Breitling Wings als erfenisstuk, moeite waard of niet?

Update: De horloge is nagekeken en had geen service nodig. Verkoper heeft geen informatie over service geschiedenis. Ik gaf aan dat ik het daardoor een groter risico vond, maar hij wil niet afwijken van 1750 inclusief bezorging.

1 like

Zeker de moeite waard dan toch? Hij ziet er echt keurig uit. Uurwerk loopt kennelijk goed. Dit soort modellen worden tegenwoordig niet meer gemaakt.

Dit zou ik altijd met een korreltje zout nemen.

14 likes

Inderdaad dat zei de verkoper. Vind het dan wel gek dat de horloge die verkocht wordt, mƩt papieren en doos, geen service geschiedenis heeft.

Lekker verder kijken.

7 likes

De oudere Colts hebben ook 38mm en de eerst Superocean 41mm

Die krijg je ook binnen je budget

Die Colts zeker een duit goedkoper als deze Wings. Vind hem er ā€œoudā€ uitzien. Ik bedoel ermee, zo echt jaren 90!

Een mooie Superocean kun je ook voor 1200-1500 krijgen.

De pest met deze modellen is dat als je de kast opent, de wijzerplaat soms in ongeveer 1 minuut van kleur verschiet. Van donkerblauw naar een fletse Bordeaux. Heb dat zelf zien gebeuren in een Breitling-atelier. Ik zou hem graag voor je servicen, maar wel met die ā€œcaveat emptorā€ er bij. Mij niets verwijten. :sweat_smile:

In dat Breitling-atelier werd gewoon een verse wijzerplaat tevoorschijn gevist uit een van de lades. Dat kan ik nu niet meer voor je doen.

Als dit het horloge is dat je krijgt, is-ie wel echt. Dat durf ik hier wel te zeggen.

7 likes

Ik zou hem lekker zelf gaan halen kan je eerst passen en als je twijfelt over iets bv de prijs de maat de staat etc kan je hem laten liggen.
In dat geval is er nog veel meer moois voor dat geldšŸ˜‰

Super mooi om een dergelijk horloge te kopen met de erfenis. Qua keuze raad ik je aan echt je gevoel te volgen, je gaat dit model namelijk nooit/niet snel verkopen lijkt mij.

Succes met de aankoop!

Je kan de verkoper ook buiten Chrono24 om contacteren.
Misschien is de prijs dan anders.

Heb zijn website bekeken, daar staat dat de horloge een quartz is en niet automatisch… Prijs is hetzelfde

Laat ik ook nog even meewegen in dit topic.

Ik vind hem super vet! En wat een mooi aandenken aan je oma, klinkt als een horloge voor het leven. Wat maakt dan een 100tje meer of minder nou uit. Als jij hem een bod doet waar jij tevreden mee bent en hij uiteindelijk ook dan is de aanschafwaarde volkomen irrelevant.

Een goed horloge kopen is dan veel belangrijker! Ik zie het NA topic graag verschijnen:)!

1 like

Het is overigens wel ā€˜het’ horloge, niet ā€˜de’ horloge.

6 likes

Het lidwoord ā€œhetā€ - of tegenwoordig meer DE lidwoord ā€œhetā€ - heeft het (of -de) zwaar. De overwegend allochtone jeugd op de scholen, i.c.m. slecht opgeleide/onderbetaalde leerkrachten, maken dat het (de) lidwoord het (de :sweat_smile:) binnen een paar jaar niet meer gebruikt zal worden op social media. En over pakweg 10 jaar helemaal niet meer.

Sorry voor deze niet-woke overpeinzing. :smirk:

11 likes

Ik probeer nooit (meer) de taalnazi uit te hangen in de topics zelf, maar er is vaak commentaar op mensen die horloges aanduiden met ā€˜klokjes’, terwijl er zelden of nooit iets wordt opgemerkt over ā€˜de’ horloge. Als je ook maar iets om horloges geeft en er over gelezen hebt moet je weten wat het juiste lidwoord is.

7 likes

True, maar het aantal fouten dat in dit topic gemaakt wordt, is niet te tellen. Dan is ā€œde horlogeā€ nog een van de mindere :grimacing:

3 likes

:flushed: wut.

1 like

Het of de, is toch me eigu zaak?:thinking:

Zo een is ook tof. Ooit gehad en verkocht via het forum. Had toen leuke foto’s gemaakt. Ook twotone en neovintage, maar dan met een chronograaf:

https://www.horlogeforum.nl/t/verkocht-breitling-chrono-cockpit/447848

1 like

Nederlandsch is ook uw ā€œgoedste vakā€ geweest op sgool? Maakt nix uit hoor, as we maar snappe wat je wouw zegguh.

3 likes