Welkom! Zou dit soort horloges bv nooit op marktplaats kopen als je er geen ervaring mee hebt. Chrono24 is een platform met veel erkende bedrijven, dus dat is vrij veilig.
Of koop bij een vertrouwd adres in gebruikte horloges zoals ten2two.nl of wristcandy. Er zijn vast meer. Maar ik zou marktplaats in ieder geval mijden (als de pest)
Ziet er mooi uit. Op marktplaats (of ebay, enz) wil het nog wel eens zijn dat de verkoper foto’s van iemand anders zijn horloge gebruikt. Meestal wil de verkoper dan ook alleen versturen en woont ie op Terschelling, dan weet je al genoeg
Dus zelf ophalen bij zoiets duurs denk ik. Tenzij van gerenommeerde adressen die de mensen hier vast wel gaan noemen. (Is al gedaan zie ik hierboven, en je mag hem dus ophalen, moet ik maar niet zo sloom typen )
Hallo Miranda. Welkom hier.
Lijkt mij een goede beslissing je eerst hier te melden en om advies te vragen.
Koop je van een particulier ?
En zijn de foto’s die je laat zien van de advertentie van die particulier?
Die foto’s lijken mij namelijk ‘geleend’ gelet op het watermerk dat er op staat (goed kijken, in het midden).
Tenzij die er door het platform waar je kopen wilt of door de koper in zijn gezet natuurlijk…voor mij te klein om te lezen.
Verder, waar moet je op letten…
Of wat je koopt, is wat je wilt kopen natuurlijk.
Zoals gezegd, een afhaaltransactie met een authenticiteitscheck, voor de koop, bij een door jou gekozen plek, lijkt mij wel wenselijk. Zeker als jij de kennis niet hebt om dat te bepalen.
Dus als men aangeeft dat die mogelijkheid bestaat, Doen!
Ja het is van een particulier, ik heb hem ook gegoogled haha. Niets geks over te vinden. Ook al gezocht of ik deze foto’s ergens anders kon vinden. Ik had idd naast de datum ook een watermerk gezien. Eerste wat ik ook vroeg was of de foto’s echt waren. Hij zei dat hij een bedrijf heeft waarbij producten gefotografeerd moeten worden en dus daarom dit horloge ook zo heeft gefotografeerd. Klinkt allemaal logisch, maar goed nogmaals ik ben wel blond maar niet dom. Dus daarom wat voorzichtig.
Ik heb nog niet genoeg gespaard om een hele nieuwe te kunnen kopen dus vandaar dat ik eerste instantie op zoek ga naar een mooie 2e handse Groetjes
Er worden nog volop zogeheten old stock horloges verkocht. Modellen van jaren geleden met stickers en al. Dus het is niet raar dat je een model van 2007 tegenkomt met de stickers er nog op.
PS: Leuk dat je een horloge wilt kopen voor hem. Was mijn vrouw maar zo.
Waarschijnlijk wel. Er zit een chrono24 watermerk in de foto’s. Morgen zul je waarschijnlijk een berichtje ontvangen dat ophalen niet goed uitkomt en dat versturen de voorkeur heeft gezien de omstandigheden.
Als er een chrono24 watermerk in staat is het idd wel verdacht, zeker aangezien het daar momenteel niet wordt aangeboden.
Vraag een foto met een specifieke tijd op met een specifiek atribuut, een soeplepel, de krant van vandaag whatever.
De verkoper is 14 jaar actief op MP, vooral als koper, gezien de recenties met allen 5 sterren.
Het horloge zou ‘recent van de eerste eigenaar’ zijn verkregen en nooit gedragen.
Het is ook de enige advertentie van de adverteerder, gevestigd redelijk uit de buurt van de randstad.
Ik heb er mijn twijfels over…ook gelet op mijn eerdere opmerking over de foto’s…
Nogmaals, alleen bij afhalen en na een check op echtheid !
Dat watermerk is, zoals eerder aangegeven, van Chrono24. Een website waar horloges worden verkocht. Nou was ik benieuwd of jou Breitling ook op Chrono24 te koop stond of dat alleen de foto’s daar vandaan komen. Ik heb gezocht op Breitling Vitesse met locaties Nederland;
Ik zou eerlijk gezegd de verkoop afblazen. De verkoper heeft “geleende” foto’s gebruikt en heeft naar alle waarschijnlijkheid het horloge niet eens in bezit. Als hij toch beweert het horloge wel te hebben vraag hem dan een actuele foto te maken met het horloge op een krant van vandaag of gisteren.