Nadat ik mezelf iets meer heb verdiept in de Tudor Black Bay serie, kon ik natuurlijk niet om de recente release heen, de bronzen BB58. Ik ben (was) helemaal niet bekend met materiaalkeuze, dus ging me inlezen waarom dit brons nou zo bijzonder was. Al snel kwam ik erachter dat er veel patina op komt, en dat al binnen de kortste keren. Toen begreep ik wel dat dit materiaal niet ideaal is.
Toch heeft de patina wel wat op het horloge. Het draagt een beetje je verhaal, het horloge verandert en wordt uniek. Aan de andere kant kan je ook zeggen dat 'ie grofweg lelijk en vies eruit komt te zien.
Zelf zou ik nooit een tweedehands bronzen horloge kopen. Nieuw misschien ooit eens eentje (eerst meer centjes verdienen).
Wat vinden jullie? Is het juist super gaaf, of is het waardeloos als materiaal?
Mijn FratellOris is nu iets ouder dan een half jaar en wordt langzaamaan ‘ouder’. Ik vind het wel wat hebben. Maar als enige horloge zou ik het niet doen.
Hoe het zich houdt in de toekomst moet nog blijken, na een half jaartje (wel maar een paar keer gedragen) geen verandering.
Nu kun je als er zich patina ontwikkeld en je dat storend zou vinden met een beetje citroensap het brons weer als nieuw krijgen
Tot zover is hij nog in Nieuwstaat, dus ik zou het vooral doen ik heb hem slechts 4 dagen nu hoor.
Geeft wel een beetje groene gloed aan je pols om eerlijk te zijn, zie foto… maar wie mooi wil zijn…
En deze foto is al na 5uur dragen.
Je wast het zo weg hoor, maar het is niet helemaal waar je op hoopt natuurlijk.
Persoonlijk geef ik er geen fluit om, maar dat vast niet voor iedereen gelden