[Breitling] Vraagje aan mede HF-ers

Dit :wink:

1 like

Helemaal waar … maar rubber staat m het beste. Voor mij is het de combinatie van de duikring en de stalen band, maakt het totaal plaatje… ehhh rond / boller of zo…

Horlogebandje, riem en schoenen zitten te ver uit elkaar voor mij om wel of niet bij elkaar te passen… shirt, colbert of jas wel. Maar dan is voor mij de wijzerplaat meer maatgevend dan een zwarte band :nerd_face:

Ik denk dat je ergens wel gelijk hebt. Ben wel een pietje precies met kleding dus dat blijft met een zwarte band altijd een dingetje. Op staal is het natuurlijk een mega klatser. Veel forser dan mijn Colt 44 op staal en een totaal verschil met de 40mm GS. Ik ga er nog even op kauwen. Een bruin lederen Breitling band zoals voorgesteld kan ook mooi werken met geel. Misschien dat zoiets een leuke afwisseling kan zijn.

1 like

Nail…head

Daar is de sportschool voor…

1 like

Het is voornamelijk dat de fit heel precies is. Op rubber, omdat rubber vrij stroef is op de pols, zul je niet gauw hebben dat het horloge gaat schuiven. Op staal is dat wel het geval, omdat het horloge zelf zwaar en hoog is. De oplossing is dan strak dragen en dat moet je maar net lekker vinden. De fenomenale vouwsluiting kun je zo even verstellen als ie te strak zit, met staal heb je altijd een hulpmiddel nodig.

2 likes

Ja dat zou inderdaad wel een dingetje kunnen zijn. Dan hangt hij steeds naast je pols. Ik draag mijn horloges vrij los.

Klein beetje off topic.
Ik heb het geluk om een seawolf te hebben op staal en een rubber bandje, is die banden wissel zelf te doen…steeds naar de plaatselijke juwelier gaan vind ik ook niks…

ON TOPPIC
Als je de financiële middelen hebt… Staal erbij
Zo veel stoerder en zo anders

Diirect op staal zetten en nooit meer op rubber!

Breitling rubber zit geweldig.

Al ben ik geen fan van de naam Breitling op de band, liever de Pro II rubberen band.
Net iets minder opzichtig en staat netter.

Maar dat is mijn mening.

Top horloge trouwens! :+1:

Prima te wisselen met een bergeon tooltje.
Even YouTube check voor een tutorial.

Duurt 3 minuten.

1 like

Rubber all-day!:+1:t2:

Meeste comfortabele, iconische en beste Breitling band ooit is de Pilot, maar weet niet of die staat hierop?

Deze zwarte staat iig zeer goed!

Gr. Traveler.

Hey Ritchie,

Makkelijk zelf te doen zoals hierboven gezegd met een Bergeon vorkje. Ben je bang voor krassen ( uitschuiven ) kan je de kast wat afplakken met tape.
Voordeel van de (stalen) band er zelf te kunnen afhalen: je kan hem in de ultrasoonreiniger leggen.

Deze reinigers staan soms bij Aldi, Lifl of Kruidvat in promotie.
Op de Rikketik-beurs in Houten kan je wat groter modellen vinden.

1 like

Dank jullie, weet nog niet of ik het lef hebt, maar zal op YouTube eens kijken

Je gebruikt toch ook andere leren banden dan OEM? Je moet er van houden, maar Staib maakt topkwaliteit mesh.

Is deze passend…?
nieuw voor €400 + verzend en invoerkosten:

Volgens mij heb jij de advenger II seawolf en daar hoort de prof III op.

https://cdn2.jomashop.com/media/catalog/product/b/r/breitling-professional-iii-brushed-steel-bracelet-22-20mm-173a.jpg

imagehttps://www.uhren-fan.de/img/articles/10.0165_4.jpg

Met prof3 staal is mijn Super Avenger 2 toch ruim anderhalf ons… maar is een top band, heel comfortabel.

1 like

Check!

2 likes

Heb toch besloten de Seawolf eruit te doen. Om meerdere redenen hoor. Ik draag hem niet voldoende meer en sinds ik een Colt heb krijgt hij nog minder draagtijd. Blijft een schitterend horloge maar als hij alleen in de kist ligt dan heb je er weinig aan. Sowieso gaan er flink wat horloges uit de collectie. Ik wil inkrimpen naar een kleiner aantal horloges. Breitling als merk zal van die kleinere collectie wel deel blijven uitmaken omdat ik het een merk vind met schitterende modellen. Net zoals Tag Heuer trouwens maar dat is verboden op het forum :sunglasses:

2 likes

Ok.

1 like