Persoonlijk vind ik de hype rondom in-house uurwerken een beetje overdreven. Tag Heuer, IWC, Breitling doen het tegenwoordig allemaal, maar die horloges zijn dan wel 15mm dik in chrono uitvoering. Ook lopen service tarieven tegenwoordig op tot €750-1.000. Ben benieuwd hoeveel mensen daar blij van worden.
Mijn Breitling Chronomat GMT heeft ook een ETA uurwerk en die heeft als nadeel t.o.v. bijvoorbeeld de Tudor BB Pro dat deze 3mm dunner is en de servicekosten minder dan de helft zijn.
Het B09 uurwerk zoals @RGS soms ook mooi op foto’s laat zien vind ik prachtig en heeft meerwaarde, maar hetzelfde uurwerk in B01 uitvoering in een gesloten caseback heeft op mij niet diezelfde aantrekkingskracht.
Nu doe je Breitling wel wat te kort. Breitling heeft er jaren over gedaan om de B01 te ontwikkelen, terwijl IWC met hun chrono’s nog steeds baseren op de eta 7750. Dan heb ik voor die prijs toch liever de Breitling inhouse.
Vandaag de nieuwe breitling avenger 42mm bij een boetiek in Apeldoorn omgehad. Het zou misschien wel mijn toekomstige grail kunnen worden. Echt een heel mooi klokje!