Breitling01 nuovo bleu

Wat is het verschil eigenlijk met een gewone navitimer 01,je kan er nergens niks over vinden , raar is dat .
Ik ben al jaren een breitling gek ,ik heb er verschillende gehad , maar verkocht , waar ik spijt van heb
zeker de laatste , een navitimer uit 2012 , gekocht via chrono24 in Duitsland .
Nu wil ik een navitimer uit Italië kopen , maar is die te vertrouwen , plus watch , wie heeft daar ervaring mee ?
Dat trusted kopen kost ook veel , maar zo direct kopen zie ik niet zo zitten , het is toch 5900 euro

1 like

Ik zou die paar procent extra maar gewoon betalen.
Op zich lijkt die verkoper wel OK op basis van met name het aantal transactie’s op Chrono24.
Mooi klokje trouwens !

Klopt , ik denk ook dat hij wel betrouwbaar is ,maar wat is het verschil in klok vraag ik me af ,hij verkoopt die navitimer nuovo 01 en een gewone 01 ook bleu , wel 100 euro verschil ,je leest er nergens niks over .
Heeft hij wel een 01 kaliber werk erin zitten , ik ben al bezig geweest met hem .
Veel onduidelijke antwoorden ,alleen de offerte sturen , ik vind dat niet zo goed .Ook vroeg ik of er iets vanaf kan ,geen antwoord op gehad .

Waarschijnlijk weet @Marc_B1 t wel. En anders wellicht @jackwillen

Misschien bedoelt hij alleen maar dat het horloge nieuw is ?

Ik ben zelf ook op zoek naar een Navi, maar ik beperk m’n zoektocht tot reisafstand, desnoods met overnachting.

Ik weet niet wat hij bedoeld met nuovo , je kan hem ook in het pikzwart kopen , ook ergens anders ,maar het punt is je vind nergens niks op internet erover .
Dat hij nieuw is weet ik wel ,
Ik ga echt niet ervoor naar Italië reizen .

De betekenis van het Italiaanse woord “nuovo” in het Nederlands is “nieuw”

Hahaha daar had ik niet aan gedacht .zit daar ook gewoon een 01 uurwerk in …?

Er bestaat een Breitling B1, maar dat is een ana-digi horloges - dus quartz.

Daarnaast heeft Breitling een tijd geleden zélf een caliber ontwikkeld dat ze “01” noemen, en dat zit in die Navitimer01.

Je kan ook Navitimers met andere calibers kopen zoals bv. de Navitimer 1884, en daar zit dan in - wat Breitling noemt- een Breitling 21 movement, maar dat is in feite een veredelde ETA Valjoux 7751

Breitling Models with B 01 Caliber

There are several models by the brand from Grenchen which are constructed with the first Breitling manufacture caliber, despite its relatively short existence. Quite a long list of models includes Chronomat 01, Chronomat 01 Limited Edition, Chronomat 41, Chronomat 44, Chronomat 44 Limited Edition, Chronomat 44 Top Gun, Montbrillant 01, Montbrillant 01 Limited Edition, Navitimer 01, Navitimer 01 Limited Edition, Navitimer Blue Sky, Transocean Chronograph and finally Transocean Chrono Limited.

De kogel is door de kerk , ik heb hem gister besteld bij plus watch .
Het is wel zo dat hij minimaal 30 werkdagen nodig heeft om dat ding te bemachtigen ,
en dan 4 tot 6 dagen om hem af te leveren , dus het word half sept ongeveer .
Wel lang vind ik achteraf .
En nu zit ik weer te kijken naar een rolex , die moet er natuurlijk ook een komen , ik zeg
nog niks tegen mijn vrouw , anders valt ze van haar stoel hhaahahah

1 like

Stond deze levertijd er ook bij?

Ik zie nml bij diverse advertenties direct leverbaar staan.

Nee de levertijd 4 tot 6 weken stond er niet bij , er stond 4 tot 6 werk dagen , als dat maar goed gaat ,
Hij heeft hem niet op voorraad , dus hij moet hem eerst vinden , dan opsturen , dat duurt 4 tot 6 werkdagen .
Hij heeft 30 werkdagen nodig om hem te vinden , raar zaken doen allemaal vind ik .
Als hij zijn afspraak niet nakomt krijg je altijd je geld terug hoor , alleen ik ben niet zo erg geduldig .
Ik zal het hiet melden van hoe en wat .
Schijnbaar was ik ermee eens , ik heb het niet goed gelezen .
Maar hij schrijft wel leverbaar in 4 tot 6 dagen .
We gaan het zien , ik heb bijna 6100 overgemaakt , dat is geen schijntje voor een gewone werkman .
gr

HIER DE BRIEF DIE IK KREEG

Verkoper Plus Watch - Luxury Watches
Gekocht op28 juli 2016
Levertermijn4-6 Weken
Aanvullende inlichtingen: Dear Sir.

thanks for contact me

The watch is brand new with all box and warranty cards
The watch is not in stock. I need 30 business days to get it

I can ship by DHL in 1 business day in EU country and 3-5 days in Extra EU country

I’m going to offer insured shipping
You will get the tracking number to follow the watch during the shipping

I only would like inform you, that I closed over than 500 trusts Checkout on Chorno24, so you can buy with confidence. (we are one on the leader on Chrono24 as number of trust checkout successful closed)

Inderdaad spannend.

Het lijkt er wel op dat de verkoper betrouwbaar is maar wel een beetje jammer dat hij niet in de advertentie zet dat het 4 tot 6 weken duurt.

Was betreffend horloge niet in Nederland te krijgen?

Dit lijkt op ‘Certera’ praktijken, ik zou daar niet gelukkig van worden.

Na 6 weken heeft ie het horloge niet kunnen vinden en jij kan nog lang op je geld wachten.

Imo, annuleren die hap en het dichterbij zoeken met ‘boter bij de vis’.

Ik zou eens informeren bij William Wien :wink:

Dat hij het niet in de ad vermeldt zegt toch al iets over z’n werkwijze (lees: betrouwbaarheid)…?

Dus nu gaat hij allerlei juweliers afbellen of ze hem dat horloge willen verkopen voor 5900 euro? Leuke manier van handel drijven…

En er zijn blijkbaar mensen die hier in meegaan…:thinking:

Btw. Hij zal er iets (genoeg) aan willen verdienen dus 5900 lijkt me overdreven :wink:

Soort van risicoloos ondernemen? Koper mag eerst betalen, en dan gaat verkoper eens kijken of hij er ergens aan kan komen.

Dan zou ik iets wel héél graag willen hebben, voordat ik daarin mee ga.

Levertijd 4-6 werkdagen is geen 4 weken erbij tellen. Kwalijke handel.

1 like

Waar kan je het hier kopen voor de centen , nergens kan ik je vertellen , ik weet het , iets te vroeg toegehapt ,
Het geld staat goed , bij geen reactie van hem kant kansel ik heel het zooitje .
Het kan best zijn dat ik een rolex ga kopen voor die centen , de centen vang ik wel terug van chrono daar ben ik niet bang voor , anders word het een zaak voor de rechtbank natuurlijk , dat zullen ze niet willen bij een miljoenen omzet bij chrono denk ik .
Achteraf ben ik ook teleurgesteld in de gang van zaken , ik heb de verandering van 4tot 6 dagen niet zien staan naar 4tot 6 weken
. Ik maak me nu al kwaad pffffffffff
ik houd jullie echt op de hoogte hier , ik hoop op een goede afloop , het zal toch wel wel met zoveel goede transactie,s .

1 like