Bronzen horloges: Een charme of een no-go?

Nadat ik mezelf iets meer heb verdiept in de Tudor Black Bay serie, kon ik natuurlijk niet om de recente release heen, de bronzen BB58. Ik ben (was) helemaal niet bekend met materiaalkeuze, dus ging me inlezen waarom dit brons nou zo bijzonder was. Al snel kwam ik erachter dat er veel patina op komt, en dat al binnen de kortste keren. Toen begreep ik wel dat dit materiaal niet ideaal is.

Toch heeft de patina wel wat op het horloge. Het draagt een beetje je verhaal, het horloge verandert en wordt uniek. Aan de andere kant kan je ook zeggen dat 'ie grofweg lelijk en vies eruit komt te zien.
Zelf zou ik nooit een tweedehands bronzen horloge kopen. Nieuw misschien ooit eens eentje (eerst meer centjes verdienen).

Wat vinden jullie? Is het juist super gaaf, of is het waardeloos als materiaal?

5 likes

Ik vind het niks.

15 likes

Zo. Daar zijn we ook weer uit.

5 likes

There you go. Maar ieder zijn ding hoor. :slight_smile: Lijkt me met die zilveren BB helemaal niks - die wordt zwart op den duur…!

1 like

Maar on topic: je zou ook iets goedkoper er een kunnen proberen.

De Hamilton Field

De Archimede Pilot

3 likes

Mijn FratellOris is nu iets ouder dan een half jaar en wordt langzaamaan ‘ouder’. Ik vind het wel wat hebben. Maar als enige horloge zou ik het niet doen.

9 likes

Hoe het zich houdt in de toekomst moet nog blijken, na een half jaartje (wel maar een paar keer gedragen) geen verandering.
Nu kun je als er zich patina ontwikkeld en je dat storend zou vinden met een beetje citroensap het brons weer als nieuw krijgen

2 likes

Ik vind brons ook niets. :rofl:

1 like

Dit is toch wel gaaf hoor…

9 likes

Ik heb deze gemaakt met een bronze plated kast. Geen idee of dat ook gaat verweren, hij ligt voornamelijk in de watchroll :grimacing:

10 likes

Ik vind die BB58 ook echt gruwelijk mooi. Vrees alleen hoe die er over vijf jaar uit ziet. Plus, heb de BB58 black gehaald :slight_smile:

2 likes

Nul brons look…

Is gewoon rose goud…

6 likes

Tot zover is hij nog in Nieuwstaat, dus ik zou het vooral doen :slight_smile: ik heb hem slechts 4 dagen nu hoor.
Geeft wel een beetje groene gloed aan je pols om eerlijk te zijn, zie foto… maar wie mooi wil zijn…

18 likes

Beetje citroensap eroverheen en niks meer te zien :v:t2:

2 likes

Of gewoon poetsen en patina geen kans geven!!

3 likes

Ik vind brons echt waanzinnig mooi, op foto’s, bij anderen. Zal het van mijn leven niet zelf kopen.

Een beetje? Die band is met drie maanden opgelost in dit tempo.

3 likes

Brons is voor mij een no go, maar ieder z’n ding als je het mooi vind ga ervoor

Kijk dan, die BB ziet er toch gigantisch mooi uit nu!

1 like

Wow, die groene gloed is behoorlijk inderdaad!

Ik heb wel 's naar een bronzen bracelet geïnformeerd, maar als ik dit zo zie…

1 like

En deze foto is al na 5uur dragen.
Je wast het zo weg hoor, maar het is niet helemaal waar je op hoopt natuurlijk.
Persoonlijk geef ik er geen fluit om, maar dat vast niet voor iedereen gelden