Lada Niva fandag?
Luik of Bergen
Net terug uit Alkmaar.
Daar lag de Omega Seamaster en de Breitling Chronomat op mij te wachten.
De Omega is zonder meer een prachtig horloge met een schitterend dail, maar…er lag een Breitling naast…
Wat is hij mooi, met die rode tekst verdeeld over de diepzwarte dial.
Het mooie is dat je bij DUX een goede uitleg over beide horloges krijgt en alle tijd om rustig en ongedwongen te beslissen.
Nu moet ik zeggen dat de beslissing eigenlijk al snel viel; het moet gewoon de Chronomat worden.
Ik heb er nu 2, maar met duidelijke verschillen.
Hij was vorige jaar volledig geserviced, maar Bjorn vond het belangrijk om even langs zijn horlogemaker te gaan in Akersloot om de precisie en waterdichtheid te testen voor de zekerheid.
De Breitling slaagde cum laude.
Ik heb het hele test proces van dichtbij kunnen volgen.
Al met al een prachtige en zeer boeiende dag en weer een hele hoop kennis opgedaan.
Ik weet i.i.g. waar mijn volgende Breitling vandaan gaat komen
Meer en betere foto’s volgen , zoveel dat jullie er helemaal dol van worden
Ben zelf geen liefhebber van de nieuwe Chronomat maar de “oude” ziet er super uit !
Gefeliciteerd met deze mooie nieuwe aanwinst !
De oude Chronomat is echt op en top Breitling
Poeh, wat een prachtige chronomat😍
Deze Chronomat is schitterend
, sorry maar 10x beter dan het nieuwe model (vind ik)
Sorry is niet nodig hoor
Smaken verschillen gelukkig !
De " oude " is inderdaad wel een Breitling zoals hij moet zijn.
De nieuwe blijft natuurlijk netjes, naast de oude in de collectie
ja zeker, het nieuwe model is ook fijn maar de oude heeft echt de opdruk van breitling en met de vleugels erbij
Zeker!
Het is vooral de wing die het voor mij doet, en dan heb ik het nog niet over die prachtige grote wing op de caseback!
Nu zien we bij de nieuwe modellen een simpel gegraveerde naam op de cashback en gaat het horloge in een simpel blauw doosje.
Een opencaseback is leuk, maar hoeft van mij eigenlijk niet.
Persoonlijk vind ik dat erg jammer, en is dat ook mede de reden geweest om te zoeken naar een oude Chronomat
Neemt natuurlijk niet weg dat ik de nieuwe ook een prachtig horloge blijf vinden
Hallo, ben nieuw hier op dit forum. Gaaf hier al die verschillende Breitlings te zien. Hier die van mij:
Welkom en ook een mooi exemplaar
Mooie SOH en welkom op het forum
Welkom in het Breitling draadje en de SO heritage is zeker een mooi exemplaar.
Staat ook op mijn lijstje ( tja, welke Breitling staat er eigenlijk niet op mijn lijstje )
Welkom in de club