Voor de Emergency liefhebbers. Dit doet pijn!
Voor 1000 piek winst ![]()
Is in het verleden veel vaker gebeurd, met modellen die uit de tijd of minder gewild zijn.
Het is in dit geval een nadeel dat de goudprijs zo super hoog staat.
Triest om te zien zo
Hallo liefhebbers,
Is er hier iemand die al eens de batterij heeft laten vervangen van de Colt Skyracer?
Af fabriek gaat de batterij zo’n 8 jaar mee. Mijne is nu 8 jaar. Loopt nog steeds prima. Breitling AD in de buurt zou het zelf doen of laten doen door hun horlogemaker, maar ze sturen hem in principe niet naar Breitling zeiden ze.
Op de site van Breitling zie ik dat een onderhoudsbeurt voor een Endurance pro al 230 euro is en 460 voor een volledige service. Ik vraag me af of er dan weer een batterij in komt die 7 tot 8 jaar mee kan.
Goedemorgen Breitlingers ![]()
Vind het mooi hoe de zwarte wijzerplaat door de AR coating soms heel donkerblauw lijkt. Leuk effect
Heel veel ! ![]()
Helaas verbaasde het me niets eens. Merkbeleving wint het nog altijd stevig van “value for money” en beslist ook zeldzaamheid. Twee puntjes waar de 18K geelgouden Emergency nagenoeg onverslaanbaar is. Dat het uiterlijk en formaat niet voor iedereen is weggelegd geef ik overigens direct toe hoor ![]()
Deze K10040 Superocean komt in de buurt. Die koop je voor een fractie meer dan de goudprijs en zelfs nog 2-3 mille goedkoper dan de absolute eenheidsworst der eenheidsworsten, een stalen Rolex submariner.
Daar staan er momenteel 5677 van te koop op chrono24, van deze unieke funky koninklijke blauw-geelgoud combinatie wereldwijd precies……… 2 stuks!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De mijne is 6 of 7 jaar oud en heeft nog steeds de originele batterij.
Ik vervang de batterijen van mijn Aerospaces en Endurance zelf zonder problemen. Mijn eerste Aerospace is inmiddels 23 jaar oud en heeft nog steeds geen speciaal onderhoud gehad.
Endurance Pro
Cool, goed om te weten, als het zover is dat de batterij echt op is dan ga ik er nog eens over denken om het zelf te vervangen. Blijft toch een heerlijke grab and go horloge.