zul je mij niet op betrappen. Een Echte Vol Gouden bedoel ik daarmee. Ik heb alleen stalen modellen van Breitling.
Ik lees hier nog niet zolang mee.
En nog nepper dan Beverwijk
Die is lekker…druk…(het uurwerk)…
Mirage heeft een hele mooie Breitling superOcean in het goud.
Zo mooi dat ik af en toe terug scroll om de plaatjes te zien
Die is intens mooi!!
Ja deze bedoelde ik inderdaad.
Echt waanzinnig mooi exemplaar.
Gaaf! Gefeliciteerd
Ik heb van mijn Breitling Navitimer leren band nog zo’n originele vlindersluiting, wellicht zoek je zoiets? Namelijk geen idee waar de DLC voorstaat 🫣.
Mijn Navitimer staat op staal en komt niet meer terug op leer.
Ik merkte de afgelopen dagen dat de canvas band toch (nog) niet echt je-van-het is voor mij.
Rubber vind ik toch fijner.
Daarom nu de swap naar Ti. Draagt eigenlijk net zo lichtgewicht als het rubber met z’n dikke degelijke vouwsluiting. Heb ze niet gewogen, maar het verschil voelt zo op de pols zo minimaal dat ik zelfs geneigd ben de Ti band als de lichtste aan te wijzen!
Plaatjes erbij.
DLC staat voor
Diamond Like Carbon
Diamond Like Carbon (DLC) betekent letterlijk diamantachtige koolstof en heeft betrekking op deklagen die een hardheid tot 3.000 Vickers kunnen bereiken. Ter vergelijking: gips, dat met een vingernagel kan worden bekrast, haalt bij een hardheidstest een waarde van 36 Vickers, een diamant een waarde van 10.060 Vickers. Oppervlakken met een DLC-coating hebben dus een aanzienlijk hogere hardheidsgraad en zijn daardoor beter beschermd tegen slijtage.