Ok voor een onderhoud na 5/6 jaren als de horloge heeft al die tijd gelopen, als ze stil is 5 jaren kan ook niks gebeuren
Heb zelf Breitling automaat al tiental jaren en nooit onderhoud gehad, zijn wel niet continu in gebruik
Ik heb wel een Galactic36 in 2de hands gekocht voor een scherpe prijs, deze ging niet goed, ik heb dan een beurt laten doen (400e in 2017) en deze loopt nu nog perfect
Beeld voor de sfeer
Lijkt me dat de olie dan kan indrogen.
Maar advies aan TS is, ga naar een Breitling AD en laat het horloge nakijken bij Breitling.
Ze zullen dan met hun bevindingen en eventuele prijsopgave komen.
Inderdaad, misschien wel zoeken naar een AD met eigen Breitling dienst, dan gaat het toch sneller dan naar Zwitserland te sturen
Breitling ligt nu voor een servicebeurt en check bij de AD.
Krijg ook nog vooraf een prijsopgave.
Klok 6 weken ondanks dat ze breitling servicepunt zijn en de klok niet op reis gaat naar Zwitserland
Na beweging loopt hij wel maar na enkele seconden stopt de secondewijzer weer. Deze horloge wordt 5 dagen per week gedragen. Kroon opwinden…??? ik heb het wieltje losgedraaid, de datum en tijd meerdere malen (24u rond) rondgedraaid maar probleem gaat niet over
Draai de kroon los en geef hem 20 a 30 slagen. Kijk dan eens hoelang hij blijft lopen.
Ga ik proberen
Hoe ga je dat doen ?
Geprobeerd door circa 50x, na losdraaien kroon in de eerste positie, te draaien / op te winden maar hielp ook niet. De secondewijzer stond naar een paar seconden stil.
Na 50x draaien/opwinden voelde ik overigens niet meer weerstand opkomen, is dat normaal?
Bij een automaat voel je niet echt weerstand zoals bij een handopwind, je zou wel een klik moeten horen maar je kan de kroon nog steeds doordraaien.
Thanks voor de info!
Door cq kapot draaien is dus theoretisch niet mogelijk begrijp ik dat goed?
Breng ze toch maar beter AD.
Die kan natuurlijk van buitenaf NIET zien wat er binnenin mis is…
Het kan een kleinigheid zijn…het kan iets erger zijn…
Vraag aan de AD het jou te laten weten wat er mis is en wat het kost.
Dan kan je zelf nog beslissen wat je ermee doet.
Ik zelf hecht belang aan een goed lopend uurwerk…trouwens…je kocht het…wees blij als ze terug goed loopt achteraf…het blijft anders toch op je maag liggen…
Doen he…
Denk eerder dat het een probleem met de balans is mss drooggelopen
Ben benieuwd én vooral wat het gaat kosten…
Ik zag hem in een ander topic ook voorbij komen.
Dat “ongelijk” aan de bezel moet toch te herstellen zijn.
Zonde om hem zo te laten liggen hoor