Breitling Reserve de Marche

Ik heb van de eigenaar van het bedrijf waar ik de afgelopen periode heb gewerkt een leuke horloge mogen krijgen zijnde een Breitling B-14047.


Het uurwerk loopt als een zonnetje maar :

  • De luminova van de minutenwijzer is kapot , een nieuwe wijzer is een optie maar opnieuw vullen met Lumi ook.

Weet iemand een hobbyist wie dit kan repareren en het horloge kan nalopen ?

Ik ben niet bij voorbaat gierig maar ik vind het uitgeven van 400 eurie bij een Breitling Service Center nogal heftig.

Jack

Een full service lijkt me op zijn plaats de luminova uit de wijzers kan in je uurwerk zijn gekomen. Om te vragen naar een hobbyist zegt mij trouwens al genoeg.

Er zat zijn hobbyisten met verstand van uurwerkjes en dit is een redelijk simpel uurwerk.
Ben je vergeten dat uurwerkmakers zoals Ruud Kuipers van Clockwise vroeger reparaties als hobby deed ?
Ik ben niet op zoek naar een rommelaar met een 5 euro bak setje gereedschap die voor een pakkie shag dit horloge opknapt maar iets tussen dat een een BSC in.

Jack

Ruud kuiper is een gediplomeerd horlogemaker en ik zou hem zeker geen hobbyist willen noemen. Het kan wel een simpel uurwerk zijn maar mogelijk zijn er enkele uurwerkonderdelen nodig die Ruud niet in zijn voorraad heeft.

Ruud was (als gediplomeerd uurwerkmaker) fijnwerk mechanicien en toen hij aan de AS laan woonde als hobby uurwerken repareren.

Maar dat ter zijde : Zou jij een Horloge met een intrinsieke waarde van 600 euro een servicebeurt laten geven van 400 ? Ik dus niet en ben dus op zoek naar iemand die voor 100-150 dit horloge redelijk kan opknappen.

Het uurwerk is trouwens 2892 (basis) en dit is ongeveer het simpelste wat er is, onderdelen kun je wereldwijd per stuk, per dozijn en per gros bestellen.

Jack

Een “gewone” uurwerkhersteller kan dit ook prima doen, voor globaal de helft van het bedrag dat Breitling in rekening brent.
In Alkmaar kan je bv terecht bij Wesselink&Vreeker.

Het punt is duidelijk en in mijn ogen begrijpelijk.

W&V in Alkmaar is zeker een aanrader, goed en niet al te duur. Zowiezo zijn er in vele plaatsen nog prima horlogemakers te vinden die dit voor een reele prijs kunnen doen. Zoals je zegt, het is een horloge met ‘simpele’ techniek. Loop eens ergens binnen en vraag een prijsopgave…

Ja… hier kan ik niet tegen op.
Onderdelen per gros, het simpelste uurwerk wat er is en op vele plaatsen horlogemakers te vinden.

Maar succes, het is een leuk horloge die je niet vaak ziet.

Gert,

Was niet rot bedoeld maar ik bedoelde een standaard uurwerk , de basis is immers ETA 2892 met gangreserveindicator (genoemd 2897)
Behalve de gangreserve onderdelen kun je dit voor zo’n 100 euro verkrijgen (als donor voor onderdelen)

Jack

@ Jack,

Ik trek het mezelf ook niet persoonlijk aan.
Maar het is een horloge die je zelden ziet en waar je nog iets moois van kan maken.
Hier passen nieuwe wijzers en een nieuwe kroon bij.

Gr,

Leuk kadootje, wat is er mis met de datumschijf?

Van harte welkom en proficiat met je geschenk.

Betreft lume plaatsen op de minutenwijzer, veel horlogemakers kunnen dit. Alleen doen sommigen het netter dan anderen. Ik heb wel eens gehad dat ik kloddertjes zag. Blijft natuurlijk handwerk.

@ Vincent Met de datum is niets mis, is een stukje luminova.

De kroon is trouwens goed en origineel bij het horloge , deze hoort rvs.

Jack

Gert Schreef:

@ Jack,

Ik trek het mezelf ook niet persoonlijk aan.
Maar het is een horloge die je zelden ziet en waar
je nog iets moois van kan maken.
Hier passen nieuwe wijzers en een nieuwe kroon
bij.

Gr,

Gert heeft gelijk dit is een zeldzaam klokje.
In het Breitling boek van Benno Richter van 2007 staat er een waarde bij van $4000-4500.

En als je hem toch gratis heb gekregen zou ik zeggen terugbengen naar de originele staat.
Verzamelaars hebben veel geld over voor deze Breitling…

2006 Schreef:

Gert Schreef:


@ Jack,

Ik trek het mezelf ook niet persoonlijk aan.
Maar het is een horloge die je zelden ziet en
waar
je nog iets moois van kan maken.
Hier passen nieuwe wijzers en een nieuwe kroon
bij.

Gr,

Gert heeft gelijk dit is een zeldzaam klokje.
In het Breitling boek van Benno Richter van 2007
staat er een waarde bij van $4000-4500.

En als je hem toch gratis heb gekregen zou ik
zeggen terugbengen naar de originele staat.
Verzamelaars hebben veel geld over voor deze
Breitling…

Dat is een flink bedrag zo op papier maar ik zie ze voor 650 euro van Ebay verkocht worden.

Jack

  1. Ik twijfel over de echtheid van dit horloge.
  2. Wat is er met de urenwijzer gebeurd ?? ( is verbogen / ligt niet in het verlengde van de as )

Nee het horloge is echt en behoeft een set nieuwe wijzers.

Jack

Altijd leuk om iets te krijgen, en vooral een klokje!

@Ropa; Melden dat iets niet klopt is geen kust, onderbouwen echter wel.
Waarom twijfel je aan de echtheid?

P.s. Ik ben absoluut geen Breitling ‘kenner’ maar ben altijd wel benieuwd waar mensen het op baseren als iets niet klopt.

Gr.

@Frankster : ik zeg niet dat ie niet echt is, ik zeg dat ik twijfel.
Waarom…moeilijk te zeggen, het was meteen toen ik het horloge zag.
Is op een foto ook moeilijk te beoordelen.
De inkeping op de rand rond het glas t.o.v. de index en/of t.o.v. de strepen op de draaibare duikring klopt niet. (ja, ik weet dat een gedeelte draait en een ander gedeelte niet.)
Nogmaals ik zeg niet dat ie niet echt is en dat het van een foto moeilijk vast te stellen is (gezichtsbedrog) !

@Ropa; Het was ook geen aanval naar jou persoonlijk maar er word op fora snel geroepen dat ‘iets’ niet klopt zonder heldere onderbouwing. Als er ook word vermeld wat er niet klopt kunnen we allemaal iets leren :~

Jack, misschien dat Pikotech je kan helpen met een service. Ik heb er geen ervaringen mee of belangen bij maar zag de website eens voorbij komen en heb hem toen gelijk opgeslagen. www.pikotech.nl

Gr.