Breitling Only Deel VII

Mooie Breitling :+1:

Die steevast na het sluiten van de showroom in hun turbojet engine driven vliegtuig stapten om voor het publiek een imposant vliegshowtje weg te geven!
En dan de volgende dag met 1 van deze vrolijke chronomats aan de pols naast een gebruikte auto weer overtuigend stonden te vertellen dat deze van z’n moeder was geweest en ook nog eens altijd binnen had gestaan! (Naast mijn fighter jet geparkeerd meneer, in de hangaar, ja echt!) :smile:

31 likes

Zo gaaf dit :star_struck:

2 likes

Tja, zo zie je dat het een kwestie van smaak is
ik vind dit echt helemaal niks
 ! :laughing:

1 like

Ik heb naast mijn DLC coating black Superocean ook o.a. een 1999 chronomat en dat was mijn eerste echte horloge wat ik destijds ik kocht. Om die reden doe ik hem nooit weg maar
staat me nu niet echt meer vind ik. Te opvallend.

21 likes

Gewoon dragen! Mooi ding!

3 likes

En shinen dat ie doet in de zon!

21 likes

Schitterende set hoor :+1: :+1:

1 like

Haha ik hou ervan!!

1 like

19 likes

Leuk om te lezen met in je achterhoofd de vraag hierboven of het merk nou de verkeerde kant op is gegaan of juist is opgeklommen:

En als je nog het verhaal wil lezen van zijn wel heel bijzondere Aerospace:

2 likes

Misschien eerst maar eens nader duiden wát ‘verkeerd’ dan is en wie dat bepaalt? De term ‘verkeerd’ is stigmatiserend, beide kanten op. Zowel voor de liefhebbers van de oude als de nieuwe modellen.

De nieuwe richting is ontegenzeggelijk anders en of je dat mooi vindt is een kwestie van smaak.

Dat er dan een acteur of mensen zijn die merkwaardig of negatief in het nieuws zijn gekomen met een Breitling om de pols, maakt het merk voor mij niet ‘verkeerd’. Neigt zelfs een beetje naar guilt by association! Ze hebben gewoon goede smaak vind ik!

Hoeveel daders van misdaden zouden een Casio, Seiko of Swatch hebben gedragen? Of ook IPA bier lekker vinden!

Breitling is een heerlijk merk. Als je het hier niet mee eens bent, wat doe je dan in dit topic?

5 likes

Los van smaak kan je niet betwisten dat Breitling in kwaliteit sterk achteruit is gegaan.
Kern heeft een zeer commerciĂ«le mindset en weet het goed te verbloemen onder de mom van ‘‘terugkeren naar de roots’’.

Het verwijderen van de witgouden wings, het besparen op caseback finishing, stamped wijzerplaat(markeringen), goedkope doosjes onder het mom van duurzaamheid en hier bovenop nog eens prijsstijgingen van €1000-€2000 van modellen die er in kwaliteit en finishing sterk op achteruit gaan :face_with_raised_eyebrow:

Dit is nog steeds mijn favoriet, en vrijwel het enige horloge dat ik nu nog draag maar de waarheid mag over élk merk gezegd worden.

22 likes

Vind ik ook! Zou ook gek zijn als het anders was, aangezien ik vorige week mijn spaarvarken gewelddadig om het leven heb gebracht om een nieuwe Breitling te kopen

Maar ik vind het wĂšl leuk om allerlei artikelen te lezen over horloges en toen ik vanmorgen Watches Of Espionage las dacht ik “hĂ©, dat raakt de discussie die hier gisteren werd gehouden”. Ik heb in die discussie overigens geen mening. Ik heb me vroeger niet genoeg in Breitling verdiept om daar iets van te kunnen vinden.

Ik vind sites zoals W.O.E. een leuke afwisseling op de vele artikelen en filmpjes van mensen die niet helemaal onpartijdig zijn omdat ze na een review het horloge mogen houden of omdat ze op kosten van een merk naar allerlei beurzen in GenĂšve worden gevlogen. Vandaar dat ik hem deelde.

2 likes

15 likes

Heel erg leuk om te lezen! Het groffe uiterlijk van de Emergency is natuurlijk lang niet voor iedereen, maar dit soort artikelen bevestigen voor mij wel hoe ontzettend cool dat horloge gewoon is! Geldt in iets mindere mate ook voor de Aerospace.

1 like

Dit is toch wel mijn favoriete horloge, eind dit jaar wil ik zelf zo een breitling aan gaan schaffen.

Absoluut (helaas) waar!!!

2 likes

14 likes