Yes! Maar allebei geen ceramic kast. Wel beide mooie horloges. Denk dat in het maken van een ceramic kast gewoon veel geld en ontwikkeling gaat zitten. Dat zie je ook terug in de prijs.
Maar dat was dan ook niet de stelling.
Mijn Navitimer 747 was 9K, en da’s ook gewoon een stalen kast. Een mooie stalen kast, dat dan weer wel, maar geen keramiek.
Yes, maar bij de navitimer betaal je denk ik ook een beetje voor het icoon! De navitimer is natuurlijk voor Breitling wat de submariner is voor Rolex, en de speedmaster voor Omega.
Wat houd je tegen! Aanschaffen dat ding!
Inderdaad… je 13e maand komt er ook aan hé;-)
, ik vind het wel een hele geinige limited en ze hebben er ook echt wat meer werk van gemaakt maar je betaald €3500,- extra voor dat grappige … ik zou er nog eens heel goed over nadenken
Persoonlijk vind ik dat Breitling véél te veel limited editions maakt waardoor het niet bepaald meer uniek (limited edition) meer is.
Eens in de zoveel jaren een limited edition maken is beter.
Dat is niet alleen bij Breitling
Hetzelfde als van één model tig uitvoeringen in allerlei kleuren etc. maken… marketing technisch gezien slim maar in dit segment vind ik dat niet passend.
Het is leuk dat je een tientjes klokje in alle kleuren van de regenboog kunt bestellen maar niet bij horloge van minimaal een paar k.
Klopt helaas ja
Ik vind dat juist wel handig, kun je mooi de avenger kiezen die je wilt ipv allemaal een veilige zwarte ofzo … en ze doen het al jaren , zou me juist tegenvallen als ze een nieuw model in 1 kleur uitbrengen.
Maar ik snap wel wat je bedoeld, ik vind bijv dat de “speedmaster” wel uitgemolken wordt met limited’s en kleuren …
Zo is er van alles wel wat te zeggen. Als hij dat ding wil en de munten heeft… Aanschaffen. Het leven is te kort om te zagen.
Zijn slechte foto’s (foto van foto)
De fbi uitvoering is inderdaad €3500,= duurder
Ik constateer ook dat ik moeilijk afstand kan doen van de Super Chronomat om deze te bekostigen.
Maar weer even met beide benen op de grond en gaan voor de Avenger GMT met Arabic dail
Dat is de dail die mij het meest aanspreekt, hoewel deze uitvoering ook niet dicht bezaaid is
Huh, wat is dat?
Vandaag mr. Shine weer om de pols geslingerd.
Ook wel weer lekker, een gewichtig gevoel aan je pols hebben, zo van; “daar hangt wel wat”!
Bekend gevoel trouwens, niet alleen om de pols realiseer ik me nu…
Vraagje…stond op het punt een Superocean te kopen bij een officiële dealer. Op het moment dat ik over " 20% discount " begin te praten werd ik bijna bij het grofvuil gezet…Heb ik te hoog ingezet ? Voor een Breitling…In het verleden Breitling’s gekocht via Gassan/ Schiphol - achter de douane - waar je na aanbetaling het horloge kon reserveren ( mits op voorraad ) of bestellen. Is wel een tikje omslachtig, maar reis regelmatig en dan is dit goed te doen. Werd overmand door emoties en wilde in de zaak al de trekker overhalen. Kwam van een koude kermis thuis…toch maar weer Gassan bellen
NA:
Eigenlijk begon mijn liefde voor de oude “Airshow Collab’s” van de nineties Chronomat met specifiek dit model. Maar gek genoeg kwam ik eerst die Red Arrows tegen in uitmuntende staat en niet veel later de blauwe Thunderbirds.
De Frecce Tricolori is in relatief grote oplage gemaakt, dus zou makkelijker moeten zijn. Toch kwam ik nooit wat moois tegen, of te duur.
Totaal zijn er 4000 stuks gemaakt, 3000 in zwart en 1000 in geel en natuurlijk is de kanarie-gele wijzerplaat mijn favoriet!
Als er dan eindelijk ergens een bizar compleet nauwelijks gedragen setje opduikt van een eerste Italiaanse eigenaar gekocht in Italië (hoe leuk bij dit horloge!) moet je natuurlijk toeslaan. Grappig genoeg begon Valentino wel met een echte mega Hollywood-prijs!
Hij moest echter al heel snel tot de conclusie komen dat dit spul nog steeds een (onbegrijpelijk) klein publiek heeft waarna hij de prijs een paar keer flink verlaagde tot het de “offer you can’t resist” status verdiende.
De foto’s van Valentino waren ronduit ruk en ook de foto’s die hij op verzoek later toestuurde leken gemaakt met een VGA webcam uit hetzelfde bouwjaar als het horloge (1995). Het bleef dus een kleine gok ondanks dat hij de conditie jubelend had beschreven. Het was dus even spannend toen ik het pakket openmaakte, maar het veel in het geheel niet tegen. Het horloge was ooit 1 keer geserviced bij een voormalige Breitling dealer en liep ook nog eens super nauwkeurig.
Dit model heeft in tegenstelling tot de meeste andere varianten een brushed bezel wat het gele geweld van de wijzerplaat een beetje weet te temperen. De zwarte subdials hebben weer een prachtige fijn concentric lijnenspel en contrasteren natuurlijk fantastisch met het geel.
Nu is het wel even genoeg geweest, 3 prachtige unieke exemplaren weten te bemachtigen waar ik nog lang plezier van ga hebben. En ik val in herhaling, maar voor de prijs van deze drie Breitling iconen bij elkaar opgeteld heb je nog niet eens 1 subje……