Breitling Only Deel VI

Mooi antwoord en precies zoals ik altijd heb gedacht. Zonde om voor een relatief laag bedrag een 23 jaar oud horloge van de hand te doen. Dan maar wat langer wachten op een nieuwe aanwinst. 1 keer een Headwind in mijn jonge jaren verkocht vanwege financiële nood voor een heel laag bedrag. Nog steeds spijt van

1 like

Een nieuwe Aerospace is/was verwacht voor dit jaar…maar niet veel nieuws in de kijker :confused:

1 like

Precies wat je zegt :+1: Mijn werkpaard is mn Apple Watch, ik ben heel zuinig op mijn Breitlings en voor mij zijn het sieraden, geen beaters of klusklokjes :grinning:

1 like

Blijft lastig. ETA is al jaren geleden gestopt met sourcen van uurwerken aan bv Breitling. Wellicht zijn de Aerospaces van de laatste jaren obv een vooraad van deze quartz uurwerken die er nog waren. Breitling heeft natuurlijk van alles geprobeerd met de B50,B55 en Chronospace op quartzgebied deafgelopen jaren.

Er is bij Breitling gewoon niet zoveel liefde meer voor Ana-digi’s en is er denk ik ook heel weinig vraag vanuit de markt tov automaten/handopwinders.

11 likes

Als ik eerlijk ben, vind ik de linker echt een stuk mooier en ‘meer’ Breitling dan de rechter. Maar da’s mijn smaak en die is zéér persoonlijk natuurlijk.

Komt misschien ook omdat ik zelf de Chronomat B01 vol enthousiasme nieuw had aangeschaft bij de AD, met de full aankoop experience, maar binnen het jaar weer weg heb gedaan omdat ik er geen klik mee had en kreeg. Paar bandwissels geprobeerd maar nee. En na wat omzwervingen dit voorjaar toch weer bij een (pre-owned) full winged vintage Breitling terechtgekomen. En die voelt (nog steeds…) wél goed. Waren toch heel ander soort horloges vind ik.
Daarom ook mijn mening de oude te laten restaureren en wellicht dat je over een tijdje dan blij bent dat je dat hebt gedaan! :wink:

1 like

Wachten duurt lang :sob:

02_01

20 likes

Ik snap hem hoor. Ik kan nog steeds de mooie dial en kleurencombinatie van het horloge waarderen. Ik vind hem alleen net iets te klein een dik nu. Zal hem niet snel weer dragen. Ik heb een tijdje niet meer naar Breitling omgekeken omdat ik de modellen in de jaren niet veel veranderen en het model Chronomat met de vierkanten vlakken op de dial niet mooi vind ( no offense, ik las dat jij er één had) mijn interesse kwam weer door de klassiekere modellen (ik was verliefd op de eerste Datora met zalm dial en moonphase en de pistache) en daarna de laatste Chronomat. De donkergrijze dual van de two tone was het mooist, en toen niet in staal verkrijgbaar. Deze dial is echt betoverend in het zonlicht én schaduw. Rouleaux met gouden stukjes ook supermooi, de gouden bezet had van mij niet gehoeven. Ik kon deze voor een hele mooie prijs nieuw aanschaffen. Ik kan je vertellen dat deze bij wijze van spreken mee het graf in gaat. Gaat nooit meer weg. Voor mij is het dus eigenlijk andersom. Aan de andere kant ben ik niet alleen een Breitling adept. Ik ben mij, mede door dit forum, gaan interesseren voor andere merken. Ik ga voor historie, mechaniek en vooral de dial moet mij aanspreken. Wens is toch nog een Breitling SOH II met ijsblauwe dial (Sylt edition of Japanese edition) met mesh band. Maar ik vind een Tudor rootbeer ook heel mooi. Eerlijk ook gezegd omdat ik een Rolex rootbwer had gepast, maar deze onbereikbaar is.

1 like

Nice!

Oefenen alvast maar je foto-skills. Misschien nog een snelle stage bij Mozaïek.

Op wat voor band ga je hem dragen?

2 likes

Op een NOS Breitling croco band van de vorige generatie. Dus zonder de geel rubberen voering.
Heel donker bruin dus dat moet wel passen met de rose kast

6 likes

22 likes

Dat kun je wel zeggen :wink:
Deze navitimer haal ik woensdag a.s. op, moest even wachten tot hij terug is van een Service :+1: :+1:

Daarna direct de band vervangen door een leren met vouwsluiting !!

23 likes

A23322 met arabics, heel gaaf!

1 like

Toch misstaat deze stalen band niet op de Navitimer. Vrij kenmerkende looks ook :sunglasses:

Maar een mooie lederen band staat hem ook :ok_hand:t3:

1 like

Helemaal duidelijk verhaal. En m.i. ook een teken dat jij voor jezelf wél de juiste keuze hebt gemaakt met de aanschaf! :+1:t2:

De enige reden die ik kan bedenken waarom ik ooit de Galactic en/of Aerospace nog weg zou doen, is voor de aanschaf van mijn all-time holy (niet de gewone holy!:wink:) grail horloge: deze DD en dan nieuw bij de AD aan te schaffen met korting en gratis watchwinder!

Maar dat duurt nog wel ‘even’….:smirk:

1 like

En op zondag de über Breitling

20 likes

23 likes

17 likes

13 likes

14 likes