Lastig luxe probleem. Ben aan het rondkijken voor een mooie duiker upgrade… ik twijfel erg tussen de Tudor Black Bay zwart / blauw en de breitling superocean heritage 42mm. Beiden qua maat uitstekend voor mijn pols, tweedehands prijzen zijn vrijwel gelijk rond de 2K. Beiden wat klassiekere look in mijn ogen in ieder geval. Wat zouden jullie kiezen en wat zijn de afwegingen? En heeft iemand een tip waar ik beide horloges side by side kan vergelijken (omgeving Nijmegen - Arnhem) ?
BB all the way! Ik heb de breitling nooit omgehad, maar de BB heb ik wel gehad en die beviel erg goed. De stalenband is een topper en de kroon is net even wat anders dan normaal door het gekleurde middenstuk. Daarnaast spreekt tudor mij meer aan als merk dan breitling.
Hangt nu om mijn pols, de Davosa argonautic lumis ceramic. 43mm
Ben lang gecharmeerd geweest van de Black Bay maar na recent de breitling superocean heritage om de pols te hebben gehad neig ik sterk naar de breitling. Lastige is dat ik verder weinig met het merk heb, veel horloges uit de breitling familie zijn mij te veel bling of te druk qua dial. De Tudor wordt opvallend vaak geflipperd… de breitling zie je duidelijk zeer weinig langskomen op het Forum…
De Breitling. Naast de keuze in originele banden (leer,mesh, rubber, staal) heb je ook nog de keuze uit 42 en 46mm, diverse kleuren (zwart, blauw, groen, oranjebruin). En imo mooiere wijzers dan de snowflake van de bb.
Ik zou de Breitling kiezen, omdat ik daar meer mee heb.
Ik weet niet of je er al had over nagedacht, maar deze heeft ook een datum aanduiding, mocht je dit belangrijk vinden.
De breitling Chrono versie is ook fraai maar mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar de duiker.
Hoe vinden jullie de prijsstelling? Beiden een “gewoon” gemodificeerde 2824-2. Wel handig qua Service maar niet zo bijzonder als een echt manufactuur uurwerk