wil er ook een hebben
Hij is mooi Ferry
Deze vind ik zo gaaf….
Ik zie hier regelmatig mooie Navitimers voorbij komen. Wat is de ervaring van de eiganaren wat betreft de waterdichtheid? Is het prima voor elke dag? Of zijn jullie er toch voorzichtig mee? 30m houd mij tot nu toe tegen er een te gaan passen.
Alvast bedankt!
Een regenbui of ruig handen wassen zou ik mee oppassen.
Heel mooi zo
Echt? Wat is dan die 30 meter aanduiding?
Dan kunnen ze toch beter zeggen dat ie niet waterdicht is?
Dat is onder de ideale statische omstandigheden, de praktijk is anders. Lees je maar eens in.
Momenteel een beetje te (vakantie)lui voor…
Heb je ook een managementsamenvatting?
- Water Resistant: Beschermd tegen zeer beperkte vochtigheden, zoals regen, zweet en waterspetters.
- Water Resistant 30M (3 BAR/3 ATM): Beschermd tegen spatwater zoals bij handen wassen en vluchtig geheel nat worden. Ongeschikt om mee te dochen, zwemmen of duiken.
- Water Resistant 50M (5 BAR/5 ATM): Geschikt om nat te worden, mee te douchen, maar niet om mee te zwemmen of duiken.
- Water Resistant 100M (10 BAR/10 ATM): Geschikt om mee te zwemmen en om mee te snorkelen. Niet geschikt om diep mee te duiken.
- Water Resistant vanaf 200M (20 BAR/20 ATM): Geschikt om mee duiken in zeeën of meren. Niet geschikt voor diepzee duiken.
- Water Resistant vanaf 1000M (100 BAR/100 ATM): Geschikt voor diepzee duiken.
Sommige merken geven alleen weer aan dat 30 meter ook echt 30 meter is. Omega bijv. En ik dacht uit mijn hoofd Breitling ook.
Edit: Breitling toch niet
Dan vind ik een aanduiding van 30 meter wel misleidend. Is toch behoorlijk die als je zo diep moet duiken in je zwembroek! Met aardig wat druk op je trommelvliezen.
En dan mag je er amper mee handen wassen!
99% van de auto’s is het verbruik en uitstoot ook meer dan in het boekje staat.