Breitling Only Deel VIII

Oké, maar als het horloge al 6 of 12 jaar nauwelijks heeft gewerkt, vervangen ze niets, maar betaal je nog steeds de volle pot.
En als het een quartz is, vervangen ze helemaal niets, alleen een batterij en een pakking voor 450 piek. :face_with_spiral_eyes:

Een particuliere Italiaan? :face_with_peeking_eye:

1 like

Je hebt niet echt een idee hoe het werkt heb ik het idee. ( geen verwijt hoor ….)
Het heeft echt niet alleen te maken met hoe intensief een horloge wel of niet gedragen wordt.
Misschien eens navragen bij een uurwerkmaker hoe dit precies werkt.

en zonder papieren… :joy:

2 likes

Hoe weet je dat dat niet gebeurd, omdat je niet de oude onderdelen terugkrijgt?

:joy: living on the edge!

Of vakantietripje aan vastplakken…

1 like

hoe groot is jou pols als ik vragen mag??
vind hem op de stoffen band mooier dan de titanium band

1 like

Ik moest vandaag even naar Eugene van Baal de Longines van de vrouw weer ophalen na reparatie en gelijk deze Navitimer 46 maar eens even gepast , mischien mooi kado voor mezelf als ik over 2.5 jaar 50 wordt.Maar flink doorsparen :innocent:

18 likes

Voor mij een van de mooiste Breitling horloges in deze configuratie maar dan wel in 43mm. ( ongeacht de grootte van je pols )

Jazeker, ik heb er al veel op het net gezien en ik begrijp dat dit voor bepaalde modellen met specifiekere modules of intensiever gebruik belangrijk is, maar niet voor modellen die meer in een doos (of andere geschikte opbergplaats voor een kwaliteitshorloge) blijven.
En ik zeg het nog een keer, ieder zijn eigen keuze, maar ik denk nog steeds (en dit is echt persoonlijk) dat het soms wat overdreven is om te vragen om een ​​horloge zo vaak te laten nakijken (bijvoorbeeld elke twee of drie jaar).
Mijn oudste horloge is een 45 jaar oude Tissot Seastar Automatic. Het is nog nooit onderhouden en loopt nog steeds perfect, maar het is natuurlijk ook geen 45 jaar gedragen.

Heb de 43 ook gepast maar vond de 46 zelf beter staan.Als jet zover is nog maar eens alles goed passen.Heb ook nog 2.5 jaar om er over na te denken🤣

1 like

20,2cm

Als het horloge nauwelijks gedragen is, er zal niets versleten raken…denk ik…en het zou me verbazen als ze zomaar, ik weet niet wat, dingen zouden gaan vervangen.

howly crap,dan kan die 43mm makkelijk
zal rond de 17-18 zitten dan twijfel ik wel weer een beetje
heb hem nog nooit gepast

1 like

Hier idem, is 5 jaar oud.
Ik zou dan volgens Breitling bijna aan een full service moeten gaan denken…
Maar het ding wordt spaarzaam gedragen en werkt nog perfect :sunglasses:

1 like

Sorry, maar je begrijpt het toch blijkbaar niet helemaal.
Nogmaals, vraag het eens aan een onafhankelijke goede horlogemaker.

@ap_12

Hier ook nog 2 archieffoto’s op rubber en Ti.

12 likes

ja dan toch de rubber of stoffen band
maar dat heb ik bijna bij elke breitling dat ik dat mooier vind

1 like

Ik zou zeker na 5 jaar nog geen full service doen maar zou wel de pakkingen laten vervangen en het horloge WD laten testen.

1 like

Een paar jaar terug gezien dat bij een Omega Speedmaster van nog geen jaar oud wijzers, kroon en hesalite glas zijn vervangen bij een garantie reparatie;

1 like