Breitling Only Deel VI

Zit wel iets in. De Aerospace was 25 jaar geleden mijn allereerste Breitling. Dus ook een beetje sentiment :slight_smile:

2 likes

17 likes

Een kleine vraag aan jullie. Jullie hebben volgens mij wel ervaring met de tweedehands markt. Stel, en dan zeg ik stel. Ik heb nog niets besloten. Ik zou mijn Chronomat verkopen. Staal-Gouden band en kast uit 2000. Drie van de riders ontbreken en ik denk dat ie wel een beurtje kan gebruiken. Hoeveel zou ik minder kunnen vragen dan reguliere prijzen zoals die voor complete modellen geldt? De mijne heeft ook doos, papieren etcetera. Wanneer ik alles zelf laat maken denk ik niet dat ik hem sowieso niet weg ga doen.

Ligt aan de algehele staat. Het eerste gevoel zegt 1000€ as is.

1 like

Dan gaat ie zeker niet weg

Ik sta in tweestrijd. Laten maken met alle kosten van dien en weer gaaf terugleggen want ik zal hem niet vaak dragen. Of het geld voor reparatie en de opbrengst gebruiken voor de aanschaf van een nieuwe.

1 like

Dat is wel de werkelijkheid. Service en kosten van de reparatie zal ook minimaal 1500€. En dan nog niet gesproken over de huidige conditie.

1 like

Ik zou voor optie 1 gaan.
Puur emotioneel, niet rationeel!

1 like

Dat :point_up_2:

Ja, daar neig ik ook naar. Ben alleen bang dat het horloge dan in de kist blijft zonder opknapbeurt.

1 like

Gewoon lekker op laten maken dan heb je weer een “nieuwe” Chronomat, en bij gelegenheid lekker dragen.
De oudere modellen zijn gewoon veel mooier dan de nieuwe (hoewel ik ze allelei heb :wink:)

2 likes

Ik ook! En merk dat ik niet meer omkijk naar de oude. Heb een paar mooie juweeltjes liggen en zit er aan te denken om mijn collectie terug te brengen naar drie horloges.

11 likes

3 horloges; dan moet er in de toekomst nog een oudere navitimer bij, dan heb je de 2 belangrijke iconen van Breitling in bezit.
Als ik de foto zo zie, zou ik hem zeker niet wegdoen, is straks een Chronomat met een “verhaal” :+1:

1 like

Ik ben gevallen voor Breitling als zijnde gebruikershorloges. Werkpaarden die tegen een stootje kunnen. Ik was altijd weg van een Navitimer (helemaal de bordeauxrode datora mer lederen band). Ik kan het alleen niet rijmen dat een Navitimer maar 3 atm waterdichtheid heeft. 3 horloges zijn plannen. Ik weet nog niet of ik afstand kan doen van de andere modellen. Ik denk niet dat ok zal eindigen met 3 Breitlingt

1 like

Het blijft natuurlijk altijd jouw keuze.
Mijn werkpaarden zijn 2 oudere Seiko’s en ben dus erg zuinig op mijn Breitlings :wink:

Dat :+1: :smile:

Jazeker, ik heb beide gehad en alleen de Evo nightmission overgehouden. Display is veel scherper en er zit ook een stand op waarmee ze even verlicht worden en zelfs zichtbaar zouden zijn in het donker met nightvision goggles.

De dial, de bezel, de opgelegde wings, de complete design van de kast…de module is juist hetzelfde, ook vanaf 2006 met de ingebouwde (slechte) verlichting :laughing:

3 likes

Dat is de band alleen al bijna waard

Lekker bewaren toch?

Als ik als 18 jarige zo’n (gedragen) horloge van mijn vader of opa zou krijgen, zou ik zo trots zijn als een pauw. Misschien ook wel laten opknappen met het idee dat hij een heel leven gehad heeft en daarna nog een heel leven mee kan. Daar kan geen nieuw modern horloge van €1.500 tegenop (ik roep even een bedrag, geen idee wat zoiets waard is op de tweedehands markt).

En zelf draag je nu lekker de Chronomat. Dat is één van mijn favoriete horloges op de markt nu en ook als two-tone prachtig.

1 like