Breitling only topic!

Eén van de redenen dat ik Breitling nog steeds niet kan loslaten…
Zulk mooi staal!!

27 likes

En imho de allerbeste bracelets uit horlogeland! :relieved:

Mmm da.s niet veel info nog. Is toch wel enorm veel kennis hier?

Wat wil je weten dan? Het is een B13355 en hij is niet zeldzaam of zo hoor.
Gemaakt ergens in 2000-zoveel.
Ridertjes schieten weleens los met sporten (ervaring) verder leuke klok.
Kijk wellicht even op breitlingsource.com

zeldzaam zeker niet, maar ik wilde hem in deze kleurstelling en een complete set en ergens in Nederland zodat kijken kan. Dat maakt het net wat lastiger vinden.
Hij is van 97.
Gewoon een beetje info waar op te letten, wat wel en niet handig is. Wat verstandig qua onderhoud.

Ow en tips qua op tijd zetten want… ik met mijn dikke poten kan geen grip op de kroon krijgen. Hoe doen jullie dat dan?
Horloge gaat alleen om als we de deur uit gaan. Niet met werken oid… dus draag hem in het weekend en door de weeks een af en toe een avondje.

Ik heb een andere variant (2002 model):

Net als jij wilde ik specifiek dit model en ik had de mazzel in 2012 iemand te vinden die 'm als nieuw verkocht. De eigenaar was er zuinig op geweest en hij had een full service gehad. Ik heb er overigens ook de stalen band (eveneens als nieuw) bij, maar dan is het naar mijn smaak iets te veel bling. Een leren band oogt wat stijlvoller.

12 likes

Wie weet er of je toevallig de sluiting van de stalen band van de SOH ook kunt gebruiken op de rubbere banden?

@Exirion. Heel mooi… mijne is ook in absolute nieuw staat en compleet met papieren een full service en bakalieten opberg bakje. Stalen band heb ik er niet bij gekocht. Vind ik idd ook niet mooi, scheelde meteen een flinke duit.

mooi, en navitimer en blauw :smiley:

1 like

Ik zoek mooie lederen banden voor de chronomat… ben opzoek naar een beige. Past dan mooi bij MN schoenen en riem eerdaags.
Waar heb je veel keuze? Vind het niet eens gemakkelijk vinden die bandjes.

1 like

Van een klant… wauw

3 likes

Sponsoring?

Of gewoon leuk, zelf je truck versieren?

Heb het niet gevraagd maar hij is tot in detail Breitling. Zowel de binnen als de buitenzijde.

1 like

Origineel met zwart rubber, maar heb het niet zo met doornsluitingen, dus dan maar effe er mijn Black Engineer II erop gezet. Graag opmerkingen en Tips welke band er beter zo op staan. Ergens denk ik aan een dikke zwarte Cordura met vouwsluiting ( hoogglans voor binnen het zelfde design te blijven).

Greets,

P

6 likes

Rubber zonder doornsluiting?

2 likes

Dat kan ook, maar ik vind dat rubber niet zo handing is als je graag ‘los’ draagt. Met leder/cordura/staal draagt het losser vind ik. Vooral als je die al wat ronder staan de bandjes, rubber zet zich makkelijker terug ‘recht’.

P.

[quote=“Hansje34, post:337, topic:61054”]
Zowel de binnen als de buitenzijde.
[/Quote]

Oh, jammer dat je geen foto van binnen hebt gemaakt

Heb dezelfde Pig & Hen om mijn andere pols, bang mijn Breitling te beschadigen…

:+1:

vind juist de combinatie mooi als ze bij elkaar zitten.
Maar kan me er iets bij voorstellen, draag het bandje ook niet vaak.

Ik ben geen fan van Breitling en dit model maar smaakvoller dan deze combinatie gaat het voor mij niet worden (en dat bedoel ik als compliment).

Grt. Marco

1 like