Tja die zijn echt heel prijzig ja. En je moet dan ook echt de oude met bruine binnenkant hebben, die zijn zo veel mooier afgewerkt dan die gele moderne dingen.
Dat croco in het algemeen duurder is dan hagedis snap ik wel gezien de aanzienlijke verschillen in risico’s bij het vangen van de beestjes.
(Heel oud geleend droog grapje van een horloge maker bij Gassan, maar ik moest destijds wel hardop lachen)
Over croco bandjes gesproken
(Even “geleend” uit een ander topic)
Een jong blondje is op vakantie in het verre Louisiana.
Ze wil graag een authentiek krokodillen horlogebandje kopen.
Ze is echter verbolgen over de hoge prijzen die de plaatselijke handelaars
durven te vragen.
Na een ruzie met een winkelier die maar niets
van zijn prijs wil afdoen barst ze in woede uit:
“Als het zo zit ga ik er zelf wel een vangen!
Zo krijg ik tenminste een horlogebandje voor een redelijke prijs!”.
“Ik zal je niet tegenhouden” zegt de winkelier"veel geluk misschien vang je wel een grote!"
Het kwade blondje keert hem vastberaden de rug toe en vertrekt naar het moerasland om te jagen.
Wat later die dag, als hij naar huis rijdt ziet de handelaar
het blondje tot aan haar middel in het water staan.
In haar handen houdt ze een groot jachtgeweer.
Net op dat moment ziet hij een grote krokodil van wel
4 meter in haar richting zwemmen…
Het blondje legt aan en vermoordt het beest.
Met heel wat moeite trekt ze het gedrocht op het droge.
Daar liggen al meer krokodillen.
De handelaar gelooft zijn eigen ogen niet.
Plots begint het blondje gefrustreerd te roepen:
“Donders weer eentje zonder horlogebandje!”
Klopt. De nieuwe croco banden zijn erg matig en veel te duur
Van het oude type heb je er 2 die op zijn. Beiden met flinke padding, maar de ene heeft een soort vernislaag en de andere niet
Ja ik heb hem net een paar weken dus baal er ook een beetje van maar het word opgelost.
De minuten teller springt gelijk van 0 naar 2 en dan gelijk 4 dus dat moet goed. Voor de rest loopt hij als het spreekwoordelijke zonnetje.
Had exact hetzelfde in 2021. Check wanneer je hem terug krijgt meteen even. Bij mij moest die nog een keer terug.
Ten minste bij mij pakte die twee keer in de minuut de minuutwijzer mee. Gelukkig was die daarna wel weer goed. Veelvuldig daarna gebruikt om er zo zeker mogelijk van te zijn dat het niet terug kwam.