Breitling Only Deel V

Erg mooi inderdaad!

De huidige sinds paar weken in bezit, maar al veel polstijd gehad. Bevalt mij erg goed!

13 likes

Die is absoluut erg mooi :+1:t2:
De “scheve”datum weerhield me maar ik snap dat dit niet voor iedereen een issue is en het was toen een leuke deal in het blauw :ok_hand:t2:
Deze heeft ook nog eens het B01 uurwerk,degene die ik toonde niet,die zit een tandje lager

Bij de jouwe is de bezel ook gepolijst lijkt het?

Het was voor mij geen issue inderdaad. Ik vind de nieuwe met of geen datum of de datum op 6 wel mooier qua plaatsing.

Bij de vorige is de bezel is ook gepolijst ja:

15 likes

24 likes

Watch accuratie meter is ook oke…appli.

Ik ben er ook maniakaal mee bezig…maar dat apparaat is ook wel degelijk…en professioneel mijn gedacht…:ok_hand:

1 like

20 likes

23 likes

Daar zou ik niet teveel waarde aan hechten. Mijn ex Chronomat B01 42 liep heel wisselend constant, ook na een extra afregelbeurt en vond ik voor dát horloge met bijbehorende aanschafwaarde erg teleurstellend.

1 like

Ik ook, maar zijn we dan maniakaal? Of mogen we verwachten dat we voor 5+k een horloge krijgen dat gewoon perfect op tijd loopt? Tuurlijk is het allemaal mechanisch ed, maar de techniek bestaat nu al tientallen jaren en ik vind het vreemd dat ze dat dan nu nog steeds niet onder de knie hebben en tot in perfectie beheersen, althans bij mijn B01.
De Datejust die ik had liep wel ‘perfect’ op tijd, (afwijking minder dan 1 seconde per maand.)

Daarom nu ook wel blij met de Aerospace. Maar wil er liefst nog een perfect lopende Old Skool Breitling bij.

Mooi ding.
Heb er ook naar gekeken. Kan of ga je dan ook zelf afregelen? En is dat überhaupt zelf te doen?

18 likes

Erg mooi. Veuls te groot voor mij!
Superavenger toch!? 48mm!?

1 like

Nou ben ik geen horlogemaker maar dat lijkt me technisch nagenoeg onhaalbaar voor een mechanisch/ automatisch horloge.
Ik vind minder dan 1 sec per etmaal als erg bijzonder…

Misschien behaald met positionele variatie als die 's nachts weggelegd wordt.

2 likes

19 likes

Vond ik ook, maar voor mij wel het bewijs dat het dus wel kan. Ik droeg hem wel dagelijks en elke nacht
In dezelfde positie, belly-up, op het nachtkastje.

Misschien dat Rolexen dáárom prijziger en waardevaster zijn? :wink:

Tja, per etmaal minder dan in sec is al bijzonder, minder dan 1 sec per MAAND lijkt me bijna onmogelijk…maar goed, jij zegt het.

Maand weet ik ook niet, nooit zolang bijgehouden, maar mijn polar die ik gehad heb presteerde t ook om gewoon exact aan m’n telefoon te blijven ruim 2 weken aan een stuk

Mijne al een paar jaar :crazy_face:

Als ie niet leeg is :sweat_smile:

2 likes