Breitling vintage

In juli kocht ik op de Rikketik voor 225 euro een Breitling uit de vroege jaren zestig, eenzelfde exemplaar als op deze site van een ‘privé-Breitling-museum’:

http://shop.classic-watch-forum.de/artikel-detail.php?uhrid=958

De beheerder van deze site beweert, zoals te lezen is, dat er van Breitlings uit deze tijd vele vervalsingen in omloop zijn. Hij zegt zelfs dat bij een steekproef op eBay door hemzelf acht van de tien vintage Breitlings met deze leeftijd fake bleken te zijn.
Wie kan mij vertellen of dat waar is? Zijn er inderdaad veel fake vintage B’s in de handel en zo ja, hoe pik je die eruit? Zelf ben ik met vintage B’s niet goed bekend; ik heb het horloge gekocht omdat het me aansprak. Na enig afdingen weliswaar, en van een wat schimmige handelaar die Duits sprak met een Arabisch accent (dit is overigens een loutere constatering en dus absoluut niet stigmatiserend bedoeld!). Op eBay staat eenzelfde horloge voor 1500 euro, maar dat lijkt me echt veel te veel:

Mijn exemplaar lijkt trouwens als twee druppels water op het exemplaar dat de beheerder van de Breitling-musueum-site toont op zijn foto’s, en bevat overduidelijk oude draagsporen c.q. kleine beschadigingen. Van de de kroon, B-gesigneerd, is de vergulding aan de bovenkant afgesleten. De gravering klopt helemaal, ook die van de vergulding op de zijkant van de kast bij de 6.

Kortom: vintage-Breitling-kenners, ik hoor graag van jullie!

Zo-even vond ik nog zo’n exemplaar op het Duitse forum, stom toevallig voor bijna dezelfde lage prijs als ik heb betaald. Identiek horloge, zelfs de kroon is op dezelfde manier afgesleten:

http://uhrforum.de/breitling-dresswatch-ref-2932-a-t45673

Goedemorgen,

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik geen Breitling expert of zelfs een horloge expert ben :slight_smile: Ik vind het wel een prachtig horloge!
Het uurwerk is het meest belangrijke. Er zou een Felsa 4010 in moeten zitten.
Een horlogemaker kan het horloge open maken als je dat zelf niet kunt of niet durft en je vertellen wat voor uurwerk er in zit.
Of je zou een aantal scherpe macro foto’s van het uurwerk kunnen maken en in combinatie met foto’s van het horloge zelf kunnen leden van het forum je ook wel het één en ander vertellen.

mvg Melvin

Een plaatje van je eigen 2932 zou wonderen doen in de beoordeling.
Maar kort door de bocht;
het heeft geen zin deze te vervalsen.
wel de vintage modellen met de Valjoux 7730 serie zijn vaak -questionable-

Mijn steekproef zegt 8 van de 10 keer is dit een verkooppraatje,
ook zonder accent te verleggen naar overrompeltechniek om den
aankoop tot stand te brengen.

n.b. 225 euries is een goed bedrag, alleen nog het uurwerk
door een horlogemaker laten reinigen en je hebt een prachtaanwinst.

Ik ben geen expert maar heb wel al enige Breitlings gekocht en verkocht en een imitatiemodel van een vrij goedkoop model Breitling ben ik nog niet tegen gekomen.

enige wat ik mij kan bedenken is dat men miss uurwerkjes wisselt of horloges samensteld uit onderdelen maar bewust series vervalsen lijkt mij niet waar .

Op ebay is men vrij strikt met het aanbieden van imitatie volgens mij, als 8/10 nep zou zijn zou dit een hoop verkopers de kop kosten en dat om €200 ,onwaarschijnlijk.

Denk dus dat ook die van jou echt is ,veel plezier ermee!

Beetje off topic misschien, maar hebben ze in deze serie ook exemplaren met een RVS kast uitgebracht?

met vriendelijke groet,

Melvin

geen idee vwb jouw horloge, maar het “breitling-prive museum” is imho wel de aller-, aller-, allerbelabberste referentie-site die je maar kan bedenken om te checken of een Breitling echt is…

Groet,
Paul

Hartelijk dank voor jullie reacties; ik ben weer heel wat wijzer geworden.:smiley:

zonder foto’s van het horloge in kwestie , binnen kanten en buiten kanten, is er geen zinnig woord over te zeggen

Watch4Beauty Schreef:

Kortom: vintage-Breitling-kenners, ik hoor graag
van jullie!

Chatoninduigen Schreef:

het heeft geen zin deze te vervalsen.

??? Er worden 100’den vervalste 3 hand breitling horloges per week aangeboden op ebay en andere sites , en aangezien deze voor meer dan $300 p.st verkocht worden en de maak kosten zeer laag zijn heeft het voor de vervalsers wel degelijk ‘zin’

Quote ReneJK;

??? Er worden 100’den vervalste 3 hand breitling horloges per week aangeboden op ebay en andere sites , en aangezien deze voor meer dan $300 p.st verkocht worden en de maak kosten zeer laag zijn heeft het voor de vervalsers wel degelijk ‘zin’

Het betoog behelst model 2932.
heeft geen zin om deze te vervalsen.

Ik snap je redenatie niet, waarom heeft dat geen zin ?

Omdat je die koopt voor €200-300 , dat is te weinig om winst te kunnen maken als je zo’n horloge namaakt ,moet natuurlijk toch in elkaar gezet worden en onderdelen orden aangeschaft etc.

Na 5 minuten zoeken jeb ik er een aantal voor je , allemaal fake en worden allemaal voor rond de 300 dollar verkocht , zijn ook allemaal in elkaar gezet en vervalst

http://www.ebay.nl/itm/Belle-montre-BREITLING-Geneve-mecanique-des-annees-60-/350911213318?pt=FR_BijouxMontres_Montres_Classiques&hash=item51b3f02f06&_uhb=

http://www.ebay.nl/itm/Breitling-Herrenuhr-HAU-Sammlerstuck-Handaufzug-ca-1948-/350911307727?pt=DE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren&hash=item51b3f19fcf&_uhb=1

http://www.ebay.nl/itm/Uhrenkonvolut-Vollkalendar-HAU-Breitling-HAU-u-Scheiben-HAU-/251366710687?pt=DE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren&hash=item3a869f9d9f&_uhb=1

http://www.ebay.nl/itm/Vintage-Swiss-Breitling-17J-Manual-Watch-/131032679377?pt=Wristwatches&hash=item1e822803d1&_uhb=1

http://www.ebay.nl/itm/Vintage-SWISS-Breitling-17-Jewels-Manual-Mens-Watch-1950-60-/271302985398?pt=UK_Jewelery_Watches_Watches_MensWatches_GL&hash=item3f2aeb06b6&_uhb=1

Ik ben wel benieuwd waaraan jij kunt zien dat ze allemaal vervalst zijn.
Bestaan de types niet of…?

Alvast mijn dank voor de uitleg!

mvg

Types hebben nooit bestaan totdat de chineezen ze begonnen te verkopen, zijn nergens gedocumenteerd in naslag werken of catalogi , geeen referentie nummers of referentie nummers die nergens op slaan , slechte gravures , slechte wijzerplaten etc etc

P.s
Goede naslagwerken zijn breitling the book, richter, en breitlinglounge.com

http://breitlingsource.com/phpBB2/viewforum.php?f=31

De beruchte duitse site verkoopt zelf meerendeel klokjes die niet 100% in orde zijn, met als gevolg dat hij niet meer op chrono24 mag verkopen, onder steeds andere namen op ebay moet verkopen en hij zijn website breitlinglounge.de aan breitling heeft moeten afstaan

Na het klikken op wat linkjes zie ik inderdaad inferieure (ooit) verchroomde kasten, slordige letters op wijzerplaten, ongesigneerde uurwerken…

ReneJK Schreef:

Ik snap je redenatie niet, waarom heeft dat geen
zin ?

Omdat het model 2932 is!!
De gegevens zijn gedocumenteerd en heeft geen zin dit te na te maken
omdat de kosten hiervoor te hoog zijn én leeftijd kun je niet faken,
zelfs de meest nette aangetrokken bek ziet er toch aangetrokken uit.

Wat die leuke Chineesjes en anderen doen is een bestaand vintage horloge
voorzien van de tekst Breitling op de wijzerplaat.
Dit valt onder de catagorie -samengesteld horloge-, al is het maar tekst.
Modellen zijn dan ook niet te traceren in welk naslagwerk dan ook van Breitling.

Netjes blijven helpt ook

Maaruh,
We nemen aan dat het een 2932 is , ik heb nog geen foto gezien van het desbetreffende horloge , alleen wat links naar andere sites met de opmerking “zo ziet hij er ongeveer uit”. En dat “ongeveer” kan het verschil zijn tussen compleet fake en compleet echt

Dus , zoals ik al schreef, geen zinnig woord over te zeggen zonder foto’s van het klokje waar we het over hebben

En de verwijzing naar het duitse prive museum is de grootste bull aangezien de beste man meer fakes verkoopt dan wie dan ook, sommige voor dik over de 10000 euro , dus das niet echt een goede referentie