Breitling only topic!

Excusez moi maar wat een saai nietzeggend inspiratieloos ONBreitling Breitling is dit. Als je het mij vraagt ten dode opgeschereven dat Breitling als ze deze lijn voorzetten. Prima als je als merk een aanzienlijk deel van je DNA door de plee trekt, maar begin dan een nieuw merk ofzo?
Net even rest van Breitling Basel gezien, echt een disaster!

3 likes

Oei, niet best deze…

2 likes

Breitling Cadette 1968

12 likes

Gisteren de Breitling stand op Baselworld bezocht. Het leek wel een fort. Aan de buitenkant vitrines met de modellen, maar als liefhebber was je niet welkom op de stand. Alleen voor genodigden, vooral vertegenwoordigers van AD’s. Ik wilde graag de nieuwe Navitimers eens vastpakken. Vertelde nog dat ik een Navitimer wilde gaan kopen voor naast mijn SOHII die ik hem liet zien. De “portier” wimpelde mij vakkundig af “kom anders morgen maar terug”. Dat was wel anders bij andere merken, Bij Oris bijvoorbeeld en zelfs bij Patek konden we binnen de speciale modellen bekijken. Dat wordt geen nieuwe Breitling voor mij :face_with_raised_eyebrow:

Hier wat foto’s van de verschillende modellen en de stand:





4 likes

Dit is geen Navitimer i.m.h.o.

Ligt het aan mij maar is die SOHII een hommage aan de nieuwe Autavia

En ben echt wel een Breitling van, zeker van de Navitimer, SOHII en Colt en al helemal van alle vintage modellen maar die nieuwe collectie mwa mwa.

1 like

Zo op het eerste gezicht lijkt de zwarte wel op de Autavia. Maar het is gewoon de Chrono versie van de SOH. Die lag trouwens naast de originele vintage SuperOcean dus het origineel van Breitling. Mooi horloge. Opvallend klein naast die 46mm klatsers.

Ja en die rechter op de Jack Heuer Ltd Autavia (welke ik beiden mooi vind).
De SOH range spreek mij erg aan!

deze komt uit 1952, mocht ik niet missen: we zijn dan samen geboren!

8 likes

Nou ik heb ook het een en ander voorbij zien komen, de aantrekkingskracht van alle nieuwe modellen is bij mij ver te zoeken… En als ik zo her en der op internet lees ben ik zeker niet de enige. Wat is die Colt bijvoorbeeld retesaai! Dan zou ik voor een Hamilton gaan, en doorsparen voor wat anders.

1 like

Vind ik wel mooi zo, minder druk.

Ik vind die bovenste 2 toch best mooi hoor…

De Navitimer 3-hand lijkt mij echt een aanfluiting, lijkt een beetje op een hommage oid. Iemand anders hetzelfde gevoel? De laatste modellen van Breitling vind ik persoonlijk echt teleurstellend.

1 like

Crosspost

6 likes

Gr. Roel

7 likes

Kan iemand mij vertellen wat de lug to lug is van de A23322?

Ja google

1 like

22 mm.

1 like

Crosspost, net nieuw binnen. Toevallig iemand nog een blauwe bijbehorende lederen band over?

8 likes