Breitling Superocean II 44mm

Ideale polsmaat, die ambieer ik ook :wink:

‘‘Alleen die 44mm klompen staal vind ik gewoon niet erg verfijnd.’’

Gewoon zeggen ‘toolwatch’ dan is dat ook weer gerechtvaardigd :yum:. Maar eensch…verfijnd verre van!

2 likes

Interessante reden om een horloge te kopen… face_with_raised_eyebrow:

1 like

oke uitleg …ik heb de SO II en die lijkt erg veel qua uiterlijk op de deap sea (ligt ook aan welk model ik weet het). Vandaar mijn opmerking

Welkom.
Prima klok.
Foto?

Hey Hamilton,

Foto staat hierboven even terug lezen. Inmiddels met stalen band

Zowel rubber als staal staat 'm goed!

1 like

Staal vind ik persoonlijk lekkerder dragen en daarbij kon ik voor heel weinig een stalen band (professional 3 22mm) halen bij mijn goed bevriende juwelier.

1 like

mooie aankoop, persoonlijk vind ik hem te groot en teveel tekst op het horloge staan.

Mooie aankoop maar persoonlik met al die cijfers wel erg druk. Die 42mm duikklok van een tijdje terug was wel erg goed in balans.

Bijzonder horloge hoor! Van genieten.

Je zal hier uit de reacties merken dat onder horlogeliefhebbers/verzamelaars men in het algemeen iets meer neigt naar traditie en eenvoud in omvang en ontwerp (in vergelijking met de gemiddelde consument en de huidige trend). Daarom zullen sommigen hem hier redelijk groot en druk vinden. Maar uiteindelijk is dat natuurlijk gewoon persoonlijke voorkeur. Bovendien hoort het bombastische ook een beetje bij Breitling als merk.

Als ik mij niet vergis had de oude versie een uurwerk gebaseerd op de ETA 2824, maar heeft deze een inhouse movement en is het een chronometer (Tudor?). Dat maakt het toch een bijzonder en luxe horloge. Samen met de water-resistance rating en de bouwkwaliteit heb je echt iets bijzonders.

1 like

Mooi horloge! Heb zelf getwijfeld tussen de SO II 42 en de Avenger 2 GMT, die laatste is het voor mij geworden.

Ik vind hem prachtig.
Begrijp goed dat je hier dagelijks van geniet!

Ik heb precies dezelfde gehad. Ik vond/vind hem mooi. Hij heeft wel een behoorlijk drukke plaat, maar ik hou daar wel van. Voor mijn polsje is 44 mm. gelukkig geen probleem. De uitspraak die sommigen hier doen over “klompen staal” zijn een beetje ongenuanceerd, want dat hangt ook af van in hoeverre een klok bij je past.

Ik heb hem uiteindelijk weggedaan want zo’n duur horloge met een gemodificeerde ETA voelde niet OK. Het was in mijn collectie een beetje het topstuk en aan dat gevoel werd daardoor niet voldaan.

3 likes

Geweldige klok ik heb de 42 limited edition met nog metalen cijfers op de plaat.

1 like

Welkom en geniet maar van deze Breitling!!

1 like

Dank je wel

Ik snap wat je bedoeld met ETA maar is het niet zo dat dit de top binnen de ETA 2824-2 is en daarbij volledig door Breitling is aangepast. Daarnaast COC certificaat.

Maar blijft een geweldige klok

Ziet er perfect uit !
Welkom en veel leesplezier

Thanks !! Ik ben er ook erg blij mee …elke dag met plezier draag ik hem

17.5 pols, KABAM!

Oké, oké… Ik heb hem verkocht omdat ik hem te groot vond. Ben de 36 mm nu gewend.

3 likes