Breitling verzameling: Het begint met een droom

Breitling heeft diverse logo’s gebruikt, de Wings is eigenlijk pas van redelijk recent. Oorspronkelijk had de Navitimer een AOPA logo, daarna kwam de Twinjet (zoals de mijne), vervolgens de Wings en meest recent een simpele opgelegde B.

2 likes

Mijn eerste serieuze horloge was mijn Breitling Shadow Flyback, maar deze kocht ik op een niet originele leren band. Ik heb destijds contact gehad met Breitling over een originele bracelet, maar de vraagprijs van 1350 euro vond ik echt gekkenwerk. Normaal zou je zeggen, zoek gewoon een gebruikte bracelet van de juiste maatvoering. Maar de Shadow Flyback is dus het enige Breitling horloge ooit met een 19mm aanzet. Uiteindelijk heb ik er uit pure ellende een Pro Diver 3 silicoon band op gezet van 20mm omdat deze er tussen geperst kon worden, maar echt heel fraai was dat ook niet. Jarenlang heb ik eBay in de gaten gehouden voor een bracelet met 409A aanzet voor een acceptabele prijs, en twee weken geleden popte er eentje op in Griekenland met de verkeerde afmetingen en beschrijving maar ik wist precies dat dit hem was. En ziedaar, vandaag kwam de bezorger…



Zoals het hoort.

Tip, koop je horloge altijd meteen op een bracelet want er daarna nog eentje kopen is duur of een kwestie van een lange adem…

14 likes

Ik had nog een DayDate op de wishlist staan, ik ben dinsdag naar Edinburgh gevlogen om er eentje op te gaan halen. Mijn terugvlucht werd geannuleerd, dus in eerste instantie baalde ik maar uiteindelijk had ik nog een extra dagje, en dat was echt heel erg tof, aanrader!

Breitling Transocean ref. A45310

Maar één probleem, mijn wishlist is nu op…

8 likes

Geniet van deze mooie tijd :sunglasses: en als ik iets wil weten over Breitling neem ik wel contact op :wink:

Helemaal leuk.

Leuk weetje over Edinburgh, om één uur 's middags wordt er standaard een keer geschoten met een kanon, als signaal om je horloge of klok op gelijk te kunnen zetten. Schepen in de baai konden daarop hun tijd synchroniseren, wat noodzakelijk was voor accurate navigatie op zee. Nu is het vooral een toeristische gimmick…

4 likes

Mooi verhaal verhaal om te lezen, bedankt voor het delen HorloG.

Mijn eerste Breitling kocht ik vorig jaar superocean 44. Daarna nr.2 Navitimer 8 B01 Chrono 43mm limited edition. Vervolgens nr.3 Avenger GMT 43. Dit jaar nr.4 Superocean chrono Reno Air limited edition (50stuks!) En als laatste nr.5 de Colt 44mm.

Erg fijne horloges om te dragen, ik geniet er enorm van, wat een prachtig merk! Op naar NR6 :joy:

Greets
Dibartholomei

2 likes

Ha, de ex van Jack?

1 like

Ik heb 'm van Ten2two/Jaap! :grinning:

Wist niet dat ik nu iets heb met de Ex van Jack, laat m’n vrouw het maar niet horen :rofl:

1 like

@Omegas had ook een Reno, maar ik kan me haast niet voorstellen dat dit om een ander exemplaar gaat…

1 like

Ik durf het bijna niet te zeggen, met gepaste trots nummer 16…

18 likes

Dat vraagt om plaatje van het totaal :wink:
Mooie vintage Breitling inderdaad

1 like

Eentje ligt bij de uurwerkmaker (ref 806) en een andere is in bruikleen bij mijn vader (Ref. 80210)…

24 likes

Soms komt er wat grappigs voorbij voor niet al teveel, dus nu ben ik de eigenaar van een extra ana digi, de Breitling Pluton ref. A51038

11 likes

Heel leuk te lezen en ga zo door!! Heerlijk

Ooook woow!

Herkenbaar helaas. 2 zeer recente ervaringen:
-Jeetje wat vervelend, hoe lossen we het op? En de kosten werden betaald.
-Wat jammer dat je niet tevreden bent. Fijne dag verder.

En eerder nog wel wat meer tegenvallende handeltjes. Maar het is gelukkig geen marktplaats met bijbehorend publiek.

Maar wat een schitterende collectie Breitlings! Zelf heb ik een Colt SuperQuartz en ben zeer tevreden. Grab en go.

En opeens kom je een too good to be true deal tegen, en blijkt het toch gewoon te kloppen. Even een teaser tot het daglicht beter is…

Gisteravond even de krassen verwijderd uit het glas

4 likes

Dat ziet er door t glas heel al erg nice uit

Wat een ongelooflijk mooie en steeds completer wordende collectie Breitlings! En erg leuk om in het topic de nieuwe avonturen en aankopen te zien.

Het is al genieten om te lezen, hoe zal dat zijn om te mogen bezitten?

Voorstel titel topic: 4 dochters, 7 Breitlings en een 1 ex.

1 like

Heerlijke teaser. Erg benieuwd naar het moois ‘eronder’!

1 like