Breitling Venus 170 jaren 40

Beste , kan er mij iemand iets meer vertellen over deze horloge ?
Dit zou een Breitling Chrongraaf Venus 170 zijn tussen 1930/1940
Kan dit juist zijn ???

4 likes

Zeer fraaie plaat. Misschien wel te netjes… ik ben benieuwd war de experts ervan vinden.

plaat is van later. Is een van de eerdere chronomats, maar niet de eerste. ik denk eerder begin jaren 50. Maar de plaat ziet er verdacht goed uit… Benieuwd naar de mening van de plaat experts

Die 20 op de plaat staat er ook iets scheef op, dat lijkt mij ook niet de bedoeling. En die 60 is dan gewoon over de andere getallen heen gezet, dat vind ik ook wat maf, maar wellicht deden ze dat vroeger.

@ReneJK. Weet alles van vintage Breitling. Ben benieuwd waar hij is. Zeilde de wereld rond, voor de pandemie.

1 like

Wat een leven!

Eerder een Breitling 178, geen Chronomat


Mijn vraag is natuur lijk of dit over een echte Breitling gaat ?

Deze Breitling zou volledig in orde gezet zijn , maar heb deze aangekocht als een echte Breitling maar ik ken er echt niet te veel van ???

Hoe kan ik zien dat dit over een echte Breitling gaat ? Heb deze aangekocht als echte !

Dit vind ik er wel heel verdacht uit zien. Alsof daar vroeger wat stond en het weg gehaald is. :thinking:

3 likes

Ik had vroeger ook een oude Chronomat, als serie nummer langs binnenzijde staat, is het een vroege.
Stel je vraag op het Breitling source forum.

Waar vindt ik dat ?

https://breitlingsource.com/phpBB2/#google_vignette

Bij vintage Breitling discution.

Ik ben zeker geen expert, maar ik vind deze wijzers te modern eruit zien voor zulk een oud horloge. Destijds hadden de wijzers puntjes en bollingen (of meer traditioneel).
Ik ben benieuwd hoe ver we komen. Het kan uiteraard zijn, dat deze wijzers in een later stadium de originele hebben vervangen. Jaren 40 wijzers zijn meestal verweerder en fragieler dan deze strakke wijzers.

Moet je eens goed inzoomen op die foto’s. Ik herken vintage breitling chronografen wel meer met syringe hands en lume… of sword hands. Deze handset niet. Maar goed, ik durf niet te zeggen of ze origineel zijn of niet.

OK, het was even zoeken, maar deze Chronomat heeft wél ietwat vierkante wijzers. (1901-1949 wordt deze getypeerd)

4 likes

Dus ? Kan er iemand mij zeggen of dit over een echte gaat ? Heb deze via Chrono24 aangekocht als echt , wel via een particulier

Hier nog een broertje van Catawiki (1940 aangeduid). WĂ©l andere wijzers. Ik zat ook te kijken naar pulsations en de cijfers 70, 32, 21 matchen op dezelfde plek.
Dit lijkt te duiden op een horloge voor een arts om de bloeddruk te meten.
In 1940 plaatsten ze ook “Antimagnetic” op de plaat lijkt het, maar die vind ik niet terug bij jouw model.
Op het Venus 170 loopwerk zie ik hier wel een wolkje in plaats van +/-

1 like