Breitling Only Deel VII

Dat is technisch niet mogelijk.

Als we dat allemaal zouden zeggen zouden we nu nog in een grot wonen.

Daarnaast Tudor, Rolex hebben het al lang dus het kan.

Die hebben toch geen bezel die een schaal op de wijzerplaat mee laat draaien.

Ik snap waar u op doelt maar zoals ik eerder zei. Als we allemaal altijd nee zeggen zaten we nog om een vuurtje. Het is ieder geval voor mij de redenen dat ik op dit moment geen breitling meer koop. Wel duizend verschillende edities en kleuren en lgbtq versies maken. Maar echt hun bestaande modellen verbeteren en vernieuwen.

1 like

daarnaast heeft Jaeger-LeCoultre dat met de Master Compressor Chronograph opgelost dat die 10 ATM is.

Helemaal mee eens. Voor mij niet zo’n punt omdat ik andere horloges heb waar ik mee in de regen dans of in het water mee spring. Als deze Navi nu 10ATM zou hebben, zou ik er nogsteeds niet mee gaan zwemmen denk ik…

:+1:t2: op lederen band is die dan bijna op pre-owned prijsniveau!

Persoonlijk vind ik de uitvoering met retro/room witte kleur en crocoband de mooiste variant. Die zou ik best willen opwinden met m’n pols!

Enige nadeel vind ik echt dat B01 uurwerk. Is weliswaar ‘manufacture’ maar in mijn Chronomat B01 42 liep die te snel en kon de Breitling gecertificeerde horlogier van de AD daar niets aan doen! Mocht niet meer! Te complex, moest naar Breitling. Voor mijn gevoel is het niet zo’n degelijk caliber als bijv. een 3235.

Maar mooi horloge!:star_struck:

3 likes

:thinking: Ik dacht dat je van die Premier vond dat ie “echt een heel hoog €300 Swatch horloge uiterlijk heeft, vooral met dat generieke bandje”? :smirk:
Maar ik vind het leuk om te lezen dat je hem eigenlijk toch wel kunt waarderen. :+1:

1 like

Goedemorgen Breitknights! :sunrise:

Fijne werkdag allemaal. Met je Breitling om is daar voor jezelf direct al voor 50% aan voldaan!

Want: een goed begin is het halve werk!

Dat deel van/voor de baas komt ook vast ook nog wel.

21 likes

Haha (Zen = :elephant: + :brain: !) :smile:

Heeft ie ook nog steeds vind ik. En dat is op zichzelf niet erg, ik heb de meeste Swatch horloges dan ook nooit lelijk gevonden.
Ik vind het nog steeds geen echte Breitling (:popcorn:) maar wel een mooi horloge om te zien. En er had van mij een simpeler, makkelijker te servicen uurwerk in gemogen.

1 like

:wink:

1 like

Breitling looks of niet, ik knal hem er schaamteloos weer in hoor :wink:

28 likes

Denk je niet dat als het zou kunnen ze het zouden doen … ?

Zal een andere constructie zijn dan, anders zou Breitling het ook wel doen toch ?

Heb eens iemand van Breitling gesproken en het schijnt technisch gewoon niet te kunnen.

We hebben hier een ex horlogemaker van Breitling op het forum, misschien kan hij uitsluitsel geven ?

1 like

Waarom kan Sinn het dan wel met de 903 ? :wink:

Ik ben geen horlogemaker en stel al eerder dat ik het heb horen zeggen door iemand van Breitling.

Toch blijf ik me dan afvragen, als het kan waarom doen ze het dan niet ?
Extra WD is toch een extra verkoopargument !

Nogmaals, misschien kan de voormalige horlogemaker van Breitling hier uitsluitsel over geven ?

Dit is het antwoord:

4 likes

Dank je !

Duidelijk, het betreft dus een andere constructie.

En zo slecht WR blijken ze dus niet te zijn.
En zoals er in het betreffende stukje staat, het is natuurlijk ook geen zwem-/ duikhorloge.

1 like

14 likes

Als breitling het nodig had gevonden hadden ze er echt wel iets op verzonnen.
Maar er mee kunnen zwemmen is ook geheel niet het doel van een Navitimer dus is 30m ook verder prima.
Breitling heeft genoeg horloges waarmee het wel kan :+1:

3 likes