Je kunt eens in het grote Breitling boek kijken, dat is volgens mij online beschikbaar…
Ja dat is echt om te janken gewoon! Wist ook niet wat ik zag toen ik het horloge van mijn vriendin ophaalde na een service… mijn horloge hart bloede gewoon… Zo’n rouleaux band in dat zakje gepropt
Heb vroeger wel eens een Chronomat B01 bij Breitling ter service gegeven. Een chronopusher was defect. Kreeg meteen een volledige service aan mijn broek, duurde eindeloos en toen ik het horloge omdraaide leek het alsof hij ruzie had gehad met de A2. Enige commentaar was “Goh, dat ziet er niet zo goed uit”. Weer weken weg en toen terug met een nieuwe kast die ze eigenlijk ook in rekening wilden brengen. Kan echt beter en moet echt beter. Ik denk wel dat QC sinds de overname beter is geworden
Was bij mijn hoogglans pilotband ook, maar er zat wel een soort van met zacht materiaal gevuld plastic kussentje tussen.
Mwaah, toen ik mijn Galactic ophaalde paar weken geleden en hem nog eens goed controleerde met m’n vergrotende leesbril op voordat ik wegreed zag ik een haartje onder het glas!!
Direct weer terug de winkel ingegaan en de horlogemaker was het met me eens dat de QC dat had moeten zien. Gelukkig kon hij het weghalen (blazen?) en weer op waterdichtheid testen.
Ik weet het, iedereen maakt fouten. Maar bij horloges, waar alles om precisie en kleine details draait en er ook nog eens een rekening van een paar honderd euro bij zit mag dit niet vind ik. Een professioneel horlogemaker mét oogloupe moét dat gewoon 2x dubbel checken, zeker bij een wijzerplaat.
Tja, als dat zo doorgaat dan verkoop ik de hele zwik en koop ik een “Relox”, dan maar wat minder sketchy
Die wil ik sowieso weer een keer erbij kopen. Heb nog steeds spijt dat ik mijne heb weggedaan in een te snel besloten moment…
Foto van de gemiste:
Een DJ of YM gaat er zeker komen ooit!
Niet doen. Blijven mooie horloges. Het oog wil ook wat!
Ik denk dat er binnen de andere merken op HF gelijke verhalen zijn hoor.
1 haartje aan de rand bij de bezel kan natuurlijk gebeuren. Misschien zat hij wel aan de bezem en is dan moeilijk te zien. Maar je hebt een punt hier. Ik heb het ook wel eens gehad met een Rolex service dus het lijkt niet merkgebonden te zijn.
Vast wel, maar het is best frustrerend als je zelf heel zuinig op je horloges bent en ze met alle zorg behandeld
Dat zeker idd. Ben helemaal geen mierene#ker maar als Breitling zelf zo gewichtig doet over onderhoud en het belang ervan en wat er allemaal gedaan wordt etc. én er dik voor betaald moet worden, word ik wel een Piet Lut en detaildrammer en moet het ook 110% goed zijn!
Lijkt erop dat de standaards een beetje aan het zakken zijn en wij daar weinig aan kunnen veranderen. Een dooddoener als “dan had je bij aflevering maar beter moeten kijken” niet goed. Heb wel eens een nieuwe Tudor bij S&C gekocht en bij thuiskomst op de band een serieuze kras ontdekt. Gelukkig zonder issue goed opgelost en door S&C horloge omgeruild.
Tja, ik weet niet precies hoe dat bij Breitling gaat en of ze in een cleanroom werken? Zal wel niet?
Bij de vele horlogemaker/restauratie/etc. filmpjes op Youtube (kijktip!) hebben ze altijd zo’n blaasbalgje en wordt het ‘onthaard’ met een paar pufjes.
Toen ik mijn Premier inleverde liep hij zolang als ik hem heb netjes +1.
Nu hij terug is liep hij vanochtend -6.
Oké, even een paar dagen aankijken, anders mag de horloge maker bij de AD aldaar dat opknappen…
De werkplaats bij Breitling in Schipluiden (toch?) heb ik wel eens bezocht en ziet er erg spacy uit. Volgens mij werken ze daar zelfs met een lichte overdruk en is het heeeeel erg schoon. Daar zou ik me geen zorgen over maken.
Ja, Japans producten uit Japan is denk ik het summum van kwaliteit! En die hebben sowieso sterke werk ethos en eergevoel dat ze iets zo goed mogelijk doen. (Waarmee ik niet wil zeggen dat ze dat bij Breitling of anderen dat niet kunnen hebben!)
Kan ik me volgens mij herinneren. Had je ook een topic over gemaakt toch?
Ik vraag mij af of dat waar is, volgens mij worden de b01 uurwerken ook gewoon in Lijnden geserviced.
Maar helemaal zeker ben ik niet.
ik denk dat de druk toch ook wel hoog ligt bij die mannen,net zoals overal
Dat kan Barry goed, heeft me ook met 2 Omega’s geholpen.
Ik doe trouwens altijd na terugkomst van het horloge 6 dgn achter elkaar 24 uur wegleggen in elke positie.
Ah leuk, gaan we de verschillende Seamasters sparen
Daar heb ik nog nooit iets over geschreven. Moet er wel bij zeggen dat wij Nederlanders graag klagen en ook wel eens vergeten te loven. Negatief blijft beter hangen dan positief. Heb bij Gassan wel eens koninklijke behandeling gehad toen er iets was vergeten. Er kwam een chauffeur voorbij om mijn Daytona op te halen en hem twee dagen later in topstaat weer terug te brengen. Dat bestaat ook hoor