Bruiloft horloge en even voorstellen

Hi iedereen :slight_smile:

Na een ruim een jaar lid te zijn en vooral meegelezen te hebben, zal ik me ook maar even voorstellen, het lijkt een beetje traditie hier.

Vol bewondering keek ik vroeger altijd naar de horloges bij mijn oom thuis. Toen nog onwetend dat hij mooie submariners, IWC’s en Omega’s had ronddraaien in zn watchwinders. Nu ben ik wat ouder en ben ik zelf ook volledig besmet geraakt met de gekte rondom mooie horloges.

Ik ben (zoals vele denk ik) begonnen met een Seiko met automatisch uurwerk. Vanuit daar steeds weer iets anders erbij gekocht in verschillende prijsklassen. Ik hou van stoere, stalen horloges die niet al te dressy zijn.

Nu wil ik met deze post gelijk om advies vragen voor mijn volgende aankoop.
Volgend jaar ga ik trouwen en nu is het allemaal erg leuk om dat allemaal te regelen enzo… locatie, eten, pak… maar het belangrijkste is natuurlijk wat er op die dag om de pols zit. Zelf kom ik uit op de Cartier Santos niet ouder dan 2022. Beetje classy, kan met een bandje en op staal… nu vraag ik me af, wat zijn in jouw ogen het perfecte horloge op je trouwdag?

Ben erg benieuwd hoe jullie hierover denken!

25 likes

welkom, gefeliciteerd en geen horloge op een bruiloft…

6 likes

welkom

dat dan in ieder geval niet,
het moet juist dressy zijn dan :smiley:

1 like

Welkom op HF!

1 like

Rolex JC classy en stoer !

1 like

Welkom!

Geen!

2 likes

Tja, trouwen. De één wil een bruiloft, de ander gaat naar de gemeente om een krabbel te zetten en doet daarna een bakje koffie. Wat je stijl verder ook maar moge zijn, qua evenement, hoe ouder ik word, hoe minder ik van de zogenaamd “stoere” horloges ben.

Als eigenaar van een Santos kan ik je zeggen dat een Santos eigenlijk altijd kan. Ook op het standaard staal. Zo lang het maar een medium is, en geen grote, en dan met een witte plaat. Maar toch wil het er bij mij niet in, bij een pak, zo’n stalen bracelet.

Het alternatief, wat ik eigenlijk mooier vind, zit in deze hoek:

Of de Santos op leer, dat kan ook:

Zoals je ziet ben ik van het staal, maar er zijn mensen die vinden dat een dressy horloge van goud / edelmetaal moet zijn. Ik ben geen lid van die club. Zo vind ik dit ook geweldig:

Wat je ook doet, draag je horloge op leer, en zorg dat dat leer bij je schoenen past. En denk er om, een fatsoenlijk pak is niet met een riem. :slight_smile: Aangezien je schoenen zwart, zwart, of zwart gaan zijn is de keuze qua bandje dus vrij eenvoudig.

Mocht je een linnen pak dragen omdat je een zomerse bruiloft ambieert, dan komt bruin als optie naar voren, dan heb ik niks over zwart gezegd.

5 likes

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

fe406d40-2761-4e71-b00f-598e857f1af5

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd!

Veilige keuze, goeie keuze.

Ik zou daar ook aan denken.

Een tank zou het bij mij ook goed doen, en anders een mooie calatrava(achtige) van Patek of GS

Misschien een klassieke king seiko

1 like

welkom en gefeliciteerd.

1 like

Welkom bij de club en alvast gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk

Het ‘heurt’ niet op een bruiloft maar als het dan tóch moet dan zou ik die Santos nemen

1 like

Welkom op HF :+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd! :clinking_glasses:

Lekker genieten van het hele voortraject samen met je geliefde. Ik vond het allemaal geweldig en leuk.

Negeer alle adviezen van anderen en draag jouw kostuum, schoenen etc. zoals ALLEEN JIJ dat zou dragen. Je bent geen kopie van een ander. Dáárom kiest er één iemand die dag voor jou. De rest is dus niet belangrijk.

Je laten adviseren is okay natuurlijk. Maar trek alsjeblieft je eigen plan. Dat is mijn advies, dus dat mag je meteen negeren. :sweat_smile::laughing::wink:

4 likes

Welkom!

Hopelijk duikt daar ooit nog iets van op want:

Kopen is natuurlijk altijd leuk op zijn tijd maar na 4 jaar serieus met horloges bezig te zijn heb ik ervaren dat erfstukken mij nog steeds het meest doen qua gevoel van blijheid.

Perfect? Niet zoveel eisen stellen. Een mooie dresser of hooguit iets bescheidener sportief zoals de Santos.

Er gebeurt tegenwoordig zoveel wat niet “heurt” op een bruiloft dat ik me niet druk zou maken over het horloge zolang je er maar niet elke 10 minuten op kijkt.

5 likes

Welke kleur wordt je trouwring? (geelgoud, zillverkleur,…) En gaat de ring aan dezelfde kant gedragen worden als het horloge? Indien ja, zou ik de kleur van de ring en horloge(kast) op elkaar proberen af te stemmen.

3 likes

Welkom :hugs:

1 like

Aangenaam :partying_face: Cartier is mooi, maar eigenlijk

:+1:

1 like

Alvast gefeliciteerd!
En een mooie vintage Omega met een lederen band, zou ik nu voor gaan.

Waarbij ik dit ook nog wel een zinnige opmerking vind.

3 likes

Gefeliciteerd,:tada::tada:

Ik zou voor een datejust op jubilee gaan
Kleur afhankelijk van je pak

1 like

Dat dus zeker niet.