Breitling verder zonder vleugels? En zonder Aerospace?

Ik ben dus rond aan het kijken om een Breitling te kopen, en heb mijn oog op een Aerospace Evo laten vallen. Maar ja, ik wil natuurlijk weer iets dat niet meteen standaard is, want ik wil waarschijnlijk de blauwe wijzerplaat en niet de “vulcan black”.
Liep ik vanmiddag maar eens, omdat ik toch in Haarlem was, bij Schaap en Citroen binnen. Alleen de vulcan black hadden ze daar met de titanium band. Nou ja, okee, maar voordat ik een beslissing neem wilde ik toch wel een exemplaar met blauwe wijzerplaat zien. Hadden ze niet, en die zou ook nergens bij S&C op voorraad zijn. (Maar even later was het dat er misschien toch op enig moment wel een exemplaar binnen zou kunnen komen.)
De dame daar wilde bovendien beweren dat 1. De aerospace sowieso uit de collectie zou gaan omdat Breitling geen aerospace meer zou ontwikkelen, en 2. dat Breitling af gaat stappen van het logo met de “wings” en daar die gestileerde B voor in de plaats ging zetten.

Wat? Breitling zonder het logo met de wings?

Iemand die hier meer over weet/gehoord heeft… of word ik vreselijk in de maling genomen omdat ik net toevallig mijn mantelpakje niet aan had en dus beoordeeld ben als niet-serieuze-klant?

1 like
  1. Weet ik niet.
  2. Klopt.
2 likes

https://www.revolution.watch/breitling-introduces-future/

Ik was nooit een groot Breitling fan, maar die nieuwe modellen vind ik wel erg netjes. Dat betekent waarschijnlijk dat de Breitling-fan er niets aan zal vinden :slight_smile: duidelijk is dat ze daar een nieuwe koers willen varen.

1 like

De wings blijven wel degelijk. Enkel op bepaalde modellen . Georges Kern heeft dit bevestigd.

2 likes

De wings blijven alleen op horloges onder de Chronomat lijn. Ik zou gewoon kijken naar een mooie occasion, daar zijn er ook genoeg van.

Lees dit maar eens;

Ik vind een Breitling juist net iets voor een vrouw die geen mantelpakje draagt…

(ooit geleerd van de Jaguardealer: beoordeel nooit iemand op zijn/haar kleding…)

1 like

Ze moesten wel van die vleugels af, Always had er al patent op.

Trouwens, met of zonder vleugels, boring…

1 like

Klopt helemaal, Breitling verbreekt zo langzamerhand de connectie met de luchtvaart en wil zich meer gaan richten op (onder andere autosport/rally’s). Omdat ik toch wel heel graag de opgelegde vleugels wilde heb ik mijn Breitling eerder besteld dan gepland.

3 likes