Breitling Venus 170 jaren 40

Dit is een antwoord dat ik kreeg op mijn vraag

Klopt, zou dan een 172 zijn.
Maar dat zou dan ook vermeld moeten zijn op het deksel, heb je een foto? Van de buitenkant

Die is blijkbaar met een andere kast, zie de lugs.

99.999% fake

het serie nummer is te vroeg voor een venus 170
breitling script op de dial , binnenzijde deksel en uurwerk brug is niet correct
geen referentie op de achterdeksel deksel is verdacht

5 likes

Kan dit dan een ander type Breitling zijn ipv een 170

nee , helaas niet

1 like

Dus ben ik gekloo…

Uit oude catalogus 1946, met ook onderdelen van chrono

Ik ga er van uit dat je horloge niet zo de fabriek heeft verlaten.
Men heeft er onderdelen vervangen in de loop ter tijd, mogelijk Breitling onderdelen of delen die er op pasten.
Aan jou om te zeggen of je er mee kan leven of niet.
Iemand heeft wel getracht om het meer Breitling cachet te geven dan nodig was.

3 likes

Zo denk ik er ook over. Volgens mij is er geen kwade opzet in het spel. Het lijkt er meer op, dat dit horloge veel aandacht heeft gekregen. Het is jammer, dat er daar niet meer documentatie van was, dan zou dit allemaal overbodig zijn. Voor mij is het horloge ‘echt genoeg’.
In het verleden hebben de horlogemakers zelf ook geïmproviseerd met hun onderdelen. Zo zijn er van alle oude merken hele verhalen te lezen (bijvoorbeeld oude Panerai ‘duik’ horloges, oeh boy!) over gebruik en hergebruik van allerlei zaken.

even voor de goede orde

de eerste gedocumenteerde ref 170’s zijn gemaakt in 1944

ref170 serial 563,659 tot 564,522 aantal 864 datum 31.10.1944 170 Venus

let even op het serie nummer ?

Dan vergelijk de serie nummers van het horloge hierboven ?

daar zitten 400.000 tot 300.000 stuks tussen

ik wil niet zeggen dat het absoluut onmogelijk is kwa serie nummers

Maar :

Breitling logo klopt niet (wijzerplaat , uurwerk en kast)
de brug van het uurwerk ziet er ook niet uit als een V170 onderdeel (niet dat ik ooit eerder bij breitling gezien heb)
dubbel serie nummer , komt eigenlijk nooit voor , er zijn wel modellen met veranderde ref nummers , maar serie nummers ? nog nooit eerder gezien geloof ik
al met al denk ik dat iemand een goedkope chronograph suisse oid met 100-200 euro aan onderdelen een horloge heeft gemaakt met een naam die (veel) beter verkoopt
Maar ik betwijfel dat deze ooit de breitling werkplaats van binnen heeft gezien ? het is er misschien een keer langsgereden maar binnen ? ik denk het niet

16 likes

Helaas voor de topic starter, maar ReneJK is wel een expert die ik zou vertrouwen op vintage breitling.

5 likes

andere bericht is weg ?

Dus dan hier nog maar een keer , zoek de verschillen en begin bij de “B” van Breitling
let ook op de andere details ? oa positionering van de puntjes boven de ‘i’

3 likes

Ik zie die hele hoge i punt nu pas en je ziet ook dat het afwijkt van de 2 voorbeeld Breitling’s die ik plaatste. Dat lijkt me inderdaad niet des Breitling’s.

1 like

Hiero zijn we :wink:

Split Croatia onderweg naar nieuw Zeeland weer :wink:

23 likes

Hoop ouwe Romeinse meuk , maar wel leuk

20 likes

Beste juist terug van Breitling Antwerpen om deze oude horloge te laten nazien op echtheid , deze persoon heeft de horloge volledig nagezien en ook het binnenwerk met als eindresultaat dat dit wel om een echt exemplaar gaat , enkel zit er wat roestvorming op het binnenwerk waardoor deze niet meer 100% zal juist lopen , maar dit kan hersteld worden Mvg Walter

1 like

Goed om te lezen! Ergens had ik dit toch wel verwacht.

Op het gebied van vintage Breitling heb ik heb eerlijk gezegd meer vertrouwen in het oordeel van @ReneJK, met zijn jarenlange ervaring en mega uitgebreide vintage Breitling collectie.

8 likes

Hoe heet deze meneer van Breitling Antwerpen ? dan bel ik hem even
persoonlijk maakt het me niet zoveel uit wie je geloofd het is alleen jammer dat je nu in je gedachte gesterkt wordt dat het een ‘echte’ Breitling is ?

13 likes