Breitling Only Deel VI

Geen idee , heb alleen een zoon van 20 dus die baby olie heb ik hier niet voorhanden :sweat_smile:

3 likes

Het valt wel op als je er op let, persoonlijk vind ik het niet schreeuweriger dan bijv. een gepolijste metalen band.

Smaken verschillen. Maar goed ook anders liepen we allemaal met hetzelfde rond!:wink:

Kan ik me indenken, maar als je zoals ik best grote polsen hebt valt dat erg mee vind ik.

1 like

Net de straps maar ook de case met WD40 gesmeerd….netjes :star_struck:

10 likes

Cool die S3 strap. Zat die er standaard bij ipv de normale strap?

Met veel geluk gevonden op Ebay, nooit eerder gezien zonder horloge of op een andere site

Toepasselijk, wel origineel Breitling?

Ja origineel
Het staat hem goed vind ik :grin:

Zekers :+1:

13 likes

Vandaag even langsop gewandeld, zo ziet de buitenkant eruit.

13 likes

Leuk!
Ik was er woensdag ook even binnen gelopen.
Ziet er al netjes uit, maar het interieur is nog niet helemaal af volgens mij.

1 like

Ik vind de rubberen band van Breitling met opschrift te schreeuwerig. Ik heb op mijn Colt nog de gladde band. Helaas wordt die niet meer gemaakt.

Ik heb nog een setje gladde en een setje met die race gaten liggen ten behoeve van de vouwsluiting, mocht iemand geïnteresseerd zijn.

5 likes

Volgens mij komt links- en rechtsachter Tudor en TAG Heuer.

1 like

Dat ik weet is de andere helft geheel Tudor.

Nou , het resultaat is binnen.
Ziet er wat mij betreft een stuk beter uit en het bandje is niet opgelost :sweat_smile: en voelt niet vettig aan ofzo :smiley:
Dus gebruik met een gerust hart siliconenspray en een droge doek .

10 likes

Hij ziet er nou vettig uit.
Ik weet niet of dit perse beter is.

1 like

Ingezoomd op de foto’s he , op de pols ziet het er minder glanzend uit.

2 likes

Dank voor het uitvoeren en delen van de resultaten van dit onderzoek!:+1:t2:

3 likes

WD40 heeft een reinigende, oplossende en smerende werking. Uiteindelijk wanneer de WD40 volledig van de band af is zal hij nog lelijker zijn dan daarvoor. Op het horloge zelf zou ik het van mijn leven er niet op doen. Het geurt, plakt en het kan zijn dat de pakkingen en o-ringen niet bestand zijn tegen de verdunners en weekmakers in WD40. Niet doen!

Siliconen, Teflon en alle anderen zullen ook niets toevoegen.

De weekmakers in het kunststof van de band vergaan, veroudering, poreuzer en verlies van andere eigenschappen tot gevolg. Er is geen weg terug.

Het enige lapmiddel wat zou kunnen werken is een plastic beschermer/shiner die in de automotive gebruikt wordt. Beschermt tegen UV, droogt volledig en geeft een natuurlijke glans. Maar ook in dit geval maar voor enige weken. Denoclean heeft een vloeibaar dun product wat hier van toepassing is.

En anders nieuw kopen!

1 like

Onzin natuurlijk, ik gebruik siliconenspray al jaren op de rubbers van de autodeuren en er is er nog nooit eentje vergaan of verouderd.
Siliconenspray is bekend als onderhoudsmiddel voor rubber.