Breitling Superocean 42 echt?

Ik heb leuk contact met een aanbieder van een Breitling Superocean Automatic 42 (A17366) en overweeg tot koop over te gaan. Het gaat om een full set inclusief factuur en certificaat. Voordat ik de reis onderneem zou ik het heel fijn vinden of iemand op basis van onderstaande foto’s kan zeggen of het om een authentieke Breitling gaat. Waarbij ik snap dat het lastig is vanaf twee foto’s. Zelf zie ik met mijn beperkte kennis zo snel niets geks. Waarom deze vraag? Het horloge wordt op Marktplaats aangeboden (en niet hier) en ik heb ooit een Breitling replica in mijn handen gehad die mij in alles zo echt leek en van zo’n hoge kwaliteit was dat ik er achterdochtig door geworden ben :sweat_smile: Overigens is de prijs van deze Superocean netjes, maar alles behalve alarmerend laag. En zoals ik zei verloopt het contact met de aanbieder ook netjes, het lijkt een liefhebber.

Alvast dank!

2 likes

Je kan hem open laten maken door een horloge maker. Dan weet je het zeker.

1 like

Is zeker een optie. Het is alleen een behoorlijk ritje naar de verkoper en ik hoopte daarom dat foto’s en mijn vraag hier iets zouden opleveren.

Ik heb toevallig exact dezelfde om, en zie op basis van uiterlijke kenmerken niets geks aan het horloge. Identiek aan de mijne.

Paar puntjes:

• De glimmende rand aan de binnenkant van de bezel lijkt redelijk bekrast. Misschien het overwegen waard.
  • de tekst op de achterkant is correct maar moet natuurlijk gegraveerd zijn. Op basis van deze foto kan ik dat niet zien of dit gegraveerd of niet.
    Lijkt goed te zijn maar moet je even goed checken.
3 likes

Kan je niet vragen om meer foto’s ?

1 like

Dank! De krasjes vielen mij ook op. Dacht dat dit vaker voorkomt. Zag het ook bij een SO Special van een vriend van me. Ik vraag wat meer foto’s op! Nogmaals dank.

Wat kost hij? Kan je niet beter naar de outlet in Roermond rijden? Heb je een hele nieuwe voor waarschijnlijk een beetje meer

4 likes

Als de kaart met het serienummer matched met de achterkant van het horloge ben je al een heel eind. Dan nog even Googelen op het nummer zelf of het geen bekende replica is of geregistreerd als gestolen.

1 like

Heb deze ook gehad, zie geen alarmbellen anders dan zoals @SBeuk al opmerkte er flink wat beschadigingen op de overgang tussen bezel en saffier zitten, de rest ook niet puntgaaf oogt en de band op maat wordt geknipt. Als deze te klein is komen die kosten er bij.

En trek handschoenen aan bij het bekijken want liefhebber of niet, deze is verre van schoon.

1 like

Yes, ga ik doen!

Hij wil er 2500 voor. Roermond is zeker een optie. Alleen hoe weet ik of die dit model ook hebben op dit moment en wat de prijs is? Zag dat sommige leden een Whatsapp nummer hebben om dat bij ze na te vragen?

Goede ook, thanks! Op stopheling.nl komt het serienummer in ieder geval niet terug, dat had ik al nagekeken.

Klopt, ik zag die krasjes ook. Volgens mij vallen die op de foto extra op. Maar ze zitten er inderdaad wel. De verkoper heeft een grotere polsmaat dan ik, dus de band is nog op maat te maken. En ja, hij mag wel even schoongemaakt worden. Heb je gelijk in.

1 like

Een hele nieuwe kost je 3099 bij Bare watches

3 likes

Ik zou iets meer uitgeven want deze ziet er wel heel erg gebruikt uit.
Daar heb je echt veel meer plezier van

Ik heb idd zo’n whatsapp groep ergens voorbij zien komen maar daar weet ik de details niet van

Er is een topic “outlet Roermond”. Daar zal vast iets instaan

1 like

Alleen is dat een blauwe 44mm, dit is een zwarte 42mm. En zelfs daarvan twijfel ik eigenlijk nog steeds of die niet te groot is voor me.

Ga ik checken, dank!

In Roermond heb je een nieuwe voor minder :sweat_smile: ff checken of ze je kleur hebben of bereid zijn voor een andere te gaan :wink:

1 like

Heb ze net gecontact via Whatsapp!

1 like

Hou ons op de hoogte! Je kunt zelfs Gassan op Schiphol even bellen, daar heb ik ze voor €2700 nieuw op rubber zien liggen vorig jaar. Wellicht dat er nog eentje is.

1 like

Dat is ook een goede! Was dat de Gassan na de douane of nog ervoor en vrij toegankelijk?

Edit:
Zie net dat die ervoor sinds 1 augustus weg is. Jammer, ben net terug van vakantie :slight_smile:

1 like

Heel eerlijk gezegd zou ik deze sowieso niet kopen voor dit geld.
Ziet er redelijk gedragen uit en voor iets meer koop je, met wat geduld, een nieuwe.

2 likes

Ja, ik ben idd ook meer dan aan het twijfelen nu. Dacht dat de krasjes op de ring tussen de bezel en het glas in het echt wel mee zouden vallen. Maar de clasp ziet er ook wat afgedragen uit.

1 like

Hoop dat dat lukt, als ik Breitling Outlet Roermond google krijg ik de melding ‘Permanent gesloten’.

1 like