Is dat zo? Dacht dat Breitling meerdere fabrieken in Zwitserland heeft en daar ook produceert.
Heb voor de gein zo’n etsy (ali) versie besteld. Zal wel eens foto’s naast elkaar maken als ik terug ben.
Is dat zo? Dacht dat Breitling meerdere fabrieken in Zwitserland heeft en daar ook produceert.
Heb voor de gein zo’n etsy (ali) versie besteld. Zal wel eens foto’s naast elkaar maken als ik terug ben.
Denk je echt dat zo accessoires worden in zwitzerland geproduceerd ???
Geen idee, daarom vraag ik het juist.
Ik heb wel eens een filmpje gezien hoe ze de Chronomat produceren, dat gebeurt volledig in Zwitserland. Ook lederen banden heb ik ooit een filmpje van gezien, dat deden ze ook in Zwitserland. Maar tijden veranderen, zou best kunnen dat je gelijk hebt. Ik weet het niet.
De basiselementen van het uurwerk, de plaat en de bruggen worden geproduceerd door volledig geautomatiseerde machines uit het Modulo CNC-assortiment vervaardigd door Fleury, gevestigd in Bienne, Zwitserland
…/…
Hoewel Breitling de productie van zijn kasten, wijzerplaten en wijzers, evenals de veren van het uurwerk uitbesteedt (hoewel het zijn eigen balanswielen vervaardigt), wordt elk onderdeel dat door externe leveranciers wordt geleverd, onderworpen aan strikte kwaliteitscontrole. De aandacht voor de kwaliteit en precisie van het uurwerk is werkelijk indrukwekkend.
Nou, tot zover Swiss Made.
Dan zijn ze flink afgedaald. Ik kan me nog filmpjes herinneren waarop ze in hele geavanceerde machines individuele links voor de bracelet maken. Maar goed, dat was jaren 90 en 00.
Ik geloof niet dat er één CH horlogemerk is dat z’n eigen lederen banden produceert.
Heeft volgens mij ook geen toegevoegde waarde.
Dit filmpje bedoelde ik. Hier wordt de Chronomat kompleet inhouse gemaakt. Verdeeld over een aantal lokaties in Zwitserland.
Dat filmpje kan ik helaas niet meer vinden. Maar net zoals bovenstaande filmpje liet Breitling zien hoe hun lederen banden werden gemaakt in Zwitserland. Wellicht ligt dat tegenwoordig anders, ik durf daar geen antwoord op te geven.
—
Dat producten (echt en namaak) uit dezelfde fabriek komen geloof ik niet. Ik heb wel eens een goede kwaliteit namaak gezien en die banden waren wel andere kwaliteit dan de banden van Breitling.
Is toch 1 van de mooiste Breitlings !!!
Staat nog een mooie in het blauw
Ben van nieuw .
Heb nog wel paar maandjes om er eentje te vinden ongebruikt.
Thanks voor de tip
Wel een mooie kras magneet
Dankje ben er ook wel echt blij mee.
Jij of all people moet toch weten dat De Skyracers zijn na een paar jaar licht gebruik nog als nieuw
Na een paar jaar zwaar gebruik zijn ze pas echt een Toolwatch