Breitling Only Deel VI

Moet zeggen dat ik deze op release niet zo mooi vond, maar nu ik eraan gewend ben geraakt vind ik hem heel gaaf

1 like

Klopt. Vandaar dat ik daar een stalen Rouleaux band bij zou kopen. Veruit de mooiste vind ik.

2 likes

Dank je wel :+1:t2:

1 like

De iceblue met platinum bezel komt alleen met rubber band. Vandaar mijn opmerking dat ik de stalen band er direct bij zou kopen.

2 likes

Leuk HF Breitling primeurtje! (denk ik…)

Mijn liefde voor het merk Breitling begon in de jaren 90 met de Superocean in het staal en blauwe wijzerplaat. Na het plaatje in de Chronolog talloze keren bekeken te hebben en flink sparen kon ik eindelijk overgaan tot aankoop. Heb er vele jaren plezier van gehad, helaas verkocht heel lang geleden al. Hier een foto van betreffende bladzijde uit chronolog.

Ok dus?

Op de bladzijde er naast stond echter een andere versie van de OER-Superocean afgebeeld…… ā€œwie koopt dat nou?!ā€ dacht ik toen altijd……

De Superocean referentie K10040 in 18K geelgoud eveneens met blauwe wijzerplaat! Deze referentie begon een jaar of tien geleden door m’n hoofd te spoken en ik hield de bekende verkoop platformen altijd een beetje in de gaten. Vaak komen ze niet voorbij omdat er maar heel weinig van zijn gemaakt, of ze zijn (zwaar) gepolijst. (Of te duur zoals de Duitse C24 meneer :wink: )

Ondertussen was ik meer bezig met andere merken, maar afgelopen 2 jaar veel verkocht en uitgedund omdat ik er eigenlijk wel klaar mee was en dan met name 1 specifiek merk waarbij ik de prijzen echt nergens meer over vond gaan voor wat je er eigenlijk voor krijgt…. Er zat dus nog wat in het horloge-potje.

En dan komt er in eens ergens een exemplaar voorbij van een norse Fransman op leeftijd waar ik via via mee in contact kwam. In onberispelijke untouched staat. Full set met zelfs nog de destijds gangbare 2! COSC certificaten . Hij kocht het horloge nieuw in 1997 en droeg ā€˜m zo ongeveer alleen met Kerst (de beste man had iets meer horloges……) .
Het handgeschreven aankoopbonnetje van de AD uit Bordeaux er ook nog bij. Hij gunde ā€˜m ondanks z’n norse karakter voor een prachtige prijs omdat hij er niet mee wilde leuren of fout volk over de vloer.

De transactie is uiteindelijk een enorm avontuur geworden, deel ik wellicht nog wel eens.

Maar het horloge is veel belangrijker. Het ding is zo verschrikkelijk fout en gaaf tegelijk. De koninklijke kleurstelling van blauw en paars maken ā€˜m beslist wat zwaar op de maag (en aan de pols). Het blauw heeft vaak een beetje een paarse gloed, maar het geheel is ronduit subliem. Dit horloge zal destijds vast een favorietje van meneer Schneider geweest zijn.

Het Breitling B10 uurwerk (dunner dan de B17 in alle stalen varianten) is een leuke kleine bonus. Dit dunnere uurwerk is nodig door de cassolette kast constructie . Vooral de ongekende souplesse van het opwinden is vrij uniek, nog soepeler dan vele andere veel duurdere merken!
Er was 26 jaar niks aan gedaan en liep eigenlijk nog best wel goed maar wel even laten servicen bij Breitling NL. Uiteraard stond er moddervet ā€œniet polijstenā€ op de opdracht …. :grin: Die originele factory brushing van de bezel is zo ontzettend fraai!

Wat plaatjes dan maar :

67 likes

Echt heel heel, ik zeg HEEL gaaf.

En he, niks beetje fout!
Dit is opper juist.

1 like

Prachtig man :ok_hand:t2: die laatste foto is echt een…eh…plaatje :star_struck:
Gefeliciteerd!!

1 like

Ik heb niets met gouden horloges… maar deze ziet er dan weer waanzinnig gaaf uit op de polsšŸ˜.

1 like

Waanzinnig gaaf horloge hoor. Heb het niet zo met goud maar deze zou ik toch zo om doen :+1:
Mooie staat :heart:

1 like

Goud = Goed, waanzinnige kleuren!!
Spierpijn in je arm, mooi gewicht zeg.

1 like

Ook ik heb niet veel met gouden horloges, maar deze is echt uber gaaf hoor :+1: :+1:

1 like

Prachtig horloge!:star_struck:

1 like

Zo fout dat het weer goed wordt !!
Gaaf horloge hoor !

1 like

Waanzinnig, geen andere woorden voor
:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Super Breitling
:heart_eyes:

2 likes

Niet te lang wachten a.u.b, hier ben ik wel stiknieuwsgierig naar :grinning:

1 like

Wouw heel erg mooi en het verhaal erbij ook top :ok_hand::+1:

1 like

Wat koste dat destijds nieuw?
Puur uit nieuwsgierigheid ter vergelijking met huidige vol gouden Breitling horloges.

1 like

Ik was zelf ook best nieuwsgierig dus heb die c24 duitser even opgezocht en daar stond ook een foto vanhet bonnetje :wink:

Die c24 duitser betaalde op 10-04-1997 6412,50 en dat is dan inclusief 5% korting die hij volgens de foto van het bonnetje kreeg In 1997 hadden we nog Duitse marken volgens mij?
De listprijs was volgens het bonnetje 6750,00

1 like

colt

100.000Bfr en '98, ca 2500euros

1 like