Brunmontagne: nieuw jaar, nieuw model. De Ambassador!

Beste mensen!

Gisteren deelde ik nog wat updates in het topic van de Connector en vandaag bedacht ik me dat ik op die manier ook graag de ontwikkeling van de Ambassador met jullie wil delen. Voor de zekerheid eerst even een contactje naar Jur of dat akkoord is en dat bleek geen probleem.

Sinds ik dat topic opende zijn we nu alweer anderhalf jaar verder, dus ik mag onderhand al 7 jaren met trots bezig zijn met Brunmontagne. Tot voor kort nog hobby, sinds dit jaar ook echt serieus. Ik besef me na al die jaren dat iedereen er zo zijn of haar mening over zal hebben, maar ik merk wel oprecht steeds meer waardering en begrip voor wat ik probeer te doen. Leuke nieuwe dingen proberen in een wereld waarbij veelal het “gebruikelijke” de boventoon voert als je het mij vraagt.

De Ambassador is in mijn ogen de meest “gebruikelijke” Brunmontagne tot nu toe, waarbij ik wel probeer om hem toch een eigen smoel te geven. Hij zal niet voor iedereen helemaal nieuw zijn, maar er is er tot op heden nog maar 1 echt voltooid, het prototype. Achter de schermen wordt de eerste oplage nu gemaakt voor de mensen die hem al hebben besteld en ik ben mijn hoofd aan het breken over de vervolgstappen.

De Ambassador is eigenlijk ontstaan omdat ik van veel klanten en vrienden het verzoek kreeg om een “chique” horloge uit te brengen. De andere modellen zijn alledaags, deze is wel echt voor de bijzondere aangelegenheden bedoeld. Zoals jullie me onderhand kennen deel ik graag alles, en ook dit model heb ik daarom eigenlijk samen met de mensen bedacht die er om vroegen. Aan de leden hier die daarbij hebben bijgedragen, nogmaals bedankt :wink:.

Aangezien ik ook geleerd heb in de afgelopen jaren heb ik direct nagedacht over de bredere mogelijkheden van dit model. Daarom heb ik er voor gekozen om de Ambassador uit te brengen in een automatische variant (SW200) en een variant als handwinder (SW216). De laatste natuurlijk meer “dresswatch”, de eerste misschien toch iets meer alledaags.

Zoals altijd klets ik natuurlijk weer teveel, dus tijd om wat foto’s te delen! In dit geval nog wel de foto’s van de SW216 variant aangezien de andere nu nog gemaakt wordt.

Nou was dit horloge, vanuit het dresswatch principe, bedacht uit te brengen in RVS en in de toekomst als goed, op speciaal verzoek van liefhebbers kwam ook de vraag naar een titanium variant daarbij. Ook deze worden nu dus gemaakt en ik ben erg benieuwd naar hoe deze gaan worden.

Zoals altijd deel ik dit alles hier omdat ik graag van jullie wil horen wat jullie vinden van de plannen en omdat ik graag, wederom, zou willen leren van jullie inzichten en meningen. Probeer er wel rekening mee te houden dat ik ook maar gewoon probeer om iets leuks te doen en dus weinig heb aan opmerkingen waar ik simpelweg niets mee kan.

Hieronder nog een overzicht met de huidige geplande specificaties, ik ben verder heel benieuwd wat jullie er van vinden!

TYPE UURWERK
Sellita SW216 en SW200, ook eigen unieke rotor.
MATERIAAL KAST
316L Staal of Grade 5 titanium. De kast is gesatineerd met gepolijste bezel en caseback.
MATERIAAL HORLOGEBAND
Lederen band
DIAMETER HORLOGEKAST
Diameter kast 38mm, Diameter caseback en bezel 39mm.
DIKTE HORLOGEKAST
9,85mm
Lug2Lug
45,85mm
WATERDICHTHEID
3ATM, al onderzoeken we nog of het naar 5 of 10 kan.
MATERIAAL GLAS
Saffier met AR coating voorkant, mineraal achterkant
WIJZERPLAAT
Verschillende opties. Blauw direct leverbaar.
INDEXEN
Gepolijst
WIJZERS
Gepolijste wijzers
CASEBACK
Caseback met zichtbodem.

Oh ja, er wordt ook gewerkt aan een variant met de SW280 van Sellita met de Moonphase. Op speciaal verzoek van een goede vriend! Ik heb alvast de wijzerplaat gedeeld hier boven, verdere details volgen nog wel eens als het concreet uitgewerkt is haha.

Nogmaals bedankt voor alle support die ik hier altijd krijg vanuit de leden! Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden! Ik ben vast nog wat informatie vergeten, maar vraag gerust! :slight_smile:

110 likes

Mooi! En chique :ok_hand:

2 likes

Knap,ik ben fan

2 likes

Erg mooi! Klopt het dat de subdial voor de moonphase lager zit dan bij de kleine seconden?

2 likes

Gezien op de GTG in Den Haag, indrukwekkend :+1:t2:

5 likes

Ik vind je andere horloges maar niks maar dit is mooi! Prima maten ook. Goed bezig!
Wellicht is een groene plaat ook een mooie toevoeging. Good luck!

4 likes

Een nieuw model van Brunmontagne
Een sjiek model zonder veel franje
Titanium, staal
Het kan allemaal
Die bruine is tof, net kastanje!

4 likes

Titanium kast met de paarse wijzerplaat! :star_struck:
Krijgen beide versies dezelfde kleuren voor de wp?

1 like

Prachtig in zijn eenvoud! Mijn blik wordt gelijk naar de paarse kleur getrokken…

2 likes

Nou, ik heb je hele koffer onlangs op de GTG in Den Haag mogen zien. Wat een mooie horloges. En je verhaal erbij was ook erg prettig. Ik vind het leuk je reis in de wereld der horloges van iets dichterbij mee te mogen maken. Wie weet dat de toekomst nog wel een Brun voor mij in het vooruitzicht stelt.

4 likes

Goed bezig Pascal, maar dat wist je al. de nummer 2 is voor mij :wink:
Mooi met al die verschillende wijzerplaten, is het zo dat men kan kiezen welke plaat men wil? Wat ik wil weet je al, maar bedoel dit meer voor de anderen.
Oke nu even over 3 of 5 ATM, ik zou zeggen doe de 5 ATM dat is mijn persoonlijke keuze.
Ik vind het 1 van je mooiste horloges, dus goed bezig. Zeker ook die met de moonphase, zal denk ik ook wel vraag naar zijn.
En top ook dat je hem in titanium op de markt gaat brengen :+1
Nu even over de AR, is dit aan beide zijde van het glas of ben ik nu aan het zeuren :innocent:

En natuurlijk zoveel mogelijk je gezicht/horloges laten zien op de beurzen en leuke/goede GTG’s. Was fijn dat jij je praatje hield in Den Haag, misschien ook meedoen met de GTG van Reinier.
Daarnaast ga ik samen met iemand anders een GTG in Amsterdam organiseren, wanneer precies moeten we nog even bekijken.

Succes Pascal en goede zaken in 2026 :+1:

4 likes

Héél mooi! :fire:

11 likes

Mooi horloge!

1 like

Geslaagd model. Benieuwd om de ambassador eens in het echt te zien :thinking:

1 like

Mooi!

1 like

Mooi horloge hoor en knap hoe je dit allemaal voorelkaar krijg :+1:
Van de wijzerplaten vind ik deze twee (met groene krul erbij) het leukste

Die maanfase het allerleukste trouwens :star_struck:

3 likes

Ziet er goed uit! Zeker met de variatie aan wijzerplaten denk ik dat dit best een hit kan worden. Ik vind ze in ieder geval leuk. :+1:
Bijvoorbeeld zo’n donkerrode wijzerplaat zou ik wel willen. Ook die moonphase is leuk.
Ik ben wel benieuwd in welke prijsrange dit wordt ingedeeld.

Die zichtbodem had van mij niet per se gehoeven, maar ik vind het ook niet storend.

Al met al goed bezig! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. :+1:

1 like

Lekker bezig :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Even op de site gekeken, pre-order voor 1250€
Natuurlijk geen idee of de andere platen dezelfde prijs gaan krijgen.

2 likes

Zo dat heb je netjes gedaan, het is een mooi horloge geworden.
Ook de kleur en het horloge straalt rust uit ja netjes.
En je bent goed bezig volhouden en doorgaan.

1 like