Breitling Only Deel IV

Service interval is lastig te zeggen, ik ben geen expert en ook onervaren met beurtjes laten geven (horloges dan). Schijnt een eindeloze discussie te kunnen zijn, dagelijks dragen, in de wisselcollectie, dus paar dagen per maand draagtijd, watchwinder of niet… Anderen zeggen dat de smeermiddelen lijden als het horloge veel stil staat, dan lees je weer dat dat met moderne smeermiddelen geen probleem is… Ik heb besloten om het op gevoel te doen, of wanneer er problemen op treden natuurlijk!

Ik wil mijn Breitling in top conditie hebben als ik ermee in het water spring, dus nu een beurt.

1 like

Dat probleem heb ik nu ook. Ik heb 2 Breitlings en zou er nog wel 1 bij willen. Dat zal dan een Chronomat, Avenger Bandit of Blackbird 44 gaan worden.

Sowieso wil ik 2 Steinharts (naast de Blue/Red die al te koop staat) weg doen maar twijfel nog steeds welke omdat ik ze beiden (Ocean Vintage Red en Ocean Black Ceramic) erg mooi vind en fijn dragen. Er blijft er 1 omdat het gewoon een heerlijk horloge is voor vakanties, zwemmen, werken op locaties etc.

1 like

Mooi te lezen dat ik niet de enige ben die ondanks een prima collectie altijd wel weer wat moois voorbij zie komen :joy::+1:

Chronomat is mijn topper,
gmt de draagbare avenger.
De twee superoceans , redelijk ingetogen en makkelijk voor alle doeleinde …
De seawolf het vetst maar door z’n dikte ook de eerste die zou gaan mocht ik keuzes moeten maken :thinking:

Er staat nog wel iets op mijn lijstje maar dat heeft gelukkig geen haast :wink::+1:

1 like

Volgens mij is normaal een maand wat ik hoorde maar je zit nu wel tegen de zomerstop / vakantie aan :thinking:

11 likes

Ik heb recent een superocean laten servicen bij Breitling. Dit was al 560 euro :weary: zonder polijsten, dus met 450 euro ga je het niet redden, vrees ik.
Na goedkeur van de offerte duurt het ongeveer 6 weken voordat hij klaar is….

1 like

Ik snap ff iets niet.
Mijn Avenger II GMT liep altijd perfect op tijd, ongeveer +1.
Mijn buurman vroeg maandag j.l. of ik even een kattenluik in zijn deur wilde zagen met een decoupeerzaag.
Oké, aardige vent als ik ben klaar dat klusje wel even.
Nu loopt mijn Avenger ineens -8 :scream: :scream:
Is van 2018, nu al laten servicen ??

1 like

Hmm heb je hem wakker geschud :wink:

Nee, had hem al dagen perfect lopend om de pols

ik heb weleens gehoord dat trillingen van het motorrijden impact kunnen hebben op het uurwerk, dus denk dat de decoupeerzaag de schuldige is.

Ik doe m’n horloge ook altijd af tijdens het motor rijden of dit soort klussen (als ik t niet vergeet…).

Dan timmer ik dat luik vannacht weer stiekem dicht :innocent:

1 like

Maar wat kwam er dan bij wat niet onderdeel was van de complete service, je SO zal toch onder mechanical self winding/GMT vallen;

1 like

Ze hebben ook de wijzers vervangen. Misschien was dat het?

1 like

Stond het niet als optioneel/noodzakelijk item op de offerte voor 110 euro?

1 like

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Onderstaande valt onder complete service

1 like

Bij onderhoud doen ze uiteindelijk toch wat ze denken wat nodig is dan mag je betalen …

1 like

Lees ik dit nu goed.
Als ik mijn Avenger GMT laat servicen (zonder polijsten!!!) ben ik Euro 450 kwijt ?
Duur kattenluikje :joy:

1 like

Volgens mijn screenshot incl. polijsten.

1 like

Oké, binnenkort eens naar The house of … in breda gaan