Breitling Only Deel VII

Als breitling het nodig had gevonden hadden ze er echt wel iets op verzonnen.
Maar er mee kunnen zwemmen is ook geheel niet het doel van een Navitimer dus is 30m ook verder prima.
Breitling heeft genoeg horloges waarmee het wel kan :+1:

3 likes

Mee eens.

1 like

Nieuw bandje = nieuw horloge

19 likes

Ik weet het…de Datum

20 likes

28 likes

En gewoon blijven doen!:grinning:

2 likes

Dat zijn “chem-trails”"…giftstoffen die ons mollen…aja…deeltjes zakken langzaam ag op onze aardkloot…:shushing_face:

Goh…is dat waar…van 8700 naar 5090…ren je rot zou ik zeggen…:money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:

1 like

20 likes

:+1:

Denk dat er 6090 staat :sweat_smile: maar een duizendje meer doen we niet moeilijk over

3 likes

Moest ook 2x kijken idd!

Het is €6.090, 30% korting. 8.700x.7=6.090

2 likes

18 likes

Ik heb toch een vraagje aan mijn mede Breitliristi’s :sweat_smile:
Sinds een tijdje ben ik een behoorlijk trotse eigenaar van een Colt 41.
Alleen is daar zo weinig over te vinden.

Volgens een Hodinkee artikel van destijds, is dit model geïntroduceerd tijdens Basel World 2018. In dat artikel werd het zelfs de ‘Chronomat Colt’ genoemd, maar ik ben er vrij zeker van dat dit een vergissing is. Het is wel een COSC gecertificeerde ETA 2824-2 dus het zal een Chronometre of Chronometer Colt genoemd kunnen worden.

Maar weet iemand hier meer over of een bron waar meer info te vinden is? Zoals wanneer de productie gestopt is?

Op het officieuze Breitlingsource.com wordt deze uitvoering in het geheel niet genoemd.

Help a brother out!

Plaatje voor de sfeer uiteraard:
Zelfs ‘Yourterrific’ vond dit een toffe foto :sweat_smile:

6 likes

Ik weet niet of ik je voldoende op weg kan helpen, maar een Chronomat of chronometer Colt bestaat niet. Het os gewoon een Colt.
Het “Chronometer” wat er onder staat is enkel en alleen een aanduiding dat de Colt COSC
(Controle Officiel Suisse des Chronometres) gecertificeerd is hetgeen betekend dat het horloge binnen de norm van -4 tot +6 seconden per dag mag afwijken.
Jouw Colt is de laatste versie uit een lange reeks verschillende uitvoeringen en in de chronolog van 2019/2020 nog als laatste vermeld.
In de chronolog van 2020/2021 staat hij niet meer.

Op mijn Premier staat dat ook, maar het is dus een Premier met een COSC certificaat.

In vroegere jaren stond het er allemaal wat duidelijker op, zoals bij mijn Chronomat.
“Chronometre Certifie” ofwel COSC gecertificeerd.

Of op de Navitimer

Of op de Avenger

8 likes

Bespaar je de moeite, vandaag bij Breitling Roermond geweest.
Er ligt wel wat maar heel veel van het zelfde vooral 35mm navitimers :grimacing: … en na een praatje met de heren daar , komt er volgende week wat binnen maar ook meer van het zelfde helaas.

2 likes

Heeeee Joost :+1: :wink:

2 likes

Je kunt ze een WhatsAppje sturen en dan om foto’s vragen van een bepaald model. Als er iets tussen zit wat je wilt zien kun je het apart laten leggen, zodat je niet voor niets rijdt.
Toen ik er een maandje terug was, waren er veel premiers, misschien worden diensnel verkocht…

2 likes

Thnx voor de tip, we gaan af en toe kijken maar niet speciaal alleen voor de Breitlings en eigenlijk ben ik ook wel blij als er niet elke keer fantastische klokken liggen :grimacing::+1:

2 likes

25 likes