Breitling Only Deel VI

Persoonlijk vind ik de hype rondom in-house uurwerken een beetje overdreven. Tag Heuer, IWC, Breitling doen het tegenwoordig allemaal, maar die horloges zijn dan wel 15mm dik in chrono uitvoering. Ook lopen service tarieven tegenwoordig op tot €750-1.000. Ben benieuwd hoeveel mensen daar blij van worden.

Mijn Breitling Chronomat GMT heeft ook een ETA uurwerk en die heeft als nadeel t.o.v. bijvoorbeeld de Tudor BB Pro dat deze 3mm dunner is en de servicekosten minder dan de helft zijn.

Het B09 uurwerk zoals @RGS soms ook mooi op foto’s laat zien vind ik prachtig en heeft meerwaarde, maar hetzelfde uurwerk in B01 uitvoering in een gesloten caseback heeft op mij niet diezelfde aantrekkingskracht.

14 likes

Nu doe je Breitling wel wat te kort. Breitling heeft er jaren over gedaan om de B01 te ontwikkelen, terwijl IWC met hun chrono’s nog steeds baseren op de eta 7750. Dan heb ik voor die prijs toch liever de Breitling inhouse.:wink:

2 likes

Echt een voor of nadeel heeft het voor de gebruiker natuurlijk niet, maar het blijft een fraai stukje techniek wat Breitling heeft gemaakt.

De Navitimer is maar 13,6mm dik.

De B01 is dus niet zo dik (dunner dan VJ7750). Vrij accuraat, 70hr reserve. Maar wel nogal stroef.

:+1:t2:

18 likes

18 likes

Vandaag de nieuwe breitling avenger 42mm bij een boetiek in Apeldoorn omgehad. Het zou misschien wel mijn toekomstige grail kunnen worden. Echt een heel mooi klokje!

1 like

Deze zou het wel eens voor mij kunnen worden,misschien m’n 1,5 jaar jonge smetteloze Colt inruilen ivm behoorlijke overlap :thinking:

14 likes

Wat bedoel je met stroef? Het opwinden van het uurwerk?

Zowel het handmatig opwinden, als het automatisch opwinden, als het verzetten van de wijzers. Veel stroever dan andere merken.

1 like

Avondje op de bank😊 fijn weekend!

15 likes

Die ervaring heb ik ook met Breitling, maar ook die met 7750 of 2824 uurwerk.
Kan het met de pakking van de kroon te maken hebben?

Heb ook sinds vandaag nieuwe navitimer ab0138 en bij het opwinden hoor je een lawaai maar weet niet wat. Dacht aan een dichting of zo.

Het klinkt tamelijk ruw hé. Nu, als je hem genoeg draagt, dan heb je er weinig last van.

Pictures, or it did not happen!

1 like

15 likes

32 likes

Wat blijft dit toch een pareltje om te zien en om te dragen :heart:

26 likes

Terug naar origineel, zo zag hij eruit ergens in 1995.

20 likes

LE van 100 stuks voor de Japanse markt uit 2009, 8 jaar nadat de Old Navitimer uit de collectie ging. Dit zijn de enige rose gouden Old Navitimers

28 likes

32 likes