Breitling Venus 170 jaren 40

Vintage is een mijnenveld. Zou je echt een expert voor moeten vragen.

1 like

Er zijn in ieder geval genoeg modellen en wijzers! (Jeetje!)

Breitling Museum Jane 40 modellen

1 like

Dit was hun antwoord op mijn vragen over deze horloge

Ik ben zo vrij geweest je vraag op Breitling source te zetten, daar zit serieus wat kennis verzameld over deze vintage Breitlings.

Het serienummer komt blijkbaar niet overeen met een chrono van na 1944, hopelijk wel van voor 1944.

Beste bedankt zij hebben geeegd dat van het 37/40 zou zijn ? Moest u via u weg meer ondo krijgen dan hoor ik graag Super bedankt

Beste heb je daar ook de foto’s van de horloge bijgezet ?

Een link naar deze post, zodat ze de foto’s hier zien.

Beste Walter,
Je lijkt wat twijfels te hebben over je aanwinst. Voor zover ik weet zijn ch24 aankopen van particulieren niet terug te draaien, dus eigenlijk is dit een gepasseerd station…
Als je niet ‘ te veel’ hebt betaald, is dit toch een leuk horloge?
(En ja, mijn beetje vintage breitling kennis is al weer aardig weg gezakt, maar stevige twijfels hier over oa plaat, achterdeksel en gesigneerde brug)

Goedenavond, had je dit draadje al gelezen?

Dit is bijna dezelfde.

Ps ik heb een chronograph met een venus 170.

De wijzerplaat is echt nog mooi maar toch stevig gepatineerd, de wijzers zie je met name uit die periode dat er aanslag op zit van condens en dergelijke. Jouw klokje ziet er uit als een remodelled item naar mijn mening.
Hieronder mijn chrono die is volledig authentiek en uit 1941 daarbij duidelijk 2 nieuwere onderdelen dat is een reparatie uit 2001


Zie je de aanslag?

Als de wat verder op het forum zoekt zie je aardig wat over breitling fakes staan.

Suc6!

1 like

Ik volg het nog op.

Ik vind het ook gek dat die fond acier inoxidable in de binnenkant van de bodem staat, bij mijn oude 769 stond die buiten gegraveerd.

Edit, dit zie ik ook op anderen, maar wel anders geschreven

1 like

Heb je foto van de buitenzijde van het deksel?

Ik vrees voor de zaak, veel te veel rode vlaggen en incorrecte zaken.

Heb je ook geen papieren bij gekregen?

Kan dus niet met Venus 170 hé

1 like

Die wijzers hier op een 176, maar niet helemaal hetzelfde. Geen druppel op het korte einde van de lange seconde wijzer en geen pijl halfweg de bovenste kleine wijzer.

1 like

De horloge lijkt wel sterk op de bovenste