Breitling Only Deel VIII

Heb me nog niet verdiept in het uitlijnen van die bezel :upside_down_face:

19 likes

Ja dat is altijd een beetje rommelen en puzzelen met die slide rule navitimers! :sweat_smile:

13 likes

17 likes

Inderdaad :sweat_smile:
Ik was gestart met lezen, maar petje af voor degene die die conversie opties uit zijn hoofd kent. :dizzy_face:

Dit dus :grimacing::grimacing::grimacing::grimacing::grimacing::flushed::flushed:

3 likes

Blijkbaar toch best lastige info: Breitling B01 Rotor update - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

Ik vind hem wel veel mooier met het geupdate uurwerk.

Ik neig naar deze versie. Staat er eentje te koop in het blauw maar die komt te vroeg. Ik kan hem pas in Juni gaan kopen i.v.m. een bonus. Iemand deze in bezig? Ik ben benieuwd naar echte foto’s en ervaringen.

14 likes

:+1:t2:

23 likes

Herkenbaar!

Ik krijg hem net niet 100% uitgelijnd, dit is het beste resultaat…

Als ik de 60 uitlijn met het rode KM/H driehoekje staat de lume pip niet in het midden (en daar kan ik niet tegen!)

Ik neem aan dat de 60 in het midden hoort?

15 likes

Heel vervelend…
Ik zou denken dat de lume pip in het midden hoort.
Maar… is de inner bezel mer de rode 60 niet apart verstelbaar, los van de stalen bezel met de minute track?
Fotootje van het web waar die apart verstelbaar lijkt

2 likes

Jazeker en dat is ook het ‘probleem’. Die draait gelijk met de bezel maar niet even veel. Dus bij iedere draaironde draait de inner wel mee maar komt ie qua schaalverdeling weer op een andere plek onder de pip.

En daarom dus mijn opmerking dat ik het niet beter krijg uitgelijnd. En geloof me, ik heb al vele malen gedraaid en uitgeprobeerd. Ik vermoed dat de inner bezel wat af is gaan wijken of in is gesleten de afgelopen 26 jaar en ze bij een onderhoudsbeurt weer eens uitgelijnd moeten worden.

Ben wel benieuwd hoe andere B-1 eigenaren de ‘uitlijning’ hebben!

2 likes

NA in de post, opgewonden als een kleine jongen de dag voor zijn verjaardag!

19 likes

Geen idee of mijn exemplaar er ook zo goed uitziet want de foto’s waren heel slecht…. Klein gokje gewaagd met deze 1994 Limited Edition! :crossed_fingers:

1 like

To be continued!

1 like

Gefeliciteerd😀

2 likes

Nice! Gefeli!

Op staal of leder?

2 likes

Geinig detail: Volgens mij zat het originele cognac kleurige bandje er nog aan! Daarom durfde ik het gokje ook wel aan, want een signaal dat het horloge weinig is gedragen de afgelopen 30 jaar :joy:

1 like

Trouwens heel leuk om dit met jullie te delen want mijn gezinsleden vinden er niks aan. Hebben jullie dat ook :joy:

5 likes

Hier zijn ze! 38mm dus zeker wat anders dan wat we gewend zijn van Breitling. Denk dat ze wat klein gaan aanvoelen maar wil ze wel eens int echt zien.

20 likes

Ik heb gelukkig nog een neefje die de hobby deelt de rest van mijn familie of vrienden hebben totaal niks met horloges😂

1 like

Daar is het forum óók voor hé!

En mijn vrouw en dochters vinden het wel leuk maar vinden mijn oudste in bezit zijnde Breitling en tevens de (te) kleine(ste), die ik daarom al jaren niet meer draag, nog steeds het mooist.:thinking:

Vind ‘m zelf ook nog steeds heel mooi, maar gewoon te klein. Als 40/41mm was geweest had zeker nog regelmatig om de pols gezeten!

Foto the lil’ one.

16 likes