Laat iets weten
Doe ik
Dan zullen de prijzen wel op een mooier en vooral lager niveau komen te liggen?
Ik vind 'm toch wel mooi, zeker een stuk mooier dan de vorige 41 mm met die lelijke parelrand.
Nieuw :
Oud :
Daar heb je wel een punt
Heb ook interesse, maar blijkbaar is nog niet uit
Je kunt ook vragen of er een nieuwe Aerospace komt op basis van de B70 ??
Ik vind beide niet “Breitling” mooi. Mooie horloges, maar geen oldskool Breitlings. De Breitlings waar ik in 1998 verliefd en stapelgek op werd en nog steeds ben. En ik weet het, dat is persoonlijk en smaken verschillen, maar dat is mijn smaak.
Breitling probeert naar mijn mening te veel om meer klanten te trekken door meer en meer mainstream horloges te maken die door veel mensen mooi worden gevonden. Geen eigen smoel meer en dat vind ik jammer.
Ik heb het geprobeerd met een Chronomat B01 42 maar totaal geen klik. En met de 8 jaar oude Galactic 41 voelde het gelijk als thuiskomen. Aerospace idem.
Vroeger wist je wat je kocht als je voor een Breitling koos en kocht je het horloge, nu koop je het merk. Dat is een beetje wat ik bedoel.
Daarom voor mij: no Wings, no Breitling!
Sorry, just my opinion… en: no hard feelings!!
And no hard-ons van moderne Breitlings!
Ik had het niet beter kunnen verwoorden
Ik heb 4 Breitlings, 3 met wings en gesloten caseback en één met de B en open caseback (Super Chronomat b01 44) en laat de laatste nou de Breitling zijn waar ik de minste feeling mee heb en wordt trouwens ook zelden gedragen en die zal Kerst 2024 vrijwel zeker niet halen
Zeer mee eens! Moderne Breitlings zijn te vaak wat Amerikanen zo treffend “mall watches” kunnen noemen. Zeker niet allemaal, maar de releases van deze week vallen daar wat mij betreft beslist onder. De recente Aerospace is een mooie uitzondering, dat is weer een echte Breitling. Modern absoluut, maar ruim voldoende DNA van een jaar of 20 geleden te bespeuren!
Precies hoe ik het ook zie
Hopelijk een teken aan de wand! En wellicht de eerste uiting van erkenning van de identiteitscrisis, waar ze naar mijn mening, in verkeren.
Ik snap je punt, maar het merk draait als nooit tevoren.
En laten we eerlijk zijn, het merk had een negatief/ fout imago jaren geleden, het was een merk voor kampers, foute figuren en autohandelaren. ( niet dat ik dat vond, maar zo werd het merk door veel mensen gezien…)
Dat heeft het merk de afgelopen jaren toch mooi van zich af weten te gooien.
Dat je daarmee een beetje “je identiteit” verliest nemen ze voor lief, lijkt me.
Zal zo zijn, heb dat zelf nooit zo gehoord of gemerkt (en néé ik ben geen auto/paarden/vul-maar-in/handelaar!) maar ik vind het zwak als dat de reden is. Beetje verloochening van de eigen identiteit en komaf. En tja wat een ander vindt….
Alsof Rolex wordt gedragen door dominees, huisartsen of leraren… ze blijven in ieder geval zichzelf. En zijn daarom wrs. ook de grootste!
Maar goed, de schoorsteen moet ook blijven roken en de medewerkers bij Breitling willen ook graag blijven werken. Dus als het door jou gesuggereerde imago financieel nadelig voor ze uit begon te pakken snap ik het wel.
Maar ik vind het nog steeds geen mooie horloges en al zeker geen echte Breitlings. Gewone leuke horloges.
Daar is toch niets mis mee? Dat is een flinke doelgroep.
Sinds Kern de boel runt zijn het m.i. dertien in een dozijn horloges geworden waardoor ze inderdaad dat bovengenoemde imago verloren hebben. Het is een allemansvriend en dat heeft de verkopen zeker geholpen. De VW Golf wordt ook door bontkraag en pensionado gereden.
Naar mijn mening is Breitling zijn eigen identiteit juist weer aan het terugvinden, nadat die ruim 40 jaar op een zijspoor was geraakt - aanvankelijk succesvol, maar uiteindelijk niet meer.
Zal niet zeggen dat de markt het gelijk bewijst van de huidige beslissers bij Breitling. Dat is bij Rolex ook niet het geval. Maar hard nodig is de sterkere marktpositie wel voor zo’n “einzelgänger”. De Navitimer-, Chronomat-, Avenger- en Premier-lijnen zijn zeer herkenbaar. De Superocean-lijnen hebben bij updates vaak een heel andere “smoel”, maar zijn wel steeds succesvol.
Ik voel me meer thuis bij het huidige Breitling dan bij dat van 10 jaar geleden.
Maar ieder zijn meug.
(Alleen dat AIOPA-logo kan heden ten dage echt niet meer, als het niet om een limited edition gaat.)