Zo’n gouden bezel is toch wel erg lekker!
Gouden Bezel en Mesh band
Heel wat horloges gehad, maar een Navitimer staat nog steeds op mijn lijstje. Ik ga me toch maar weer eens oriënteren.
Vintage of nieuw(er) weet ik ook nog niet.
Die 806 re-edition in het blauw is een mooie middenweg.
Als je glas aan de achterkant niet wil, adviseer ik om voor pre B01 te gaan. Beter te repareren door derden. Daarnaast is in mijn ervaring de B01 niet een uurwerk wat onverwoestbaar genoemd kan worden.
Van sunburst blauw naar inkt blauw/zwart in een pols draai.
Wat kunnen die Breitwingbling dials toch toveren!
En wat blijf ik die lizardband toch dragen! Wil al tijdje weer het staal erop, maar kán hem er maar niet afhalen. Kenmerk van écht vakwerk?
Ja ik ken de wisselende berichten erover wel. Vind ik wel heel jammer, want zo’n echt in-house chronograaf uurwerk vind ik wel heel tof. En daarbij ook nog heel mooi om te zien. Heb jij je B01 nog wel? Zouden de meeste kinderziektes inmiddels niet uit het uurwerk verdwenen zijn? Uurwerk is inmiddels ook alweer 15 jaar oud/uit.
Ook al gezien ja. Maar dan trekt het nieuwe model in 41mm me nog net wat meer. Of eventueel 43mm. En als ik nog wat verder ga in m’n stretch vind ik die rood-gouden B01 (die al een jaar te koop staat) in het blauwe hoekje echt schitterend.
Als ik dan een toontje lager moet zingen zou ik eventueel ook kunnen (beginnen) met een Old Navitimer A13322 of het model daaropvolgend; A23322.
Absoluut een fijn horloge. Draagt comfortabel, maar schuift niet gemakkelijk onder de mouw.
Een paar afwegingen in de zoektocht:
- welk logo wil je?
- wil je zichtbodem of niet?
Ja jouw blauwe 41mm vind ik ook erg tof! Wel iets meer een tonnetje t.o.v. de 43mm.
Welk logo maakt me niet zo heel veel uit. Zolang het maar niet de “B” is. Dat was de een-na-laatste serie volgens mij.
Nu moet ik zeggen dat ik opeens ook weer werd gegrepen door de ZEP. Natuurlijk ook helemaal in jouw straatje. Ik vind het nog moeilijk kiezen!