Breitling's online presentatie van de 2020 collectie

Jammer zeg , ik vind het een heel tof ding. Maar die ga je dus echt nergens tegenkomen met dit soort aantallen.

1 like

Zéér geslaagd :heart_eyes:
Die rouleaux bracelet staat 'm fantastisch!
Maar die kroon?! Wennen denk ik

5 likes

De originele Chronomats hadden ook zo’n kroon. Ik vind deze ook echt geslaagd. In tegenstelling tot de Superocean Heritage '57 met z’n 100 meter spatwaterdichtheid en z’n limited Rainbow variant

3 likes

Het is wat de ISO standaard voorschhrijft.

En: liever een goede implementwtie van 100m WR dan een slechte van 200m. Let je even op, @RLC? Wasn’t de ISO standaard zo leidend moeten zijn in de vraag of iets echt is of niet, en niet onze emotie.

Die eist toch minimaal 200 meter water resistance en een schroefkroon of ben ik nou gek?

En emotie is wel belangrijk. De wereld der horlogerie is voor een groot deel emotie. Van een Ferrari met een topsnelheid van 100km/u zou een auto liefhebber ook minder enthousiast van worden. Hetzelfde geldt voor een Breitling duiker met slechts 100 meter waterdichtheid.

1 like

Laten we zeggen dat je je niet hebt geĂŻnformeerd. Gek? Ach. Dat zijn we hier allemaal.

100m it is.

Ik vind de rainbow kek. Hij is getrouw aan z’n vintage voorganger, maar de kleuren zijn gewoon tof. In niets, maar dan ook niets zie ik ook maar een vage poging om een Rolex te imiteren. Het ontwerp is anders, de kleuren zijn anders gedaan, dat argument slaat voor mij als een lul op een drumstel.

Zo roep ik ook niet dat Rolex met de Rainbow Daytona de Chopard Rainbow horloges na-aapt. :slight_smile: “Welk Chopard Rainbow horloge?” hoor ik je denken
 Nou, deze:

Die van Breitling heeft een zeer eigen smoel, en ik vind het een mooi gebaar dat ze de wijzer-lengte hebben gecorrigeerd ten opzichte van het vintage model.

1 like

Dit vind ik de mooiste uit de nieuwe collectie.

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/0/f/1/0f12edf3b10e95a9323f690632337d94231a272c.jpeg

Maar ik vind het origineel hieronder nĂłg mooier.
O.a. pushers in zelfde vorm dan kroon én vleugeltjes

Ook hoef ik niet zo zeer een rode secondewijzer.

De oude Rouleaux lijkt mij sierlijker door de afgeronde uiteinden.

4 likes

Weet iemand of deze nieuwe SuperOcean weer het Tudor-uurwerk MT5612 gebruikt?

Jaap heeft n Rainbow
 :heart_eyes::rainbow:

Vind 'm echt gaaaaaaaf

1 like

Om te zien zeker maar niet 7750 gaaf :wink:

1 like

Ik zocht de list op, 4750

Das tegen mijn principes. Toch jeukt ie.

1 like

Yep, hier ook maar dit is een beetje te gek voor mij.

1 like

Vraag even of het een tikfout is, 4750 ipv 7750. Foutje is snel gemaakt :rofl:

2 likes

Chrono gecheckt
 Denk geen tikfout.
Ik zou de Zenith er zo voor omruilen in een impuls, maar zelfs daarmee gaan we er niet komen. :joy::sob:

1 like

Een premium op een Breitling van 3k, waar gaat de wereld naar toe?

1 like

Limited he. Dat zie je ook met Seiko’s :stuck_out_tongue: (SLA017 bijv)

Hij is toch wel erg gaaf die Rainbow

6 likes

Zie dit topic na een kickje en denk dat ik de enige op het forum ben die hiervoor wat geld opzij gaat zetten.

Deze zal niet snel 2e hands in het blauwe gedeelte verschijnen vrees ik helaas :joy::joy:

2 likes

@youngwatchenthousiast heeft er eentje! :smile:

2 likes

Die man heeft smaak !
Het oranje is erg gewaagd, maar man wat spat die kleur eraf!

2 likes