Nou ik heb de oude versie van de Hetitage Black Bay 41 en zo dik is die niet hoor….
Horloge met een klassiek vintage uiterlijk is een beetje oubollig … yep
Die nieuwe 41 Burgundy is heel mooi. Zag er van de week één met een jubilee band heel snel verkocht worden. Neig toch naar een Breitling denk ik gezien de dikte.
Klopt, naar wanneer je twee horloges in dezelfde prijsklasse net zo mooi vind en de een heeft een redelijk simpel uurwerk, de ander een bewezen, zelf ontwikkeld uurwerk dat hoger in het prijs segment zit. Wat zou jij dan kiezen?
De coin edge, zowel op de bezel als kroon, vind ik persoonlijk niet mooi.
Ik vind de nieuwe burgundy kroon en getande rand van de bezel veel beter geslaagd.
Ieder z’n persoonlijke mening toch
Ja, die 5link bb41 burgundy was van mij, idd in 2 uur verkocht.
Ah. Das toevallig. Dan weet je in ieder geval wat mooie horloges zijn en begrijp je (hopelijk) mijn dilemma.
Ik ben zelf nog steeds heel blij met de groene chronomat gmt maar weer niet of ik die zou kiezen als ik al een b01 had.
Dan had ik denk ik voor de SOH gekozen.
Maar die 40 mm is voor mij perfect draagt echt fijn dus … Chronomat gmt (en in het groen )
SOH altijd bovenaan mijn verlanglijstje gestaan. Maar tijdens het passen geen klik alhoewel de wijzerplaat ( blauw met goud) om te watertanden was. Ik wil eigenlijk met ongeveer drie horloges overblijven. Mijn B01 Chronomat, mijn Certina diver en een wat netter (lees dunner) horloge voor elke dag. Niet te net, want dat past niet bij mij. Elke dag de gouden is niet echt mogelijk met mijn werkzaamheden en de diver gebruik ik graag voor de zomer tijdens het watersporten. Mijn ijsblauwe PRX en misschien mijn Hamilton moeten dan plaatsmaken. 23 jaar oude Chronomat is nog een pijnpunten. Die houd ik zo lang mogelijk. Nog niet de noodzaak gehad om deze weg te doen.
Van de week deze gezien bij Aap & Limoen. Wat een beauty in het echt. Dit zou mijn keuze zijn. Tudor is ook top hoor, echt, maar deze heeft de X factor voor mij.
En zo een in het blauw is te koop voor een prikkie
Ik weet het en idd. Laagste prijs van de hele aardkloot…maar dat is die tudor in het blauw ook. Dilemma dilemma
Keuzes in t leven
Ziet er op de foto heel mooi uit inderdaad. Ik vond echter de zwarte en witte het minst aansprekend. Op de andere kleuren zit een soort sunburst.
Dat is zeker een mooie prijsje die in het blauw
Als het moet van die drie de Breitling Chronomat GMT40. Dit omdat ik geschroefde pushers erg lelijk vind, en slab sided kasten ook. Dus is de Breitling veruit het leukste horloge.
Maar eerlijk is eerlijk, van Tudor zou ik alleen de BB54 overwegen, en van Breitling de B09 Premium chronograaf in 40mm, graag in rood. Als ik een GMT moest kopen zou het wat mij betreft een Rolex Explorer II Polar zijn, of een Grand Seiko quartz GMT uit de sport serie (of de vorige SGBN005).
Ik vind de Chronomat 40 GMT ( in tegenstelling tot de Chronomat Chrono ) iets vrouwelijks hebben.
Zou er niet voor kiezen.
Aangezien je al een Chronomat hebt zou ik kijken naar de nieuwe Avenger.
Maar goed, dat is mijn keuze/ smaak.
Eens hiermee. De tudor’s die je noemt zijn niet mijn favorieten, vooral qua maatvoering, al is de goudstalen echt wel heel mooi.
Van de opties die je noemt is de Chronomat GMT echt de winner, wat een mooi horloge is het. Voor mij ook de beste Breitling release van de afgelopen jaren.
Breitling heeft een eigen smoel, maar vind Tudor ook prachtig. Ik heb ook aan beiden gedacht maar ben uiteindelijk voor Grand Seiko gegaan. Ook al vind ik Breitling een prachtig merk, denk ik toch dat m‘n uiteindelijke keuze een Tudor zou zijn. Ik vind Tudor absoluut niet een poor man‘s Rolex, maar een veel meer kwaliteit voor het geld horloge, een horloge iets meer onder de radar maar dat direct door een kenner wordt gewaardeerd. Ik zou gewoon beiden bij een juwelier om doen en waar je het eerste het beste gevoel bij hebt voor gaan, beide zijn uitstekende horloges, een verkeerde keuze bestaat niet maar ga voor je gevoel en zeker niet voor wat anderen je zeggen.
Te klein. Bb58 is veel beter. Bb41 zou ik nog eerder kiezen. Ondanks de slabsided kasten. De nieuwe 41 is me de meerprijs niet waard.