Op zwart rubber vind ik hem echt vele malen mooier dan op staal. Het contrast tussen het geel en het zwart geeft zo’n gaaf visueel effect.
600 euro vind ik persoonlijk best veel geld voor een extra Breitlingband voor dit model. Misschien een (aftermarket) shark mesh band als je per se staal wilt?
Inderdaad zoals hierboven gezegd; die Milanese rubber band !
Ik heb deze afgelopen week bij S&C aan mijn Avenger GMT 2 laten plaatsen op mijn vouwsluiting, kostte slechts 60 euro!!
Is tov de andere rubber banden van Breitling een stuk dunner op de pols, zeker proberen dus!
Helemaal waar … maar rubber staat m het beste. Voor mij is het de combinatie van de duikring en de stalen band, maakt het totaal plaatje… ehhh rond / boller of zo…
Horlogebandje, riem en schoenen zitten te ver uit elkaar voor mij om wel of niet bij elkaar te passen… shirt, colbert of jas wel. Maar dan is voor mij de wijzerplaat meer maatgevend dan een zwarte band
Ik denk dat je ergens wel gelijk hebt. Ben wel een pietje precies met kleding dus dat blijft met een zwarte band altijd een dingetje. Op staal is het natuurlijk een mega klatser. Veel forser dan mijn Colt 44 op staal en een totaal verschil met de 40mm GS. Ik ga er nog even op kauwen. Een bruin lederen Breitling band zoals voorgesteld kan ook mooi werken met geel. Misschien dat zoiets een leuke afwisseling kan zijn.
Het is voornamelijk dat de fit heel precies is. Op rubber, omdat rubber vrij stroef is op de pols, zul je niet gauw hebben dat het horloge gaat schuiven. Op staal is dat wel het geval, omdat het horloge zelf zwaar en hoog is. De oplossing is dan strak dragen en dat moet je maar net lekker vinden. De fenomenale vouwsluiting kun je zo even verstellen als ie te strak zit, met staal heb je altijd een hulpmiddel nodig.
Klein beetje off topic.
Ik heb het geluk om een seawolf te hebben op staal en een rubber bandje, is die banden wissel zelf te doen…steeds naar de plaatselijke juwelier gaan vind ik ook niks…
Makkelijk zelf te doen zoals hierboven gezegd met een Bergeon vorkje. Ben je bang voor krassen ( uitschuiven ) kan je de kast wat afplakken met tape.
Voordeel van de (stalen) band er zelf te kunnen afhalen: je kan hem in de ultrasoonreiniger leggen.
Deze reinigers staan soms bij Aldi, Lifl of Kruidvat in promotie.
Op de Rikketik-beurs in Houten kan je wat groter modellen vinden.