Breitling verzameling: Het begint met een droom

Ik ben de laatste tijd op zoek naar de meer obscure horloges uit de directe overgangstijd van de Breitling familie naar Ernst Schneider. Men was heel erg op zoek naar succes en men probeerde echt van alles (met wisselend succes). Daar hoort ook deze Breitling ref. 80150 bij, een horloge met een zogenaamde Monnin case. Feitelijk hetzelfde horloge dat door een heel scala aan merken is uitgebracht (waaronder Heuer), maar dit was geen succes en er zijn er dus ook maar heel weinig van.

20 likes

Eigenlijk onbegrijpelijk, is toch een heel mooi horloge. Fijne aanwinst, Geert :+1:

1 like

Over het algemeen kan een Breitling mij niet warm krijgen, maar deze vind ik toch echt wel heel mooi :slight_smile:

1 like

Een verzameling om duizelig van te worden,
Gefeliciteert.

1 like

Ik vind m heel gaaf

1 like

Aviastar! Nog nooit in IRL gezien?

Ja, de Aviastar is echt wel wat aparts met de atypische bezel. En stiekem draag ik die ook best vaak.

Proficiat met de aanwinst. Ik houd ook wel van de wat obscure modellen.
Niet een horloge dat ik direct met Breitling associeer. Dus ergens snap ik de matige populariteit :grin:

1 like

Beetje laat… Maar wat een collectie!!!
Super jaloers :star_struck:

1 like

Mijn eerste staal-gouden, niet echt omdat ik dat zo mooi vind maar het enige horloge dat Breitling ooit heeft gemaakt met een gang reserve bestaat alleen in deze uitvoering. De Windrider Reserve de Marche ref 81980.

17 likes

Cool ding, gefeliciteerd :+1:

1 like

En zo kwam er een pakketje uit Italië met een Breitling Cadette ref. 1188 uit het jaar 1950.

15 likes

heel appart, mooi hoor

mooie vintage aanwinst :+1:t2:

Mooi zeg; tof font ook :ok_hand:

1 like

De numerals/indexen zijn ook glimmend gemaakt

9 likes