Breitling Only Deel V

20 likes

23 likes

Daar zou ik niet teveel waarde aan hechten. Mijn ex Chronomat B01 42 liep heel wisselend constant, ook na een extra afregelbeurt en vond ik voor dĂĄt horloge met bijbehorende aanschafwaarde erg teleurstellend.

1 like

Ik ook, maar zijn we dan maniakaal? Of mogen we verwachten dat we voor 5+k een horloge krijgen dat gewoon perfect op tijd loopt? Tuurlijk is het allemaal mechanisch ed, maar de techniek bestaat nu al tientallen jaren en ik vind het vreemd dat ze dat dan nu nog steeds niet onder de knie hebben en tot in perfectie beheersen, althans bij mijn B01.
De Datejust die ik had liep wel ‘perfect’ op tijd, (afwijking minder dan 1 seconde per maand.)

Daarom nu ook wel blij met de Aerospace. Maar wil er liefst nog een perfect lopende Old Skool Breitling bij.

Mooi ding.
Heb er ook naar gekeken. Kan of ga je dan ook zelf afregelen? En is dat ĂŒberhaupt zelf te doen?

18 likes

Erg mooi. Veuls te groot voor mij!
Superavenger toch!? 48mm!?

1 like

Nou ben ik geen horlogemaker maar dat lijkt me technisch nagenoeg onhaalbaar voor een mechanisch/ automatisch horloge.
Ik vind minder dan 1 sec per etmaal als erg bijzonder

Misschien behaald met positionele variatie als die 's nachts weggelegd wordt.

2 likes

19 likes

Vond ik ook, maar voor mij wel het bewijs dat het dus wel kan. Ik droeg hem wel dagelijks en elke nacht
In dezelfde positie, belly-up, op het nachtkastje.

Misschien dat Rolexen dĂĄĂĄrom prijziger en waardevaster zijn? :wink:

Tja, per etmaal minder dan in sec is al bijzonder, minder dan 1 sec per MAAND lijkt me bijna onmogelijk
maar goed, jij zegt het.

Maand weet ik ook niet, nooit zolang bijgehouden, maar mijn polar die ik gehad heb presteerde t ook om gewoon exact aan m’n telefoon te blijven ruim 2 weken aan een stuk

Mijne al een paar jaar :crazy_face:

Als ie niet leeg is :sweat_smile:

2 likes

:rofl:

Omdat het jou bijna onmogelijk lijkt kan het niet?
Bijzondere redenering

Je hoeft me niet te geloven, het is mijn ervaring met accuratesse van een Rolex vs. een Breitling.

1 like

Ik heb ook Breitling’s gehad die zuiver liepen hoor

1 like

Nee, of ik zou niet weten hoe. De horloges in mijn bescheiden collectie zijn relatief nieuw en hebben de komende 5 jaar geen service nodig verwacht ik. Op dit moment lopen ze allen binnen de +1-4 seconden, iets dat je volgens mij ook wilt want onder andere hoeken lopen ze negatief.

1 seconde per maand lijkt me dus ook niet te doen omdat je niet kunt voorspellen hoe het horloge gedragen wordt. Je kunt een keer mazzel hebben dat je hem net zoveel op de kop draagt als met de wijzerplaat naar boven en dat de plussen en minnen op 0 uitkomen, maar o.b.v. één meetpunt concluderen dat merk A beter is dan merk B lijkt me onverstandig.

Heb de timegrapher vooral gekocht om te kijken of mijn aanwinsten en verkopen goed lopen en er een indicatie is dat er iets mis is of dat ze aan een servicebeurt toe zijn. Vind data ook interessant, al kan ik er naar verwachting verder weinig mee.

Hier een voorbeeldje van mijn Longines in dezelfde test:

6 likes

Zou het kunnen dat een horloge bij een meeting na een maand een maximale afwijking heeft van 1 sec maar dat er gedurende die maand wel afwijkingen zijn geweest naar + en - en dat deze elkaar min of meer “opheffen”?
Dat zou het geval van Traveler kunnen verklaren ?
Maar goed, dat zou dan niet structureel maand na maand zo kunnen zijn ?

Nogmaals, ik ben geen horlogemaker
 :slight_smile:

1 like

En ik bijvoorbeeld Rolexen die een stuk minder zuiver liepen

2 likes