Breitling Only Deel V

B&M is echt een merk wat na de jaren 90 compleet de boot heeft gemist vind ik. Geen duidelijk gezicht en ook niet echt heel geliefd bij horloge nerds. De Capeland lijn is het meest bekend.

1 like

Nee, denk het niet. De Chronomat heb ik echt in een opwelling aangeschaft en niet goed genoeg over nagedacht. Ik heb het 11 manden geprobeerd, maar kon er geen klik mee krijgen. Ik vind de wijzerplaat ook veel te druk om even snel de tijd te zien (maar ik ben ook behoorlijk kleurenblind, volgens mijn vrouw en dochters, die de Chronomat wel heel mooi vonden, heeft het daar mee te maken) en de chrono functies gebruik ik never nooit niet.
Enfin, heb er gelukkig niet teveel op toegelegd.
Maar nu dus toch weer op zoek naar een stoere eenvoudige Breitling. Ik heb vorige week ook nog een Aerospace Evo bekeken (heb er al eens een gehad 4 jaar geleden), maar vond het toch tegenvallen. Bediening ging heel lastig en de titanium band is niet mijn ding qua gevoel en gewicht.

De riviera is er ook in blauw maar heb ik niet in het echt gezien. Ik vond de algehele feel en presentatie van de B&M overigens wel wat minder dan van de Breitling.

1 like

Dat vind ik dus best veel afwijking. De Chronomat deed ongeveer 1 tot 2 seconden sneller per dag en de Datejust die ik daarvoor had week bijna niet af, paar seconden per maand!

Koop dan een quartz.

Nee natuurlijk niet overigens is 8 tot 10 seconden niet raar het is alleen niet binnen chronometer specs.

1 like

Dan zou ik lekker voor de zwarte avenger gaan die vind ik verreweg het mooiste en ik vermoed ook een stuk couranter dan de b&m

1 like

Al gedaan afgelopen weekend!

1 like

De marge bij de Chronomat is hetzelfde als bij de Avenger, het kan dus ook zijn dat de Avenger secuurder loopt maar de marge die internationaal wordt gebruikt is -4 / + 6 sec voor een chronometer.
Rolex hanteert zelf -2 / +2 sec per etmaal.

Dan is dat denk ik een min/max norm en was mijn Chronomat beter afgesteld.

1 like

Klopt, dat is de maximale afwijking, een chronometer mag maximaal 4 seconden achterlopen tot 6 seconden voorlopen per etmaal.
Vaak is het beter na afregelen.

1 like

Dus dat zou een goede horlogemaker dan ook bij een Avenger kunnen bewerkstelligen?

Ja hoor, alleen zou ik dat in de garantieperiode niet doen want je garantie vervalt als ze weten dat iemand extern in het horloge is geweest.

:shushing_face: niet verder vertellen… :innocent:

1 like

Je kan ook proberen 'm 's nachts anders weg te leggen om de min/max van het dragen op te lossen.

Lekker hoor :ok_hand:t2: prachtig die groene wijzerplaat.

2 likes

:point_up_2:t2:

1 like

De Avenger 43 in zwart :wink:

Hier inmiddels al weer een week om de pols. Hij blijft mooi door zijn eenvoud. Voor mij niet op staal, veel te veel bling.

1 like

Dank voor jullie reactie. Hij loopt zo’n 8 tot 10 seconden voor en blijft dat doen ondanks het proberen van verschillende rustposities. Ik begrijp dat het goed te doen is door een horlogemaker maar, nou ja… nog binnen de garantie.
Wie weet dat de GMT nog eens in het blauwe gedeelte terecht komt, dan is alles origineel.
Want potverdorrie, zie toch dingen voorbij komen hier :+1::grin:

Hierbij nog een recente foto van mijn Avenger 43

21 likes

Blijf maar bezig met de banden. Nu weer bruin leer. Vind hem beter dan de blauw maar niet echt overtuigd.
Zal wel weer blauw rubber worden denk ik. Toch de mooiste combi tot nu.

Of misschien toch de zwart leren bandje…Of gewoon weer terug op staal?

19 likes

Bruin staat hem ook goed

1 like