenwerking met Breitling.
Soort van uitwisseling.
Breitling mag ook een inhouse van Tudor gebruiken.
Dit… andere tudor nemen dus…
Die band is weel heel gaaf!
En die zit weer in de superocean Heritage II geloof ik
Op dit moment zijn de enige Black bays die goed te dragen zijn de nieuwe 41 burgundy, de 58 en de 54.
De rest is echt veel te dik helaas. Niet per definitie het horloge zelf, maar de grote plak gepolijst ijzer aan de zijkant.
Neem jezelf niet in de maling, want het went niet. Je zal zien dat je hem na een paar weken, Max een paar maanden weer te koop zet.
Beter die breitling.
Dit advies komt trouwens van een echte tudor liefhebber, ik vind het zelf namelijk een topmerk maar niet die ouwe dikkerds van 41 mm.
Daarnaast is bij de ‘oude’ bb 41 de coin edge bezel en de kroon ook gewoon oubollig ( geld ook voor 58 naar mijn mening )